/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hunderacer og psyke m.m.... del 2
Fra : Rasmussen


Dato : 15-02-04 23:12

Tak for svarene i vores første indlæg.

Vi forsøger gerne med Buffy's forslag om at beskrive vores egne ønsker - og
derigennem få forslag til race, - og eventuelt en god opdrætter.

Vi har en dreng på 10 og en pige på 12, 3 katte og en kanin. Vi bor på
landet og elsker at gå ture. Vi foretrækker at gå uden snor - der er god
plads, og vi synes det er sjovest for alle. Men det betyder, at vores
kommende hund skal kunne trænes og blive lydig. Vi har et hus med to
etager - og vi tror, at det var trappen, der tog livet af Rollo, som vi
mistede i december på grund af alvorlige problemer med hoften.
Vi har god tid og stor lyst til at træne i det daglige. Vi er konsekvente og
hjertelige (ja, det er vel næsten som en kontaktannonce... ...) En af os
er næsten altid hjemme. Hvis vi begge arbejder ude, er en af børnene hjemme
klokken senest 1 om eftermiddagen - og der er altid selskab af mindst en kat
og en kanin.
Hunden må ikke være større end en labrador... en rottweiler er nok lidt for
stor, - men lad os høre, hvis vi går glip af noget...
Sussie har lyst til noget hen i retning af Papillon... Søren er mere til
Schæfer... Ungerne tænker på Golden Retriver...

Jeres gode forslag imødeses med glæde...
På forhånd tak,

Søren & Sussie & Jannich & Diana



 
 
Holm (15-02-2004)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 15-02-04 23:47


"Rasmussen" <spam@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
news:402feed8$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Vi har en dreng på 10 og en pige på 12, 3 katte og en kanin. Vi bor på
> landet og elsker at gå ture. Vi foretrækker at gå uden snor - der er god
> plads, og vi synes det er sjovest for alle. Men det betyder, at vores
> kommende hund skal kunne trænes og blive lydig.

Hej med jer ....

Lad mig se ...dyr, børn ..landet ..god plads ..en hund der gerne må gå fri ,
være lydig ..kunne klare trapper evt .

Border collie !!



> Vi har god tid og stor lyst til at træne i det daglige. Vi er konsekvente
og
> hjertelige (ja, det er vel næsten som en kontaktannonce... ...) En af
os
> er næsten altid hjemme.

Konsekvense og hjertelige , mennesker hjemme ....hmmm..Kontakt,..
Border collie !!!


Hvis vi begge arbejder ude, er en af børnene hjemme
> klokken senest 1 om eftermiddagen - og der er altid selskab af mindst en
kat
> og en kanin.
> Hunden må ikke være større end en labrador...

Border collie !!! )


> stor, - men lad os høre, hvis vi går glip af noget...
> Sussie har lyst til noget hen i retning af Papillon...

Papillon ? For lille , en skødehund , ..her tænker jeg igen , landet ,
mudder , terræn...gåture ..aktive mennesker ...hmmm


Søren er mere til
> Schæfer...

....Hmm , måske ...

Ungerne tænker på Golden Retriver...

....Også ok....men vælg da en border !!! Klog hund , rangerer som verdens
klogeste hund , lyn hurtig til at lære alt , aktiv ..meget aktiv ..ufattelig
charmerende ...legesyg ...lidt blødt sind , men elsker landet !!!


....og alt det siger jeg jo fordi mit hjerte tilhører Bordere...
Jeg kan lige fortælle at jeg netop har besøgt min kære tæve ( som jeg måtte
finde et nyt hjem til fordi jeg måtte flytte i lejlighed , og hun var vandt
til landet ...)

Hun bor sammen med en en anden Border collie , en gravhund , 4 katte , får
og 4 heste ..3 børn , og to voksne ...
Begge bordere elsker børnene , kattene og de andre dyr !
De er ikke tilbøjelige til at strejfe og løbe væk , netop pga deres hyrde
instinkt ..( de bliver ved flokken )
De er utrolig lærenemme , og dejlige at arbejde med .

