Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
råd søges
Fra : Loop

Dato : 15-02-04 07:53

hej jeg vil gerne høre her i ng om hvilket digital kamera der er at anbefale
til 2000 jeg har tænkt lidt på sony den der hedder 52 men også hp 735
men vil gerne om der er nogen der kender disse
og kunne give ders mening om dem

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-04 08:42

Hej

Loop wrote:
> [...]
> til 2000 jeg har tænkt lidt på sony den der hedder 52 men også hp 735
> men vil gerne om der er nogen der kender disse

Ti minutter før du skrev dit indlæg havde jeg faktisk postet et bud på
en 2000,- pakke. Så læs blot indlægget lige før du postede dit eget.
Derudover, så vil jeg anbefale dig at kigge på de forskellige review
sider. Fx: http://www.steves-digicams.com og http://www.dpreview.com

På deres sider finder du anmeldelser, brugerkommentarer og eksempler på
billeder taget med de forskellige kameraer. Fordelen er at folkene bag
altid tager billeder af de samme motiver og derfor kan du sammenligne
billedkvaliteten på tværs af kameraer. Det er ikke så forfærdentlig
bevendt at du hører fra en enkelt eller to personer herinde om at
"...jeg er meget tilfreds med kamera A, mens B sucks". Folk vil altid
have en preference for deres eget kamera uanset om det er et Canon 10D
eller et Kodak 2mp uden zoom.

Et råd mere til dig er at gå igennem EDBpriser og finde en liste over
alle kendte mærker der laver kameraer i dit prisleje + 10-20%. Derefter
sammenligner du eksempelbilleder på tværs af alle de kendte mærker via
de forskellige reviewsites. At teknikken på papiret siger en ting er
langt fra ensbetydende med at kvaliteten i sidste ende er god.

Husk at du også skal have hukommelse, batterier og taske til kameraet.
Hukommelse kan svinget meget i pris afhængig af type og således stod jeg
selv med valget mellem Canon A70 og Sony P72 da jeg skulle vælge.
Sony'en var måske en lille bitte smule bedre til at tage billeder, men
hvis prisen på de to pakker skulle være den samme, så ville jeg få
doppelt så meget hukommelse og batterilevetid ved at vælge Canon fremfor
Sony. I dit tilfælde ville det tilsvarende Canon være et A60.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk