Isolering af støbt gulv
Fra : Søren Andersen

Dato : 13-02-04 19:16

Hej,

Jeg skal lave et kontor i den ene ende af mit u-isolerede udhus.
Jeg har tænkt mig at isolere loft og vægge indvendigt og har fået fat i den
lille lune fra rockwool for at sikre mig jeg gør det rigtigt med dampspærre
osv.

Desværre er der jo så stadig gulvet... Da det drejer sig om et rum på mere
end 30 kvm. må jeg ærligt indrømme at jeg faktisk ikke gider at banke beton
op og grave ud og bruge dagevis på at transportere brokkerne væk og derefter
igang med at støbe forfra... :(
Så jeg har gået og overvejet simpelthen at smide et tykt tæppe på og parkere
et par sutsku inden for døren :)
Men jeg ved på den anden side ikke hvor meget kulde der vil trænge op den
vej fra. Er det helt håbløst ?
Vil det gøre nogen forskel fx. at lægge en 15 eller 20 mm rockwool
gulvrenoveringsplade og en 22mm spånplade ovenpå eller er det skønne spildte
kræfter (og penge) ?