Dårlige sider ?? Hmm, jo altså , alle hunde har jo deres særheder ! De kan
have et blødt sind , men for mig betyder det blot at der ikke skal halvt så
meget irettesættelse til , som hos andre ...
De kan komme til at hyrde for kraftigt på andre dyr ..( hvis de keder
sig )...

....og så er der lige 8 hvalpe til salg pt..ups ( reklame )...men jeg vil da
foreslå jer at I henvender jer til opdrættere , af de forskellige hunde som
I tænker på , og så besøge disse forskellige hunde , og få en god snak med
de seriøse avlere ....så vil I sikkert kunne træffe det helt rigtige valg
....og det er jo ikke sikkert det lige bliver en Border ...snøft !!

Men kig da på disse link..det kunne være i blev "bidt"...

http://www.kennel-igor.dk/igor_lille/index.htm

http://www.dogtraining.dk/

http://www.bordercollieklubben.dk/


> Jeres gode forslag imødeses med glæde...
> På forhånd tak,

.....selv tak ..håber jeg ikke gjorde jer mere forvirrede ...det er jo nogle
helt andre hunde i lige nævnte ...meeeen....en border er god på
landet...)

Mange hundehilsener Holm






Michael Tidemand (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Tidemand


Dato : 16-02-04 00:28

Ja, lige som jeg vil have valget, MEN jeg har 4 schæfer i mit korte lív 31
år og 79 år frem. SSsssååå en schæfer er at vælge. NEj/JA Gør lige som biler
lår en hund, det er ikke sikkert at den tør/gider går på træpper, vores nabe
har samme model, den tør ikke gå på træpper, og de er fine brede, min
tondser op og ned, så kommer det HVAD SÅ MED HOFTEDYXPLASUI, TJA, and so
HVA. Det er de jo født med at deres knogler ikke kan klarer den belastning.
ligesom mennesker. Benzo sover hos sine forældre hvernat op og ned fra 15
bredetrapper. SLUT.


Vores Newfie, sov der hver dag i 9 år. da´han døde sagde dyrlægen at det var
trapperne der tog livert fra ham 13år HHhhhh. Amatør læge. han blev
opduks-,,,,,,,,, snitte i var det kræft i testiklerne, Ssååååå, hvad gælder
det gammel dansk på morgen bordet.OK Hvad i vælger at hund skal den kunne få
livlighed hver dag ihvrtfald.
"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:402ff6dc$0$1656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Rasmussen" <spam@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
> news:402feed8$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Vi har en dreng på 10 og en pige på 12, 3 katte og en kanin. Vi bor på
> > landet og elsker at gå ture. Vi foretrækker at gå uden snor - der er god
> > plads, og vi synes det er sjovest for alle. Men det betyder, at vores
> > kommende hund skal kunne trænes og blive lydig.
>
> Hej med jer ....
>
> Lad mig se ...dyr, børn ..landet ..god plads ..en hund der gerne må gå fri
,
> være lydig ..kunne klare trapper evt .
>
> Border collie !!
>
>
>
> > Vi har god tid og stor lyst til at træne i det daglige. Vi er
konsekvente
> og
> > hjertelige (ja, det er vel næsten som en kontaktannonce... ...) En af
> os
> > er næsten altid hjemme.
>
> Konsekvense og hjertelige , mennesker hjemme ....hmmm..Kontakt,..
> Border collie !!!
>
>
> Hvis vi begge arbejder ude, er en af børnene hjemme
> > klokken senest 1 om eftermiddagen - og der er altid selskab af mindst en
> kat
> > og en kanin.
> > Hunden må ikke være større end en labrador...
>
> Border collie !!! )
>
>
> > stor, - men lad os høre, hvis vi går glip af noget...
> > Sussie har lyst til noget hen i retning af Papillon...
>
> Papillon ? For lille , en skødehund , ..her tænker jeg igen , landet ,
> mudder , terræn...gåture ..aktive mennesker ...hmmm
>
>
> Søren er mere til
> > Schæfer...
>
> ...Hmm , måske ...
>
> Ungerne tænker på Golden Retriver...
>
> ...Også ok....men vælg da en border !!! Klog hund , rangerer som verdens
> klogeste hund , lyn hurtig til at lære alt , aktiv ..meget aktiv
...ufattelig
> charmerende ...legesyg ...lidt blødt sind , men elsker landet !!!
>
>
> ...og alt det siger jeg jo fordi mit hjerte tilhører Bordere...
> Jeg kan lige fortælle at jeg netop har besøgt min kære tæve ( som jeg
måtte
> finde et nyt hjem til fordi jeg måtte flytte i lejlighed , og hun var
vandt
> til landet ...)
>
> Hun bor sammen med en en anden Border collie , en gravhund , 4 katte , får
> og 4 heste ..3 børn , og to voksne ...
> Begge bordere elsker børnene , kattene og de andre dyr !
> De er ikke tilbøjelige til at strejfe og løbe væk , netop pga deres hyrde
> instinkt ..( de bliver ved flokken )
> De er utrolig lærenemme , og dejlige at arbejde med .
>
> Dårlige sider ?? Hmm, jo altså , alle hunde har jo deres særheder ! De kan
> have et blødt sind , men for mig betyder det blot at der ikke skal halvt

