Rammstein!
Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 23-04-01 21:07

Hold da kæft!

Den nye Rammstein, 'Mutter' er godt nok det bedste køb jeg har gjort i lang
tid!

For det første er musikken gennemført catchy: den der underlige blanding af
en pompøs tysk vise og så den ondeste dybt stemte guitar....Det holder hele
vejen!
Bare 30 sekunder inde i det første nummer var jeg solgt "...Mein Herz
Brennt!!!!".

For det andet: Jeg købte den i special edition i Tages Pladebar Vejgaard
Aalborg for 150 kr.
Hvad får man så? En slambert af en digipak! Med magnetlås og hele
svineriet... Plus en poster hvis man er til den slags.
(Til gengæld passer den pga. størrelsen garanteret ikke i nogen cd-skuffer!)

Det er lige præcis den slags gennemført kvalitet, der gør det at købe musik
til en oplevelse, der ligger langt uden for noget Napster i sin nuværende
form kan tilbyde.

Fra : Jakob Hansen

Dato : 23-04-01 21:19

On Mon, 23 Apr 2001 22:06:36 +0200, "Troels Fibæk Bertel"
<tfbe00@worldonline.dk> wrote:

>Det er lige præcis den slags gennemført kvalitet, der gør det at købe musik
>til en oplevelse, der ligger langt uden for noget Napster i sin nuværende
>form kan tilbyde.

Yep, Mutter er en stor skive, og du har fuldstændig ret i at mp3 bare
ikke holder. Det skal dog ikke være nogen hemlighed, at jeg
downloadede et par numre inden jeg investerede. Men Hvis man kan lide
hvad man høre er der kun en vej, og det er ud i pladeindustriens
overbetalingshelvede...

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Elo Rasmussen

Dato : 24-04-01 10:27

mp3'er holder fint

De skal rippes/encodes korrekt med de bedste programmer (Lame mp3 encoder) i
den rigtige bit-rate.

Mange fjolser der bruger napster ved ikke hvordan man laver mp3 så de lyder
ordenlig.-

Med en mp3 afspiller i bilen er mp3'er en herlig ting der får en CD
changer/mindisc til at se ynkelig ud.
Bruger man sit lydkort, der er købt i bilka vil lyden uanset hvad lyde af
crap. Derfor brug et godt lydkort evt med digital lydudgang.

PS; Rammstein kan satme ikke synge, jeg er ked af at sige det, men det er
vel heller ikke hans formål :)

/Gibman

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 24-04-01 11:06

Ja...
Teknisk holder mp3'er da udmærket.
Det var der vist heller ikke nogen der ytrede tvivl om.
(Jeg har selv rippet min Rammstein cd i 192 Kb så den passer ind i min
playlist på min computer)

Mht. til Rammstein var min pointe, at selve digipak-formatet, det lækre
layout, de vedlagte tyske tekster, plakaten, gav mig en oplevelse ved at
købe cd'en som ikke kan opnås gennem fx Napster i dens nuværende form. Jeg
har sjældent oplevet, at det var "lækkert" at hente musik på napster.

For mit vedkommende er Napster mest interssant i rarerities/bootleg
sammenhænge, hvor servicen kan tilbyde mig musik, jeg ellers ikke ville
kunne skaffe.

Jeg sondrer iøvrigt også mellem, hvad jeg finder det rimeligt at downloade:

Fx Destiny's Child, som bliver voldspillet på MTV og i radioen og ender på
alskens kompilationer skal nok klare sig. Intet problem for mig at snuppe at
par af deres numre.

Undergrundsmusikere, hvis musik ikke bliver spillet i radioen og som har
jobs ved siden af for at få økonomien til at hænge sammen.
Her køber jeg sgu' cd'erne. Ellers er der en alt for stor chance for at
disse mennesker stopper med at udgive deres musik!

TFB.

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-04-01 11:16

"Troels Fibæk Bertel" <tfbe00@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Her køber jeg sgu' cd'erne. Ellers er der en alt for stor chance for at
> disse mennesker stopper med at udgive deres musik!

