Smumreder.
Fra : Per H

Dato : 12-02-04 17:49

Mine guramier, er ved at bygge to skumreder.
Og hvad gør jeg så med dem?

I mine bøger står der ganske vist at de bygger skumreder. og ellers
ikke andet. ( dårlige bøger)

Jeg ville være glad for lidt detaljerede info.

Vh Per

icq 8212837

Fra : ru1

Dato : 13-02-04 17:44

"Per H" skrev d. 12-02-04 17:49 dette indlæg :
> [...]
> ikke andet. ( dårlige bøger)
>
> Jeg ville være glad for lidt detaljerede info.

såsnart der er unger de er meget små fjerner du de gamle,så sætter du en
infusoriekultur over, du kan ta en tørret bananskræl(sørg for den er
vasket godt inden du tørrer den) lidt økologisk hø i en halv spand vand
stil den tempereret og på 3 dagen kan du begynde at fodre ungerne,husk
at sætte en ny kultur igang hver 3dag
god fornøjelse
mhv leif

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-02-04 18:03

"ru1" <ru1.news@kandu.dk> wrote in message

> lidt økologisk hø i en halv spand

Hwa dælen er der i vejen med alm. hø?

Kan man ikke stadigvæk få rød Liquifry - så kan man slippe for
infosuriedyrkningen. Nogle få dråber - og vupti, de små er fodret.

vh
Jan

Fra : Per H

Dato : 13-02-04 19:01

On Fri, 13 Feb 2004 16:43:49 GMT, "ru1" <ru1.news@kandu.dk> skrev:

> [...]
>vasket godt inden du tørrer den) lidt økologisk hø i en halv spand vand
>stil den tempereret og på 3 dagen kan du begynde at fodre ungerne,husk

hold da op. Jeg troede bare æggene skulle over i et yngleakvarie, og
have nogle dråber, så de voksede, Det du beskriver har jeg aldrig hørt
om. lyder rimeligt for proffer

Vh Per

icq 8212837

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-02-04 20:03

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> hold da op. Jeg troede bare æggene skulle over i et yngleakvarie, og
> have nogle dråber, så de voksede, Det du beskriver har jeg aldrig hørt
> om. lyder rimeligt for proffer
Så kan det anbefales at læse nogle bøger om labyrintfisk *S*
Det er sådan "man" altid har gjort.

Man kan også, i stedet for hø, bruge ris. Bødgør dem godt, og klem dem så
der kommer en hvis væske ud af det.
De fleste labyrintfisk lever, AFAIR, i rismarker

Man kan også bruge banansræller i stedet for hø. Men samme procedure.

--
Timo
Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/

Fra : Per H

Dato : 13-02-04 21:17

On Fri, 13 Feb 2004 20:03:06 +0100, "Timo Jensen"
<procella@post(et).tele.dk> skrev:

> [...]
>der kommer en hvis væske ud af det.
>De fleste labyrintfisk lever, AFAIR, i rismarker

ok nu har jeg kun haft akvariet i ca 3 mdr. og jeg læser og læser

hvis jeg nu bruger de ris. kan man så lægge ungerne i et akvarie og
fodre dem ned den væske fra risene? hvor tit skal de have?

Kunne man ikke tage hannen, og skumreden og lægge for sig selv, inden
de udklægges?

Vh Per

icq 8212837