> meget irettesættelse til , som hos andre ...
> De kan komme til at hyrde for kraftigt på andre dyr ..( hvis de keder
> sig )...
>
> ...og så er der lige 8 hvalpe til salg pt..ups ( reklame )...men jeg vil
da
> foreslå jer at I henvender jer til opdrættere , af de forskellige hunde
som
> I tænker på , og så besøge disse forskellige hunde , og få en god snak med
> de seriøse avlere ....så vil I sikkert kunne træffe det helt rigtige valg
> ...og det er jo ikke sikkert det lige bliver en Border ...snøft !!
>
> Men kig da på disse link..det kunne være i blev "bidt"...
>
> http://www.kennel-igor.dk/igor_lille/index.htm
>
> http://www.dogtraining.dk/
>
> http://www.bordercollieklubben.dk/
>
>
> > Jeres gode forslag imødeses med glæde...
> > På forhånd tak,
>
> ....selv tak ..håber jeg ikke gjorde jer mere forvirrede ...det er jo
nogle
> helt andre hunde i lige nævnte ...meeeen....en border er god på
> landet...)
>
> Mange hundehilsener Holm
>
>
>
>
>



Jeannette Svensson (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Jeannette Svensson


Dato : 16-02-04 11:50

Hej

Jeg har selv border collie og har haft det nu i ti år og jeg må sige
at en border er IKKE for alle mennesker. Det er en meget aktiv hund
der SKAL aktiveres i MIN. 2 timer om dagen! - og det er ikke kun
gåture men mental stimulering, specielt den linie der er fra direkte
hyrdehundelinier.
Udstillingslinierne kan bedre klare mindre stimulering, MEN til
gengæld har de en større angst og usikkerhed som gør at de kan være
meget svære at have med at gøre. Jeg ved dette fordi jeg har haft en
af hver.

Har man ikke den påkrævede tid så er det IKKE en border man skal have.

Jeg har været træner i en årerække nu og ser mange bordere der er
understimuleret og stressede og ender som problemhunde fordi mange
ikke sætter sig ordentlig ind i racen inden de køber den, trist for
ejere og for HUNDEN.

Samtidig bliver Borderne nemt stresset og specielt hvis man har børn
der er meget aktive, husk det er en hyrdehund og deres instinkter kan
være stærke og de kan ende med at hyrde børn o.a. i flokken. Forstår
man ikke deres instinkter kan det gå helt galt og det er hunde der
kræver lederskab og man skal helst være et skridt foran dem...og det
er hurtige hunde både fysisk og mentalt..så bee prepared.

Men alt dette ved jeg at de mennesker i de links som Holm har
videregivet også kan bekræfte for jer, håber I finder det i søger.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
www.lemanszone.dk/jeannette

Jytte (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Jytte


Dato : 16-02-04 06:53

>
> Jeres gode forslag imødeses med glæde...
> På forhånd tak,
>
> Søren & Sussie & Jannich & Diana


Hej med jer.