Jeg vil vove at postulere, at Napster også kan benyttes til at opdage nye
kunstnere. Så er det selvfølgelig et spørgsmål om rygrad, om man går ud og
køber albummet efter at have hørt en del af eller hele deres album.

Måske skulle vi starte en tråd om musikkens fremtid? Om, hvordan musikerne
vil klare sig fremover. Det hører ihvertfald ikke hjemme i denne tråd

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 24-04-01 13:57

"Troels Fibæk Bertel" skrev i en meddelelse

> [...]
> Her køber jeg sgu' cd'erne. Ellers er der en alt for stor chance for at
> disse mennesker stopper med at udgive deres musik!

Se det er idealisme - det kan jeg lide. Mon der er andre der er ligeså
idealistiske?

I øvrigt har jeg det på samme måde - der er ikke noget ved at "samle" på god
musik, hvis det hele er noget der er hentet på Napster. Selv har jeg stort
set intet.

Det eneste jeg spørger mig selv om er: Lyder vi ikke ligesom alle dem der
samlede LPer, der ikke mente der var noget "sjæl" i en CD.

Nu siger vi stort set det samme om Napster..... måske er vi bare nogle
mavesure gammelromantiske mennesker, der ikke vil indse, at tiden er ved at
løbe ud for CDen. J

Jeg håber det ikke, men jeg er heller ikke sikker....???

Kåre

Fra : BroderSalsa

Dato : 24-04-01 16:28

Jeg vil totalt give folk ret i at napster kun skal bruges til eavalurerende
formål. Jeg har selv "opdaget" en del kunstnere på napster, som jeg ikke
kendte før, og bagefter købt skiven.
En anden fordel ved Napster er at man kan hvis man ønsker det hente
liveoptagelser (bootlegs) på napster, hvilket kan være en stor fordel. Da
bootleggerne alligevel kun snyder kunstnerne, og coveret er sjældent godt
lavet, ser jeg ikke noget problem med at hente musik på den måde.

Lasse C

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-04-01 20:34

"BroderSalsa"
> [...]
> bootleggerne alligevel kun snyder kunstnerne, og coveret er sjældent godt
> lavet, ser jeg ikke noget problem med at hente musik på den måde.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil sige med det sidste afsnit.

Men jeg vil blot sige dette: Selvom Napster sikkert kan være meget brug-
bart, kan jeg stadig ikke lade være med at forundres over, at så mange let
og elegant skøjter henover, at det er ulovligt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Don G.

Dato : 24-04-01 19:55

"Troels Fibæk Bertel" <tfbe00@worldonline.dk> ...
> Jeg købte den i special edition i Tages Pladebar Vejgaard...

Tage Hupfeldt's Pladebar er det vist. Snak om Kitsch...

Mvh. Don G.
http://www.don-g.dk

Fra : Lars Rindsig

Dato : 24-04-01 22:28

Don G. <tuzen@sol.dk> wrote:
>Tage Hupfeldt's Pladebar er det vist. Snak om Kitsch...
Lad da være! Jeg er faktisk tæt på at ville kåre Hupfeldt som byens bedste
pladeforretning. Det er de færreste steder, de har sjældne Elvis Presley-ting
stående side om side med Black Flags første plade, et stort klassisk udvalg,
et OK jazz-udvalg, og i det hele taget masser af lækre ting, man ikke finder
andre steder. Så kom ikke her ... :)

--
Venlig hilsen Lars Rindsig

http://larsrindsig.dk

Fra : Don G.

Dato : 26-04-01 17:12

"Lars Rindsig" <lrin@foo.bar> skrev...
> Lad da være! [ ... ] og i det hele taget masser af lækre ting,
> man ikke finder andre steder. Så kom ikke her ... :)

Godt ord igen. Det var jo ikke for at klandre deres udvalg, men mere deres
stil og koncept. Du må da indrømme at udseendet mest af alt henleder
tankerne på en trendy pladebutik anno 1972

Mvh. Don G.
http://www.don-g.dk