Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vcd med slideshow og billedvisning
Fra : Anders pedersen

Dato : 13-02-04 15:05

Er det muligt at lave en vcd med diasshow og og en menu hvor man se
billederne som thumbals og et stort billede samt mulighed for at zoome på
billedet.

Hvis ja hvordan.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-02-04 15:32

Jeg mener at du kan bruge nero til det

Du skal bare lave en vcd film og trække billederne der over.

Mvh Allan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-02-04 15:33

"Anders pedersen" <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> Er det muligt at lave en vcd med diasshow og og en menu hvor man se
> billederne som thumbals og et stort billede samt mulighed for at zoome på
> billedet.

Ja det er muligt. Men VCD menu understøtter kun op til 99 thumbnails. Hvad
angår at zoome dem er det en funktion DVD-afspilleren skal have.

Eller skal du bare lave en VCD i Nero og så overføre alle de jpg billeder du
vil have og bede den om at lave en menu inde i control indstillingerne for
brændingen.

Mvh
Simon

Fra : Anders pedersen

Dato : 13-02-04 16:51

On Fri, 13 Feb 2004 15:33:22 +0100, Simon Nielsen wrote:

> "Anders pedersen" <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
>
> Ja det er muligt. Men VCD menu understøtter kun op til 99 thumbnails.
Okay hvilket programmer kan
menuen skal indeholde slide show med lyd og forskelige efekter samt
mulighed for at vise thumbals

> Eller skal du bare lave en VCD i Nero og så overføre alle de jpg billeder du
> vil have og bede den om at lave en menu inde i control indstillingerne for
> brændingen.

Nu er det så dan at jeg ikke bruger nero men i stedet easy cdcreator.

snart ncdcdmaker

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-02-04 17:15

> Okay hvilket programmer kan
> menuen skal indeholde slide show med lyd og forskelige efekter samt
> mulighed for at vise thumbals

hvis du vil lave effekter og lyde så skal du lave DVD filer på en cd. Altså
VCD har en begrænsning og den går på at i menuen kan den vise billeder og
thumbnails og så kan man ellers bladre i billederne men ikke med forskellige
overgangseffekter

> Nu er det så dan at jeg ikke bruger nero men i stedet easy cdcreator.
>
> snart ncdcdmaker

Du skal have fat i et DVD studio der kan lave menuer med effekter og lyde.
Mellem hvert billede skal du så sætte en overgangs effekt ind hvis du vil
have det eller skal du få et soundtrack til at køre der kører selvom du
skifter billeder. Det tager rigtigt lang tid skal du lige vide.

VCD med billeder på en DVD-afspiller er faktisk bare en erstatning af de
gamle lysbillede apperater. Det som du nok leder efter er måske en
powerpoint præsentation, der kan du jo lave en hel masse med overgangs
effekter.

Mvh
Simon

Fra : Anders pedersen

Dato : 13-02-04 18:02

On Fri, 13 Feb 2004 17:14:53 +0100, Simon Nielsen wrote:

> [...]
> have det eller skal du få et soundtrack til at køre der kører selvom du
> skifter billeder. Det tager rigtigt lang tid skal du lige vide.
Okay hvad hedder sådan et dvdstudio

noget jeg kan finde på tucows?
og under hvad
--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-02-04 18:16

> Okay hvad hedder sådan et dvdstudio

Prøv Ulead DVD PictureShow 2 som kan alt det du efterlyser;

- Forsk. overgange
- Menu
- Bagrundsmusik
m.m.

se mere på: http://www.ulead.com/dps/runme.htm

Mvh Tommy

Fra : Anders pedersen

Dato : 13-02-04 18:31

On Fri, 13 Feb 2004 18:15:38 +0100, Tommy Hansen wrote:

> "Anders pedersen" <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv Ulead DVD PictureShow 2 som kan alt det du efterlyser;
Næsten.

Det kan ikke vise thumbals af billederne samt vise dem enkelt.
alt dette skal sammen med dias showet
andre programmer som kan det?
dette skal så kunne vælges i en menu

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-02-04 18:52

> Næsten.
>
> Det kan ikke vise thumbals af billederne samt vise dem enkelt.
> alt dette skal sammen med dias showet
> andre programmer som kan det?
> dette skal så kunne vælges i en menu

Hvad mener du med vise dem enkelt ?

Hvad thumbnails angår så kan min DVD-afspiller vise de enkelte billeder i en
slags Stifinder og når du markerer en fil vises en thumbnail af billedet.
Billederne kan så vises enkeltves. Cd'en skal så bare brændes som data-CD.
Men så kan du jo ikke have overgangseffekter...

Jeg mener ikke der findes et program der kan dette. Desværre.

De fleste slideshows laves som en fil pr. slideshow. Du kan med Ulead vælge
at få overført de originale billeder på CD'en også.

Mvh. Tommy

Fra : Anders pedersen

Dato : 13-02-04 19:09

On Fri, 13 Feb 2004 18:52:10 +0100, Tommy Hansen wrote:

> "Anders pedersen" <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med vise dem enkelt ?
Er at vise et stort billed

> [...]
> Men så kan du jo ikke have overgangseffekter...
>
> Jeg mener ikke der findes et program der kan dette. Desværre.
Men jeg prøver selv at finde et

Fra : Bo YA

Dato : 13-02-04 18:47

> [...]
> Er det muligt at lave en vcd med diasshow og og en menu hvor man se
> billederne som thumbals og et stort billede samt mulighed for at zoome på

Hvis du investerer i en ny DVD afspiller til TV'et kan den alt det du
spørger efter, fra fabrikken.

Hilsen Bo YA