Jeg vil foreslå jer en collie, en rigtig "gammeldags" collie. Den elsker
børn og vil gerne lege. Den går ikke 10 skridt fra sin familie og kan
sagtens gå løs selvom der er vildt. Det er en meget nem hund at opdrage.
Pelsplejen er heller ikke slem selvom collien har stor pels.

Jeg kan på det varmeste anbefale en collie til jer. Jeg har selv to, og jeg
er ikke opdrætter. Vi har i årenes løb haft flere forskellige hunde og vi
valgte collien nu, fordi den ikke kræver så meget men alligevel er en
"rigtig" hund. Det er også en sund og robust race.

Hilsen
Jytte



Camilla Panduro Knud~ (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Camilla Panduro Knud~


Dato : 16-02-04 09:55

Hej Familie!

Nu har jeg læst indlægene der har været omkring jeres spørgsmål og jeg synes
der er kommet rigtig gode forslag.

Collien er en rigtig dejlig hund! Jeg har selv haft 2 stk, og har været
rigtig glade for deres dejlige sind og nemme lydighed!

MEN Border Collie er OGSÅ en dejlig hund! Og her vil jeg måske tro at den
ville passe mere til livet på landet, med andre dyr og med børnene. Den har
også en dejlig størrelse og kræver ikke så meget pelspleje som Collien..

Det skal så siges at jeg selv har Border Terriere nu, og ikke har MANGE års
erfaring med B.C. så måske er galt på den, måske ikke..

Hilsner fra Camilla!

Håber at i finder netop JERES race.. og får en ven for livet...


"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40305eb5$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > Jeres gode forslag imødeses med glæde...
> > På forhånd tak,
> >
> > Søren & Sussie & Jannich & Diana
>
>
> Hej med jer.
>
> Jeg vil foreslå jer en collie, en rigtig "gammeldags" collie. Den elsker
> børn og vil gerne lege. Den går ikke 10 skridt fra sin familie og kan
> sagtens gå løs selvom der er vildt. Det er en meget nem hund at opdrage.
> Pelsplejen er heller ikke slem selvom collien har stor pels.
>
> Jeg kan på det varmeste anbefale en collie til jer. Jeg har selv to, og
jeg
> er ikke opdrætter. Vi har i årenes løb haft flere forskellige hunde og vi
> valgte collien nu, fordi den ikke kræver så meget men alligevel er en
> "rigtig" hund. Det er også en sund og robust race.
>
> Hilsen
> Jytte
>
>



Lou (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Lou


Dato : 16-02-04 14:04

Hej...

Jeg ved hvor der er en DEJLIG langhåret schæfertæve på 12 uger, som
savner et hjem.
Jeg har selv set den - og efter min mening skal man lede længe efter
sådan en dejlig hund - en rigtig familie hyggehund.

I er meget velkomne til at skrive til mig odin@paradis.dk hvis I vil
høre mere - den er ved opdrætteren P.T men hundemor er ved at være
træt af hvalpe
Opdrætteren er meget seriøs og jeg kan stå 100% inde for ham - ham
boer i Jylland
mvh lou

Ukendt (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-04 14:56


"Rasmussen" <spam@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
news:402feed8$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeres gode forslag imødeses med glæde...

Et par forslag :

Border Collie: Kender ikke så meget til racen, men lyder til, at passe godt
ind i jeres familie, efter Holms beskrivelse.

Breton: Kender heller ikke så meget til denne race, men har hørt / læst, at
den skulle være nem, at træne.

Collie: Rigtig dejlig og glad hund, men kræver lidt pelspleje, men de fås da
vidst også i korthåret udgave.

Schæfer: Er også en dejlig hund. Den snakker dog meget og kræver imo en god
leder til ejer. Schæferen knytter sig vidst også mest til sin fører. Så hvis
i vil have en hund, der giver hele familien lige delt opmærksomhed, tror jeg
ikke, at Schæferen er et godt valg.

