Mængde planter
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 13-02-04 19:12

Jeg har et 240 l akvarium hvor der er kommet en del alger efter at jeg fik
pragtsmerlinger som fjernede sneglene, som tidligere fjernede en del alger.
Jeg er kommet til at tænke over om det kan skyldes mangel på planter, da
algerne vel kommer fordi der er rigeligt med næringsstoffer i vandet.
Der er en stor scalare, 12 neonfisk, 8 skybjergfisk, 4 pansermaller og 5
pragtsmerlinger. Sådan et slag på tasken hvor mange planter skal der så være
i et sådan akvarium?

Jakob

Fra : Søren Clausen

Dato : 14-02-04 11:05

Hej

Så mange som du nu lyster, jo flere planter, jo mere ilt, men pas
på ikke at gi for meget lys ca. 10 t i døgnet, og du kan få nogle
speciele maller, der er meget effektive, kan ikke huske hvad de
heder men nejlunds dyrehandel har dem....

--
Søren

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 14-02-04 13:14

> [...]
> speciele maller, der er meget effektive, kan ikke huske hvad de
> heder men nejlunds dyrehandel har dem....

Jeg syntes allerede jeg har en del planter, så det var mest for at høre om
der var en fingerregel om et minimums antal

Fra : Søren Clausen

Dato : 16-02-04 11:09

Hvor mange planter har du, og hvor meget lys for de...?

--
Søren