ditto kommando?
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-02-04 00:08

Hejsa

Jeg sidder stadig og roder lidt med nogle komandoer i terminalen... Jeg kan
ikke lige gennemskue hvorfor terminalen ikke gør som den skal...

Jeg skal kopiere min home mappe fra et sted til et andet: først cd /Users
derefter ditto kommandoen: ditto -rsrcFork [brugernavn] /Volumes/min_nye_hd/
[brugernavn]
Men terminalen skriver tilbage /Users/[brugernavn] and /Users/[brugernavn]
are identical (not copied).
Hvor er det lige det går galt. Meningen er blot at få kopieret [brugernavn]
fra Users mappen til /Volumes/min_nye_hd/
Håber der lige er nogen der kan svare...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-02-04 01:39

"Nicolai Brandt" <spam@robra.dk> wrote in message
> [...]
[brugernavn]
> fra Users mappen til /Volumes/min_nye_hd/
> Håber der lige er nogen der kan svare...

Og det er der... Endelig lykkedes det og nu forstår jeg anda muligvis også
hvad det egentligt er jeg laver... Man skal _ikke_ skrive [brugernavn] 2
gange...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten

Dato : 14-02-04 06:23

> [...]

> fra Users mappen til /Volumes/min_nye_hd/
> H?ber der lige er nogen der kan svare...

sudo ditto -rescFork /Users/[brugernavn] /Volumes/ny_hd/[brugernavn]

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).