Golden Retriever: Dejlig hund, som jeg også tror, vil passe godt til jer.

Labrador : Ikke at forglemme denne race, som vi selv har et eksemplar af.
Den vil også passe godt til jer.

Boxer: Her er også en mulighed for en rigtig god og glad familiehund.

Af de lidt mindre racer kunne Foxterrier og Dansk-svensk gårdhund være et
bud.

Held og lykke med, at finde det rette eksemplar

Mvh. www.tjekmig.dk




Ladycatwoman (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Ladycatwoman


Dato : 17-02-04 04:23

Klip

> Schæfer: Er også en dejlig hund. Den snakker dog meget

Ja, min kan sige "Nuf", som er hans kælenavn .

>og kræver imo en god
> leder til ejer.

Jeg havde personligt aldrig haft hund i mit liv før, og har faktisk opdraget
ham alene uden problemer.
Vi har ikke gået til træning el.lign og har selvfølgelig haft mindre
problemer som trækken i snor og manglende aflevering af bold, men det er
ubetydelige ting, der senere er ændret efter kyndig vejledning bl.a.
herindefra.

Klip

>Schæferen knytter sig vidst også mest til sin fører. Så hvis
> i vil have en hund, der giver hele familien lige delt opmærksomhed, tror
jeg
> ikke, at Schæferen er et godt valg.
>

Cujo giver ALLE opmærksomhed, og hvis jeg får gæster, er de MEGET mere
spændende end mig. Han elsker nye mennesker, men de skal selvfølgelig sætte
sig i respekt, for ellers kan han sidde på skødet af dem en hel dag.

En schæfer kan fylde meget indendørs, men bliver den først krudtet af
udenfor, fylder den ikke mere i sofaen, end at der også kan sidde 2
mennesker .

Hvis I har meget tid, plads og energi til at lufte og specielt aktivere
jeres kommende hund udenfor, vil en schæfer være lige så godt et valg som så
mange andre racer.
Den er yderst intelligent - ligesom f.eks. border collien (som måske endda
er mere intelligent), derfor kræver begge racer mentale udfordringer, men
det kan også være sjovt -specielt for børn, at finde på.

Lige meget hvad I vælger - held og lykke

Mvh. Cujos mor.



Ukendt (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-04 09:09


"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40318918$0$27441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...


> Ja, min kan sige "Nuf", som er hans kælenavn .

LOL

> Jeg havde personligt aldrig haft hund i mit liv før, og har faktisk
opdraget
> ham alene uden problemer.
> Vi har ikke gået til træning el.lign og har selvfølgelig haft mindre
> problemer som trækken i snor og manglende aflevering af bold, men det er
> ubetydelige ting, der senere er ændret efter kyndig vejledning bl.a.
> herindefra.

Du må jo have talentet så. Det kan 1.gangshundeejere jo også sagtens have.
Jeg har mødt flere Schæfere (hanner især ), som har taget lederskabet fra
ejeren.

> Cujo giver ALLE opmærksomhed, og hvis jeg får gæster, er de MEGET mere
> spændende end mig. Han elsker nye mennesker, men de skal selvfølgelig
sætte
> sig i respekt, for ellers kan han sidde på skødet af dem en hel dag.

Nu bor vel du også alene ? Hvis i var flere i familien, ville Cujo
sandsynligvis knytte sig mest til den i person i husstanden, der trænede
mest med ham.
Jeg ved ikke om det bare er en fordom som jeg har, men det er det indtryk
jeg har fået af schæferen.

Mvh. www.tjekmig.dk





Broegger (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 16-02-04 16:34

"Rasmussen" <spam@orbiter.dk> fumlede med tastaturet og frembragte
news:402feed8$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

<snip en lang beskrivelse>

Border Collie og Schaefer er begge gode forslag, men gør jer lige den
tjeneste at tjekke Tolleren. http://www.toller-klub.dk/

Det er en herlig hund. Masser af glæde og vilje til at arbejde og lære og
samtidig en virkelig god familie hund der gerne vil nusses og hygges om.


