Ny køkkenmaskine: Kenwood?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-04 00:13

Jeg vil have en køkkenmaskine, primært for at ælte gærdej (og
rugbrødsdej), skrælle kartofler og hakke kød problemfrit i mange år
fremover.

Pt. er jeg mest forelsket i en Kenwood KM005 (den nyeste Major).
Jeg så også på en Kitchen Aid på et tidspunkt, men den forekommer mig
for amerikansk og "for retro".

Er der nogen der har noget at udsætte på valget af KM005, bortset fra
prisen i Danmark?

Erfaringer med den og dens lillebror KM001 (den nye Chef)?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : N/A

Dato : 11-02-04 00:32

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-04 00:32

Emil wrote:

> Nej.

Godt.

> Ja.

Og hvad er disse erfaringer?

Fra : Emil

Dato : 11-02-04 00:57

Steen Suder, privat skrev:

>Og hvad er disse erfaringer?

Jeg har slettet mit indlæg, da jeg tog fejl af
modelbetegnelserne. Beklager.

Ellers er det "ret sikkert" at købe et velrenomeret mærke, som
har eksisteret i mange år. Priserne kan diskuteres, men normalt
kan der forventes en lang levetid for disse produkter.

Googler du efter maskinen, vil du få en hoben gode anmeldelser og
erfaringer.

m.v.h. Emil

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 11-02-04 15:38

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisen i Danmark?
>
> Erfaringer med den og dens lillebror KM001 (den nye Chef)?

Det er faktisk lidt svært at vælge efter min mening.
Jeg har ikke de bedste erfaringer med Kenwoods kødhakkere. jeg synes de har
det med at blive stoppet af småsener og hinder fra kødet man hakker, derimod
er røremaskinen perfekt.
Hvis man skal have en god kødhakker er Mastermixer rigtig god, men
røreskålen er meget stor.
Jeg ville vælge Mastermixer.

Hilsen, Steen.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-02-04 00:23

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> det med at blive stoppet af småsener og hinder fra kødet man hakker, derimod

Jeg har et helt godt tag på at slibe "ting" så mon ikke det skulle kunne
lade sig gøre at slibe kødhakkerens knive op så intet står i vejen for
dem?

Min store interesse er bagning, primært af gærbrød så det er jo fint nok.

<KLIP>

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 12-02-04 15:41

> [...]
> dem?
>
> Min store interesse er bagning, primært af gærbrød så det er jo fint nok.

Jeg mener nu ikke det har noget med slibningen at gøre da der er tale om nye
knive i et tilfælde og en helt ny maskine i et andet tilfælde, derimod tror
jeg det har noget med udformningen af den roterende kniv at gøre.
Hvis du kun skal bruge den til at røre dej med er Kenwood fin nok.
Jeg klarer mig rigtig fint med en grydeske og mine hænder samt en hånddrevet
hakker, så er der nemlig ikke så meget opvask. ( Jeg har ellers en
mastermixer der er stor nok til et mindre institutions-køkken)

Hilsen, Steen.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 12-02-04 22:57

Og forøvrigt kan du ikke selv slibe en kødhakker så den virker ordentligt!!

Hilsen, Steen.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-02-04 08:20

> Og forøvrigt kan du ikke selv slibe en kødhakker så den virker
ordentligt!!

En kødhakkerkniv skal planslibes på et slibebord - det er helt korrekt ikke
noget man bare har stående.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 15-02-04 08:24

> [...]
> prisen i Danmark?
>
> Erfaringer med den og dens lillebror KM001 (den nye Chef)?

Har just bestilt en. Skal fortælle dig hvordan den virker om en uges tid

Fra : Jette

Dato : 17-02-04 08:55

Har købt min brugt. (kr. 1000,- og aldrig brugt fra et dødsbo) Den er bare
god, jeg bruger den daglig, primært til brød. Kransekage bliver også godt og
tager ingen tid. Hakkeren tilstopper let når man hakker en lever p.gr.a.
senerne, men så kan man bare skære dem fra inden de proppes i. Min bror har
Kitchen Aid og den ser nok lidt mere hip ud, men jeg synes skålen er for
lille. Kun når jeg skal lave kager, hvor man rører sukker og margarine tyr
jeg til håndmixeren, fordi margarinen sætter sig i K-spaden. Hilsen Jette