Panther Install Problemer
Fra : Mike

Dato : 13-02-04 09:57

Hej...

Jeg har godt nok et syret problem, som er ved at drive mig til
vanvid... Håber der er nogen der har forslag til løsning...

Vil enormt gerne installere Panther, som jeg naturligvis har på CD...
Jeg har installeret den her på mit arbejde uden problemer, og som nogen
af jer godt ved, er det første der sker, når man starter
installationen, at Mac'en udfører en genstart på Panther CDen... So
far so good. Men derhjemme, kan jeg bare ikke boote på en CD, af en
eller anden grund. Når jeg genstarter maskinen, smider den simpelthen
CD-skuffen ud, uanset hvad der er I den. Det er totalt inerverende, da
jeg simpelthen ikke kan boote på nogen som helst CD, uanset hvor
hurtigt jeg forsøger at proppe CD skuffen ind i maskinen igen, når
maskinen i mellemtiden at detektere at der ikke er nogen CD i skuffen,
hvorefter den starter som vanligt i 10.2.8... Lort... Håber der er
nogen der har nogen gode ideer.

/Mikael

Fra : Michael Holm

Dato : 13-02-04 12:08

Mike <mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> maskinen i mellemtiden at detektere at der ikke er nogen CD i skuffen,
> hvorefter den starter som vanligt i 10.2.8... Lort... Håber der er

Hvilken mac er det du har derhjemme ?

Måske er det en Panther på DVD og du kun har cd-læser i hjemmemac'en
(derfor spørgsmål 1 :) ?

Har du prøvet at holde "alt" tasten nede under opstart ?

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Mike

Dato : 13-02-04 12:29

In article <1g93ga3.1g7hmpw1n35o59N%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael
Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Hvilken mac er det du har derhjemme ?
>
> Måske er det en Panther på DVD og du kun har cd-læser i hjemmemac'en
> (derfor spørgsmål 1 :) ?
>
> Har du prøvet at holde "alt" tasten nede under opstart ?

Det er en G4/400Mhz med DVD drev... Og problemet er uanset hvilken CD,
jeg har i drevet, eller om jeg forsøger at boote på den. Den spytter
den simpelthen ud under genstart. Jeg har forsøgt at holde alt tasten
nede, men det ændrer ikke ved at CD'en bliver spyttet ud.

/Mikael

Fra : Mike

Dato : 13-02-04 12:33

In article <130220041229058114%mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk>, Mike
> [...]

den simpelthen ud under genstart. Jeg har forsøgt at holde alt tasten
nede, men det ændrer ikke ved at CD'en bliver spyttet ud.

Jeg skal lige nævne, at jeg osse har forsøgt at boote på en CD under
macos 9... Samme resultat... CD en bliver spyttet ud, så det har ikke
noget med min nuværende OSX installation at gøre, så vidt jeg kan regne
ud.

/Mikael

Fra : Michael Holm

Dato : 13-02-04 13:31

> [...]
> macos 9... Samme resultat... CD en bliver spyttet ud, så det har ikke
> noget med min nuværende OSX installation at gøre, så vidt jeg kan regne

Jeg mener at havde være ude for det en gang... huske huske...

anyway, tag den ekstra ramklods du har i ud og prøv igen...(hvis du har
en ekstra i?)

der er vist firewire på ? hvis du kan låne et firewiredisk kan du prøve
om du kan starte op fra den, mener det var den måde jeg løste mit
problem på ?!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-02-04 13:02

Mike <mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk> wrote:

> Jeg har forsøgt at holde alt tasten nede, men det ændrer ikke ved at CD'en
> bliver spyttet ud.

Prøv med 'c' tasten i stedet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mike

Dato : 13-02-04 13:05

In article <1g93is9.ha3hbf1xm8qsmN%mta@mac.com>, Michael Tysk-Andersen
<mta@mac.com> wrote:

> Prøv med 'c' tasten i stedet.

Samme resultat...

/Mikael

Fra : Villy Erichsen

Dato : 13-02-04 13:59

In article <130220041304396146%mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk>, Mike
<mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk> wrote:

> Samme resultat...
Prøv at rense drevet med en CD renseskive - havde samme problem - og
det blev løst med renseskiven (samme maskintype)

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Tom

Dato : 13-02-04 14:08

On 13/02/04 13:59, in article 130220041359143371%spam@hammel-by.dk, "Villy
Erichsen" <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Prøv at rense drevet med en CD renseskive - havde samme problem - og
> det blev løst med renseskiven (samme maskintype)

Et helt syvende forslag, der måske er en smule mere radikalt, er som
følger..
Tag din HD med ned på job, monter den I din arbejdsmaskine.. Installer på
denne og tag den med hjem.
Jeg havde også problemet, og installerede så blot "via" en anden maskine,
smed HD tilbage, og vupsti alle var glade..
Mit problem handlede dog om noget kernel panik, som jeg troede hang sammen
med at jeg skulle installere på en MP 500 mhz G4...
Forbi en af de der twin tunnel så kørte alt fint...( ps kunne heller ikke
boote fra CD!!)

Tom

Fra : Mike

Dato : 13-02-04 14:54

In article <BC528AB4.28AA%nospam@fakemail.dk>, Tom <nospam@fakemail.dk>
wrote:

> [...]
> med at jeg skulle installere på en MP 500 mhz G4...
> Forbi en af de der twin tunnel så kørte alt fint...( ps kunne heller ikke

Er det ikke en anelse farligt at installere via en anden maskine, som
ikke er magen til. Jeg går ud fra at installationssoftwaren tilpasser
operativsystem til den maskine man installerer på. Ex.vis er min arb.
maskine en multiprocessor maskine, og har combodrev mv... ???

/Mikael

Fra : Tom

Dato : 13-02-04 15:37

On 13/02/04 14:53, in article 130220041453358279%mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk,
> [...]

> operativsystem til den maskine man installerer på. Ex.vis er min arb.
> maskine en multiprocessor maskine, og har combodrev mv... ???

...aner det ikke ?!
Det virkede fint her !!
Installerede på enm maskine der er to-tre år nyere, og så kørte det såmænd
bare på min gamle ... MP500 G4
Tom