--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Lene Sørensen (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Lene Sørensen


Dato : 16-02-04 17:13

Hejsa!

Jeg vil da også gerne lige være med på at anbefale en Collie.
Jeg har selv fået collie efter lab. og er rigtig glad for hende. Hun elsker
børn og leg og er i det hele taget en meget nem og let hund.
MEN- man skal lige passe på hvor man køber sin Collie henne. Der er nemli et
par opdrættere som har meget nervøse hunde. så man skal lige kikke sig lidt
for og være kræsen med hensyn til nervøsitet. men man kan sagtens finde
steder der har utrolig rolige og stabile hunde. Jeg fandt ihvertfald et
sted...... - ved ikke om man må reklamerer, så jeg skriver ikke lige hvor
det er . *SS*
(og så da lige lidt pral.... var på udstilling med hende i weekenden, første
gang jeg har prøvet det. og fik en 1.præmie. opdrætteren var med med et
flere hvalpe og de fik alle fra hende af en 1 præmie. ) *SSS*

Held og lykke med at finde jeres nye hund.

hilsen Lene



Broegger (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 16-02-04 18:28

"Lene Sørensen" <lpks@mail.dk> skrev
news:4030ebed$0$1646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hejsa!
>
> Jeg vil da også gerne lige være med på at anbefale en Collie.

Jeg syntes da jeg anbefalede en Toller og ikke en Collie??? Eller har du
svaret på det forkerte indlæg?

> Jeg har selv fået collie efter lab. og er rigtig glad for hende. Hun
> elsker børn
Spiser 3 om dagen??? Undskyld, jeg kunne ikke lige dy mig...

> (og så da lige lidt pral.... var på udstilling med hende i weekenden,
> første gang jeg har prøvet det. og fik en 1.præmie. opdrætteren var
> med med et flere hvalpe og de fik alle fra hende af en 1 præmie. )
> *SSS*
Tillykke... 1. præmie var det så som 1. 2. eller 3. vinder?

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Lene Sørensen (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Lene Sørensen


Dato : 17-02-04 14:28

> Jeg syntes da jeg anbefalede en Toller og ikke en Collie??? Eller har du
> svaret på det forkerte indlæg?
>
hæhæ.... vi har vist skrevet vores indlæg næsten samtidig - for dit var her
ikke da jeg anbefalede.........

> Tillykke... 1. præmie var det så som 1. 2. eller 3. vinder?
>
TAK.... er meget stolt........ men ved faktisk ikke helt.... der var nogle
er fik 1. præmie og andre ikke.... men jeg fik ikke nogle rækkefølge på de
føstepræmier... har bare læst at det betyder: særdeles lovende
hvalp.......... - men det er første gang jeg har prøvet sådan noget så måske
er der noget jeg ikke fik med...... måske er det fordi det var et
begynderskue.. ved det faktisk ikke. er bare stolt alligevel..... *GGG*

Kærlig hilsen Lene



Jytte (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Jytte


Dato : 17-02-04 14:46

Lene Sørensen wrote:
>>
> TAK.... er meget stolt........ men ved faktisk ikke helt.... der var
> nogle er fik 1. præmie og andre ikke.... men jeg fik ikke nogle
> rækkefølge på de føstepræmier... har bare læst at det betyder:
> særdeles lovende hvalp.......... - men det er første gang jeg har
> prøvet sådan noget så måske er der noget jeg ikke fik med...... måske
> er det fordi det var et begynderskue.. ved det faktisk ikke. er bare
> stolt alligevel..... *GGG*
>
> Kærlig hilsen Lene

Hej Lene.

Udstillingen i Odense var en international udstilling for alle racer. Jeg
formoder det var der, du var.

Der var rigtig mange gode tæver i unghundeklassen for collier i Odense. Kun
de fire bedste bliver henholdsvis 1. 2. 3. og 4. vinder.
1.pr. er en kvalitetsbetegnelse og kan sagtens gives til flere end 4.
Jeg var der selv med en unghan, han fik 1.pr. 2. vinder. Der var kun 4
unghanner.

