Italiensk brød og køkkenmaskiner
Fra : Ole

Dato : 09-02-04 22:09

Jeg har det sidste stykke tid fået en lidenskab med at bage italiensk brød
og opskrifterne foreskriver tit en lang æltetid, helt op til 20 minutter.
Til dato har jeg brugt en lille håndmixer til opgaven, men den får sved på
panden og jeg er nødt til at stå og holde den medens den udfører arbejdet.
Nu har jeg set at kooperationen har en Bosch MUM7000 køkkenmaskine på tilbud
til ca. 1700 kr.
Er der nogen der har erfaringer med maskinen, eller kender nogle
alternativer til denne ?

På forhånd tak
Ole

Fra : Ove

Dato : 10-02-04 15:01

Ole wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med maskinen, eller kender nogle
> alternativer til denne ?
>
> På forhånd tak
> Ole

Jeg kender ikke den du nævner, men Kenwood Chef er nok velegnet. Den har
været slogt i Bilka for ca. samme pris. Regn i øvrigt med at dem mængde dej
der oplyses, at den kan rører er overdrevet.

--
Ove

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-02-04 14:39

[Ole | Mon, 9 Feb 2004 22:09:13 +0100]

>Nu har jeg set at kooperationen har en Bosch MUM7000 køkkenmaskine på tilbud
>til ca. 1700 kr.
>Er der nogen der har erfaringer med maskinen, eller kender nogle
>alternativer til denne ?

Jeg har denne maskine, og er ret glad for den - det er dog en stor
maskine så du ælter typisk mere end ét brød af gangen; den klarer
raskvæk et par plader, men larmer til gengæld også lidt (at gå sammen
med den en time er træls).

Hvis du "bare" skal have et almindeligt brød, der er rigtigt godt æltet,
er det både smartere og billigere at købe en god bagemaskine, og så
nøjes med at køre dejælteprogrammet.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Emil

Dato : 10-02-04 19:33

Ole skrev:

>Er der nogen der har erfaringer med maskinen, eller kender nogle
>alternativer til denne ?

Maskinen er udmærket. Der findes flere alternativer, f.eks
Kenwood Chef KM300 til samme pris.

Nedskriv alle de ønsker/krav/behov der skal opfyldes.
F.eks. findes der mere end 20 dele forskelligt tilbehør til KM300
(kaffekværn, ismaskine, mel- og krydderikværn, dåseåbner for nu
at opremse de lidt mindre kendte ting).
Men det er jo kun en kvallitet hvis du, eller dine arvinger, vil
få behov for extraudstyret.

Vælg din maskine, og brug nogen tid på at finde tilbud på ny
eller brugt.
Alle disse "store" maskiner er næsten uopslidelige, så vælg
roligt en brugt.

Som hjælp til at træffe *din* beslutning kan du kigge lidt her:
http://makeashorterlink.com/?M6D615C57
http://makeashorterlink.com/?L20713C57

m.v.h. Emil

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-02-04 20:00

"Emil" <emilsen@oestbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> Alle disse "store" maskiner er næsten uopslidelige, så vælg
> roligt en brugt.

Ja, hvis du kan få fat i én, er det en god ide.
Min mors Ballerup master mixer fra 50'erne er stadig i brug hos min
svigerinde - jeg har selv en nyere model.
Holder til alt.

Hilsen Inger