Død guppy igen !
Fra : Morten Laursen

Dato : 15-02-04 16:09

Nu er det anden gang i denne uge jeg fjerner en død guppy, den her er helt
rød sprængt ca midt på den ene side, nogen idé om hvad det kan være ?

Med venlig hilsen Morten !

Fra : ibber

Dato : 15-02-04 21:17

Det er al qaida der har været på spil

Fra : Dennis Andersen

Dato : 15-02-04 22:22

"ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in message
> Det er al qaida der har været på spil

Altså Ibber, det er jo ikke meget at give manden, du kunne da have fortalt
ham, at det minder om symtomerne fra en af al qaida's torpedoer !!!! Men det
kommer nok lidt an på indgangs- og udgangs-hul.

Beklager Morten, kan ikke hjælpe dig med årsagen :(

Mvh
Dennis

---

Fra : Thomas

Dato : 16-02-04 07:46

Hej Morten

Er det længe siden at du startede tanken op ?

For det kan godt være at der er for stor en koncentration af nitrit i vandet
og det slår nemlig stille og roligt fiskene ihjel. (Det skete da jeg i sin
tid startede op).

Mvh

Thomas

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 16-02-04 09:13

> [...]
vandet
> og det slår nemlig stille og roligt fiskene ihjel. (Det skete da jeg i sin

Jeg tænkte på overfodring da jeg læste det, men jeg er jo ikke sikker...

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 18-02-04 10:52

"Morten Laursen" <test@rifo.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det anden gang i denne uge jeg fjerner en død guppy, den her er helt
> rød sprængt ca midt på den ene side, nogen idé om hvad det kan være ?
>
> Med venlig hilsen Morten !

Hvis der er tale om hunner af specielt kultiverede stammer, så er det
desværre et meget normalt syn..... Det skyldes at de gennem årene er blevet
"dyrket" til at føde størst mulige unger, og disse er efterhånden blevet så
store at hunnen simpelthen ikke kan komme af med dem, og hun sprækker i
stedet for....

Inden jeg bliver overfaldet herinde vil jeg lige sige at jeg ikke kan bakke
min påstand op med nogen videnskabelig kilde, men er slet ikke i tvivl om at
det er sådan det forholder sig. Har set det rigtig mange gange, og det sker
kun for højgravide hunguppyer......

/Ole

Fra : Jonas Andersen

Dato : 27-02-04 16:52

Vi har lige haft lign. problem med røde plamager på vores regnbuefisk og
tetraer, fik så hjælp til at finde ud af hvad det var, og det viste sig at
vi simpelthen at vi gav dem for meget mad, hvilket gjorde at de fik svamp
(det lignede det nu ikke), men efter vi skar madforbruget ned til hver anden
dag.... har vi ikke set det siden!!!

Måske kan det være det samme, det er jo ikke til at vide, men måske et
forsøg værd!

Hilsen Heidi