Det er sjovt at se så mange collier på en gang.

Hilsen
Jytte



Lene Sørensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Lene Sørensen


Dato : 18-02-04 22:13

Hej Lene.
>
> Udstillingen i Odense var en international udstilling for alle racer. Jeg
> formoder det var der, du var.
>

Nej.. det var et begynder skue i Ølstykke. Der var 7 collier der. Jeg var
der i babyklassen for Vicky min Collie er kun lidt over 3 måneder. Skuet
fandt jeg i det forige nummer af Hunden, så hvis du får det blad kan du se
det der.

> Der var rigtig mange gode tæver i unghundeklassen for collier i Odense.
Kun
> de fire bedste bliver henholdsvis 1. 2. 3. og 4. vinder.
> 1.pr. er en kvalitetsbetegnelse og kan sagtens gives til flere end 4.
> Jeg var der selv med en unghan, han fik 1.pr. 2. vinder. Der var kun 4
> unghanner.
>

Tillykke med din unghan.

> Det er sjovt at se så mange collier på en gang.
>

JA, nu var det her første gang jeg overhoved har været til sådan et skue. Og
jeg synes rigtig godt om det, så det er nok ikke det sidste.

> Hilsen
> Jytte
>
>



Jytte (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Jytte


Dato : 18-02-04 22:10

Lene Sørensen wrote:
>>>
>
> Nej.. det var et begynder skue i Ølstykke. Der var 7 collier der. Jeg
> var der i babyklassen for Vicky min Collie er kun lidt over 3
> måneder. Skuet fandt jeg i det forige nummer af Hunden, så hvis du
> får det blad kan du se det der.
>
>> >>
>
> Tillykke med din unghan.

Tak.
>
>> Det er sjovt at se så mange collier på en gang.
>>
>
> JA, nu var det her første gang jeg overhoved har været til sådan et
> skue. Og jeg synes rigtig godt om det, så det er nok ikke det sidste.

Hej Lene.

Det skue kender jeg godt, jeg troede bare det var i Odense, du havde været.
Det er også en god ide at starte på et skue.
Den næste udstilling, vi tager på bliver nok først Collieklubbens i Hårlev i
maj, der kommer du måske også?
Det er rigtigt sjovt at gå på udstilling

Hilsen
Jytte
>
>>



Lene Sørensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Lene Sørensen


Dato : 18-02-04 22:45

> Hej Lene.
>
> Det skue kender jeg godt, jeg troede bare det var i Odense, du havde
været.
> Det er også en god ide at starte på et skue.

Ja. jeg synes det var hyggeligt. Men det er da noget man lige skal lære. Så
jeg kikkede godt efter hvad det andre foretog sig. *S*

> Den næste udstilling, vi tager på bliver nok først Collieklubbens i Hårlev
i
> maj, der kommer du måske også?

Det kunne godt tænkes.. jeg har ikke lige fået meldt mig ind i Collieklubben
endnu.. men har girokortet liggende. *SSS* så det bliver meget snart jeg
får meldt mig ind.


> Det er rigtigt sjovt at gå på udstilling

Ja... tror bestemt hellerikke det bliver det sidste.... *S* så måske mødes
vi en dag.

>
> Hilsen
> Jytte
> >
> >>
>
>



Brian Olesen (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 16-02-04 18:29

Hejsa snip om valg af race:
En golden er sjovere end en lab, men helt så sød som en schæfer er den nu
ikke.

I vil da ikke have en lille forkælet altid gøeende pappilon?
Nå det er Jeres valg. Jeg driller kun.

Netop hvis I er meget konsekvente vil I altså kunne få meget skæg og mange
gode timer med en Schæfer, men dette er nu også tilfældet med mange andre
racer.

Held og lykke med valget.

Mvh. Brian



x Vuf x (17-02-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 17-02-04 01:20

Mon, 16 Feb 2004 18:28:59 +0100, Brian Olesen wrote:

>I vil da ikke have en lille forkælet altid gøeende pappilon?

