Velo solex
Fra : Jens

Dato : 16-02-04 17:33

Hej alle velo-solex-eksperter herinde (hvis der ellers er sådan
nogle...andre er også velkomne til at svare)

Jeg har lige købt sådan en. ( gammel S3800 fra ca 1969)...Første gang jeg
prøvede den idag startede fint efter en 10meters skubberi og kørte fint de
første 5 kilometer..indtil den pludselig døde.. og ikke var til at få igang
igen..
Der er masser af benzin på.

Hvad kan mon være galt... ? Hvad skal mon renses eller gøres ? Det er vel
enten fordi den ikke får gnist eller benzin ?

Nogen der har et bud

mvh
jens

Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-04 17:46

Jens skrev:

> Hvad kan mon være galt... ? Hvad skal mon renses eller gøres ? Det er
> vel enten fordi den ikke får gnist eller benzin ?

Hvis den har stået stille over et par mdr så skulle du rense tanken og
karburatoren for så at hælde nyt benzin på dyret igen, skift evt.
tændrøret for en sikkerheds skyld. Kan det stadig ikke få liv i bæstet
må du til at kigge på de lidt mere indre dele, Velo har en tendens til
at lave vrøvl med platinerne hvis den har stået og hvilet sig et par
mdr. eller mere i et fugtigt rum, et par stryg med en platinfil plejer
at vække dyret i Veloen.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Jens

Dato : 16-02-04 18:01

Ok...mange tak for det...

Den har stået ude de sidste 6 mdr i en mudderpøl før jeg kom og forbarmede
mig over den

Så det kunne da sikkert være en god ide at rense tanken samt
karburator,skifte tændrør samt file lidt på platinerne.

mvh
Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-04 20:11

Jens skrev:

> [...]
>
> Så det kunne da sikkert være en god ide at rense tanken samt
> karburator,skifte tændrør samt file lidt på platinerne.

Vent lidt med platinerne, prøv de to første foreslag inden du opererer
maskinen.

Jøsses hvor er folk dog onde, en Velo skal sq da stå inde i huset, helst
soveværelset, det er da et klenodie, og jeg ærgrer mig stadig gul og
grøn over at jeg har afhændet de par stykker jeg havde for nogle år
siden. Den er trofast som en hund, økonomisk som bare pokker at køre på,
samtidig får man gratis motionstimer hvis man bor i kuperet terræn, og i
en nødsituation kan man slibe køkkenkniven på Veloens trækhjul

Fra : Jens

Dato : 17-02-04 14:45

Hej Igen

Jeg skiftede tændrøret, og det virkede....

Fra : Henning Lund

Dato : 17-02-04 17:10

Jens skrev:

> Hej Igen
>
> Jeg skiftede tændrøret, og det virkede....

Du skylder mig et stykke sokkerlade