/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
tegner først på klik nr. 2.
Fra : mike crenshaw


Dato : 13-02-04 15:24

hej

Jeg har lavet en lille applet med et Image. Appleten implementerer en
MouseListener. Ideen er at tegne et ny Image oven på det oprindelige når man
trykker på musen. Dette er ikke så svært. Men af en eller anden grund tegner
den først det nye Image ved klik nr. 2. Er der nogen som kender til denne
problematik og ved hvordan man afhjælper det?
på forhånd tak
mike



 
 
Søren Hjelholt (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 13-02-04 15:55

"mike crenshaw" <crenshaw@tiscali.dk> wrote in
news:402c5f6e$0$24838$ba624c82@nntp02.dk.telia.net in
dk.edb.programmering.java:

> hej
>
> Jeg har lavet en lille applet med et Image. Appleten implementerer en
> MouseListener. Ideen er at tegne et ny Image oven på det oprindelige
> når man trykker på musen. Dette er ikke så svært. Men af en eller anden
> grund tegner den først det nye Image ved klik nr. 2. Er der nogen som
> kender til denne problematik og ved hvordan man afhjælper det?
> på forhånd tak
> mike
>

umiddelbart vil jeg gætte på at der på det første klik sættes fokus på dit
image, altså styret af appletten el. styresystemet, og at den derfor først
reagerer anden gang. Prøv at sørge for at dit image har fokus fra start af.
(image.setFokus(), eller noget i den stil... :-] )

/Søren Hjelholt

mike crenshaw (14-02-2004)
Kommentar
Fra : mike crenshaw


Dato : 14-02-04 09:49

> umiddelbart vil jeg gætte på at der på det første klik sættes fokus på dit
> image, altså styret af appletten el. styresystemet, og at den derfor først
> reagerer anden gang. Prøv at sørge for at dit image har fokus fra start
af.
> (image.setFokus(), eller noget i den stil... :-] )

hmm tvivler lidt på det.. det jeg gør er at lave en

Applet
....
image = getImage(getCodeBase(), "pic.jpg");
g.drawImage(image, evt.getX(), evt.getY(),this)
....

men hvis jeg istedet bruger

....
g.fillOval(evt.getX(), evt.getY(), 10, 10)
....

er der ingen problemer og prikken bliver tegnet med det samme.. men hvorfor
er der lige forskel? og hvordan løser jeg det?



Ulrik Magnusson (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 14-02-04 10:39



mike crenshaw wrote:

> hmm tvivler lidt på det.. det jeg gør er at lave en
> Applet
> ...
> image = getImage(getCodeBase(), "pic.jpg");
> g.drawImage(image, evt.getX(), evt.getY(),this)
> ...
> men hvis jeg istedet bruger
> ...
> g.fillOval(evt.getX(), evt.getY(), 10, 10)
> ...
> er der ingen problemer og prikken bliver tegnet med det samme.. men hvorfor
> er der lige forskel? og hvordan løser jeg det?

Se tråden "tegn billede på off screen billede??" - du skal bruge en
java.awt.MediaTracker (billedet loades asynkront).

Ulrik Magnusson


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409083
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste