Aerox eller generelt om cylinder
Fra : rotel

Dato : 13-02-04 09:14

Ang cylinder på Aerox. Er forskellen på en lovlig 50 og en polini 50 ikke
bare størrelsen på skyllekanerlerne?
Og kan man så ikke "bare" forstørre sine eksisterenede skyllekanaler for af
få det eftertragtede bundtræk?
Aerox manden

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-02-04 14:52

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ang cylinder på Aerox. Er forskellen på en lovlig 50 og en polini 50 ikke
> bare størrelsen på skyllekanerlerne?

Ikke nødvendigvis - det kan også være hældningen/vinklen på dem, samt hvor
"højt" de sidder.
Udstødningskanalen er sikkert også ændret lidt.

Fra : rotel

Dato : 13-02-04 17:24

Jeg har sat en Technigas basic på og nu går den 80 i modvind og 100 i
medvind, store bakker ca 65 opad.
Så utilfreds er jeg ikke, men bare lidt mere trækraft vill ikke være af
vejen.
Jeg vil ikke have en "hyler" men hellere godt med træk og så en gearing.
Min motor skulle gerne holde et stykke tid.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-02-04 17:47

> [...]
> Jeg vil ikke have en "hyler" men hellere godt med træk og så en gearing.
> Min motor skulle gerne holde et stykke tid.

En Polini sport 50cc kunne være sagen... jeg mener da at den hedder sådan.
Polini har dog et andet kit på deres hjemmeside:
http://it.catalogo.polini.it/catalogo/dettaglioArticolo.php?id=1278
Deres Evolution kit er nok lige i overkanten når du ikke vil have en "hyler"
http://it.catalogo.polini.it/catalogo/dettaglioArticolo.php?id=1282

Fra : rotel

Dato : 13-02-04 22:13

takker har også været deromkring 1100 kr er det billigste ved
http://holmgaard-scooterservice.dk/#

Fra : H-J M

Dato : 14-02-04 01:02

> [...]
> Jeg vil ikke have en "hyler" men hellere godt med træk og så en gearing.
> Min motor skulle gerne holde et stykke tid.

Så hold dig fra Polini Sport kittet
Køb et TP Trophy kit.
Det er billigere.
Der er mere "eftertragtet" bundtræk i det end i polini sport
845kr mener jeg det er.
Hold dig fra Holmgaard
Personligt bruger jeg (og jeg ved MANGE andre siger det samme) kun
www.scooter-racing.dk, www.speed-line.dk og www.msp-tuning.dk
Der kan du få alt inde og hvis du ikke kan finde det så skriv en mail og de
kan skaffe det!

--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini

Fra : rotel

Dato : 14-02-04 08:30

Hvad er der galt med Holmgård?
Kom med nogle facts.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-02-04 11:47

> Hvad er der galt med Holmgård?
> Kom med nogle facts.

Jeg bestilte en udstødning en gang - da den kom var noget af lakken allerede
slået af og den havde en lille bule :( Jeg havde godt nok kun givet 299,-
for den, men alligevel...

Fra : rotel

Dato : 14-02-04 13:15

ok det var en fejl kan man herudfra så generalisere ?
Jeg mener at til Holmgårds fordel taler at hans priser er lavere end de
andre.
Og det er i mine øjne en tungtvejende fordel.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-02-04 13:35

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> ok det var en fejl kan man herudfra så generalisere ?

Det var nu heller ikke mig der sagde at du skulle holde dig væk fra ham, jeg
gav bare et eksempel - det kunne sikkert have sket for andre forhandlere...
det var måske PostDK's skyld, kombineret med at han ikke havde pakket den
særligt smart ind :(

> Jeg mener at til Holmgårds fordel taler at hans priser er lavere end de
> andre.
> Og det er i mine øjne en tungtvejende fordel.

Helt sikkert!

Fra : H-J M

Dato : 14-02-04 13:35

> [...]
> andre.
> Og det er i mine øjne en tungtvejende fordel.

Nu kan du jo så vurdere om priserne stadig er en tungtvejende fordel i
forhold til manglende service som skrevet i de to andre posts.

Fra : H-J M

Dato : 14-02-04 13:31

"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bestilte en udstødning en gang - da den kom var noget af lakken
allerede
> slået af og den havde en lille bule :( Jeg havde godt nok kun givet 299,-
> for den, men alligevel...

Min kammerat bestilte en udstødning ved ham til omkring 1700 kr (Yasuni C16)
og nogle andre små ting
Han fik en BRUGT udsødning, ophænget lå løst i kassen sammen med
udstødningen. Der var sod i forrøret, Lakken var brændt og farvet, der var
flyvrust på den. Det løse ophæng havde bulet den meget og ødelagt nogle
andre dele. Der gik 4 uger (LÆS: 1 måned) fra han bestilte til han fik det
og igen 4 uger fra da han sendte det tilbage til han fik nye varer. Det er
ik go service.

Fra : H-J M

Dato : 14-02-04 13:33

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt med Holmgård?
> Kom med nogle facts.

Efter hvad man hører fra andre scooter og knallert forums i DK: Mange varer
udebliver. Når man endelig modtager dem er debulede, udpakkede, brugte,
samlede sågar defekte. Så mangler der nogle små skruer. Han lægger mange
gange tingene løst i kassen så de bliver skadet (min kamerat er ikke den
eneste der har prøvet det)

Som sagt: Hold dig til de tre firmaer og du vil undgå dårlige oplevelser!

Fra : rotel

Dato : 14-02-04 19:26

Jeg vil ikek have nogen cylinder da den nu går 95-100 kun med en udstødning.
Det ville i mine øjne være spild af penge.
Desuden skal jeg også have en ny variomatic hvis jeg sætter en cyl på.
Ellers rykker den nok det hele i stykker.

Fra : H-J M

Dato : 15-02-04 03:04

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ikek have nogen cylinder da den nu går 95-100 kun med en
udstødning.
> Det ville i mine øjne være spild af penge.

Du snakkede ikke om topfart men om bundtræk.
Dit manglende bundtræk vil komme når du får en ny cylinder på.

> Desuden skal jeg også have en ny variomatic hvis jeg sætter en cyl på.
> Ellers rykker den nok det hele i stykker.

Næh. Du kan sagtens godt kun skifte cylinderkittet når du kun har sport.
Det eneste du skal skifte er dysen og tændrøret og så kører den!

TP Trophy er det mest langtidsholdbare kit (Forudsat det får en god olie,
tilpas med opvarmning før du river den rundt og self. tilkørsel)
Og til prisen!
Hvis du mangler bundtræk så skift dit Cylinderkit så får du det. Farten vil
ikke blive øget særlig meget da du garanteret har revet din gearing helt ud
ved 95-100km/t!

Fra : Anders Lerager

Dato : 14-02-04 23:27

> Hold dig fra Holmgaard

Det synes jeg så ikke, jeg bestilte MHR 12mm krumtap fra ham og der var
ingen problemer + han var til rådig hele tiden på Messenger.

Fra : H-J M

Dato : 15-02-04 03:05

"Anders Lerager" <bjqrne_leet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det synes jeg så ikke, jeg bestilte MHR 12mm krumtap fra ham og der var
> ingen problemer + han var til rådig hele tiden på Messenger.

Ja så længe det går godt. Men han er også rigtig hurtig til at fordufte fra
messenger og fra telefonen hvis det går skidt..