Hyben
Fra : Steen

Dato : 16-02-04 15:42

Oppe ved mit sommerhus er de vilde hyben ved at komme lidt tæt på, men
hvordan får man dem væk, skal man bare grave og grave til de er ope, lyder
lidt besværligt, da grunden er på 1200 m2 og knap ½ delen vel er vokset til
med det skidt.
At få en gravmaskine til det, dur heller ikke rigtig, da mange af dem står
oven på sivanlæget til trixtanken.
Roundup var måske en mulighed, men kan det kvæle dem?
At brænde dem væk, er nok heller ikke videre smart, da græsset kan være
rimelig tørt ved vesterhavet, og futte huset af, indgår ikke lige i min
planer for det

Steen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-02-04 18:09

"Steen" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oven på sivanlæget til trixtanken.
> Roundup var måske en mulighed, men kan det kvæle dem?

Vi klipper vores ned, og så bliver hver eneste stængel smurt med Round Up.
Vi vil nemlig gerne beholde noget af det, og der er i ørigt også andre ting
i plantebæltet, som skal blive. Round Up er godt til små-ukrudt, men ikke
specielt effektivt til planter.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-02-04 21:28

On Mon, 16 Feb 2004 18:08:40 +0100, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

> [...]
>i plantebæltet, som skal blive. Round Up er godt til små-ukrudt, men ikke

Sker det så ikke at der også dør nogle hyben som ikke er blevet
klippet/behandlet? Jeg mener, de formerer sig jo ved rodskud, så hvis en
enkelt gren klippes ned og får Roundup, så kan/bør det jo sprede sig til
andre planter i nærheden også - men det sker måske ikke i virkeligheden?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-02-04 22:24

> [...]
> enkelt gren klippes ned og får Roundup, så kan/bør det jo sprede sig til
> andre planter i nærheden også - men det sker måske ikke i virkeligheden?

Min virkelighed er mere, at de breder sig som ukrudt - jeg skal ikke kunne
udelukke at der ryger en stængel for meget, men det har ikke været synligt
her hos os.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-02-04 21:29

On Mon, 16 Feb 2004 15:42:15 +0100, "Steen" <sfb(slet-dette)@privat.dk>
wrote:

> [...]
>At brænde dem væk, er nok heller ikke videre smart, da græsset kan være
>rimelig tørt ved vesterhavet, og futte huset af, indgår ikke lige i min

At brænde dem vil formentlig også kun tage toppen - rødderne vil nok
skyde igen.

Men hvis først toppen er væk, så kan man jo holde dem nede med en god
rotorplæneklipper - så vil de efterhånden forsvinde - de tåler ikek at
få toppen klippet af hele tiden.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Steen

Dato : 19-02-04 14:45

> [...]
>
> Men hvis først toppen er væk, så kan man jo holde dem nede med en god
> rotorplæneklipper - så vil de efterhånden forsvinde - de tåler ikek at

Lidt besværligt med en rotorklipper, grunden der det der kaldes en
"naturgrund" så den er langt fra vandret
Ville vist kræve nogen rimelig store hjul på klipperen at køre der
Prøver med Round up som Maria foreslog

Hvor køber man det henne, at give 100 kr. for en kvart l. i en spraydunk i
brugsen virker som en dyr løsning

Steen

Fra : aof8

Dato : 25-02-04 19:56

Raund op, er en rigtig god måde,det tar kun det det skal

Fra : aof8

Dato : 25-02-04 20:01

Prøv Raund op, det virker bare,Edith