Hov! Hvor har du det fra? Du kender én overforkælet papillon,
og straks er ALLE papilloner gøende?!
Jeg har 14, og de er ikke altid-gøende! *s*


--
Mvh Sonja P. sonpet***@briannospam.dk http://www.sonpet.dk

Hunde har ejere...Katte har personale.

Rasmussen (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Rasmussen


Dato : 16-02-04 22:19

Tak for alle forslagene,

Vi er faktisk blevet enige om at være lun på Border Collien. De andre
forslag - især Tolleren - ser pragtfulde ud, - men Borderen gik lige i
hjertet... så den kigger vi lige lidt nærmere på de næste par uger...

Hilsen Søren & Sussie


"Rasmussen" <spam@orbiter.dk> wrote in message
news:402feed8$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak for svarene i vores første indlæg.
>
> Vi forsøger gerne med Buffy's forslag om at beskrive vores egne ønsker -
og
> derigennem få forslag til race, - og eventuelt en god opdrætter.
>
> Vi har en dreng på 10 og en pige på 12, 3 katte og en kanin. Vi bor på
> landet og elsker at gå ture. Vi foretrækker at gå uden snor - der er god
> plads, og vi synes det er sjovest for alle. Men det betyder, at vores
> kommende hund skal kunne trænes og blive lydig. Vi har et hus med to
> etager - og vi tror, at det var trappen, der tog livet af Rollo, som vi
> mistede i december på grund af alvorlige problemer med hoften.
> Vi har god tid og stor lyst til at træne i det daglige. Vi er konsekvente
og
> hjertelige (ja, det er vel næsten som en kontaktannonce... ...) En af
os
> er næsten altid hjemme. Hvis vi begge arbejder ude, er en af børnene
hjemme
> klokken senest 1 om eftermiddagen - og der er altid selskab af mindst en
kat
> og en kanin.
> Hunden må ikke være større end en labrador... en rottweiler er nok lidt
for
> stor, - men lad os høre, hvis vi går glip af noget...
> Sussie har lyst til noget hen i retning af Papillon... Søren er mere til
> Schæfer... Ungerne tænker på Golden Retriver...
>
> Jeres gode forslag imødeses med glæde...
> På forhånd tak,
>
> Søren & Sussie & Jannich & Diana
>
>



UG (17-02-2004)
Kommentar
Fra : UG


Dato : 17-02-04 16:40

"Rasmussen" <spam@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
news:403133d0$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak for alle forslagene,
>
> Vi er faktisk blevet enige om at være lun på Border Collien. De andre
> forslag - især Tolleren - ser pragtfulde ud, - men Borderen gik lige i
> hjertet... så den kigger vi lige lidt nærmere på de næste par uger...
>
> Hilsen Søren & Sussie

Rigtig godt valg og held og lykke.
Vi har 4 hunde, den yngste er en Border Collie og den bliver så absolut ikke
det sidste eksemplar af racen i vores familie. Vi har helt tabt vores hjerte
til racen. Kærlig ud over alle grænser, blot kræver den at blive aktiveret,
ellers finder den på noget selv! Derudover er Border Collies også nogle
meget kønne hunde!
Mange hilsener fra
Ulla og Co.
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7




Holm (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 17-02-04 18:35


"Rasmussen" <spam@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
news:403133d0$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak for alle forslagene,
>
> Vi er faktisk blevet enige om at være lun på Border Collien. De andre
> forslag - især Tolleren - ser pragtfulde ud, - men Borderen gik lige i
> hjertet... så den kigger vi lige lidt nærmere på de næste par uger...
>
> Hilsen Søren & Sussie


Hej Søren og Sussie

Dejligt at høre ...det ER også en super dejlig hund , når bare man lærer ALT
om den , og forstår at motivere dens intelligente , aktive og bløde sind ,

God fornøjelse , held og lykke fremover ! ( Jeps , de går rent ind i
hjertet )...

Mange hundehilsener Holm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste