Min Ciao dør i fugtigt vejr
Fra : Nicky Precht

Dato : 15-02-04 01:31

Jeg har lige købt en gammel, brugt Ciao. Men! Der er problemer med den.
Den kører rigtigt ringe i fugtigt vejr.

Når det er tørt og frostklart, kører den let 30 km.
Når det er vådt og sjappet, kører den kun 10 meter.
Er det kun lettere fugtigt, kører den ca. 2 km.

Jeg kommer kørende glad og med fuld fart (ca. 30 km/t). Pludselig sætter
moteren ud. jeg kan måske få den til at køre igen, men med det samme jeg
selv sætter mig på den, dør den igen. Den har intet træk.

Jeg er fuldstændigt grøn indenfor knallerter og aner ikke, hvad jeg skal
gøre.

Hvilke reservedele skal jeg købe?
Hvad skal renses?
Hvad skal jeg tjekke?

/Nicky

Fra : rotel

Dato : 15-02-04 08:36

Vent med at købe noget.
Chek tændrørshætten om det er tæt og ren og at den slutter.
Derefter følger du kablen ned i motoren og chekker at den ikke er slidt i
stykker nogen steder. For jeg tror at du har et fugt problem.
Chek om der er mulighed for fugt at komme ind til tændingen.
Chek i det hele taget om alt er tæt.

Fra : Nicky Precht

Dato : 15-02-04 12:25

> [...]
> stykker nogen steder. For jeg tror at du har et fugt problem.
> Chek om der er mulighed for fugt at komme ind til tændingen.

Tændrørshætten ser fin og før ud. Den sidder godt, fast på tændrøret.

Kablet fejler ikke noget, men når det når ned til tændspolen (hænger
udsat under motoren), bliver jeg lidt mistænksom. Der, hvor kablet går
ind i tændspolen, er der godt namset til. Jeg kan ikke se, hvordan jeg
kan komme til at rense den ordentligt og heller ikke, hvordan jeg kan få
kablet ud af tændspolen.

Jeg er selv ret overbevist om at det er et fugt problem ;)

Jeg har tjekket gummiproppen (Den lille banan-formede én bag
slyngkoblingen). Den har jeg hørt skulle være en stor synder. Men den
ser fin ud...

Jeg har lige udskiftet benzin slangen. Den var utæt og der løb benzin ud
over lidt af motorens underside, hvis man glemte at lukke for hanen :)
Og det gjorde jeg.

Håber det hjælper lidt...

/Nicky