Lykkekastanie?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-02-04 23:33

Hej

Jeg ved at en lykkebambus er sådan en snoet bambusagtig tingest man kan
få til at gro i en vase med vand.

Men hvad hulen er en lykkekastanie?

Jeg har ikke set sådan en omtalt nogen steder, men det er et meget brugt
søgeord på min hjemmeside.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 15-02-04 04:20

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> [...]
> få til at gro i en vase med vand.
>
> Men hvad hulen er en lykkekastanie?
>
> Jeg har ikke set sådan en omtalt nogen steder, men det er et meget brugt

Lykkekastanie ( lucky chestnut ) hedder pachira aquatica på latin, og er en
stor
grøn stue/vinterhaveplante hvis du ikke kan finde den i dine plantebøger så
skriv igen, så får du også en beskrivelse.

--

Poul

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-02-04 10:07

On Sun, 15 Feb 2004 04:20:17 +0100, "Poul Andersen"
<dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> wrote:

> [...]
>grøn stue/vinterhaveplante hvis du ikke kan finde den i dine plantebøger så
>skriv igen, så får du også en beskrivelse.

Jeg fandt en god beskrivelse her:
<http://www.floridata.com/ref/p/pach_aqu.cfm>

Men er det en plante som pludselig er blevet populær her i landet?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 15-02-04 11:22

> [...]
> <http://www.floridata.com/ref/p/pach_aqu.cfm>
>
> Men er det en plante som pludselig er blevet populær her i landet?

Det er nok to faktorer der har gjort den populær:
1. Den står godt i vinterhaven ( og dem er der blevet rigtig mange af ).
2, Den skal have utrolig lidt vand, så selvom man glemmer den i en måned
eller mere sker der ingenting.
--

Poul