Co2
Fra : Nyberg

Dato : 12-02-04 13:18

Hej
Jeg har hørt af hvis man ikke vil købe et co2 anlægge så kan man købe nåde
dansk vand og hæle lidt i hver dag.
Er det nåde,der virker og hvor stor mænge,skal der i per liter

MVH

René

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-04 16:15

"Nyberg" <nyberg@Test_err.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har hørt af hvis man ikke vil købe et co2 anlægge så kan man købe nåde
> dansk vand og hæle lidt i hver dag.
> Er det nåde,der virker og hvor stor mænge,skal der i per liter

Jeg ville i hvert fald ikke gøre det. Dansk vand koster penge, og som du
spørger - hvor meget skal der i? Man tilfører vand til akvariet, som så skal
tømmes af igen, da man jo ikke kan blive ved med at hælde dansk vand i.
Hvilken pH og hårdhed har det der dansk vand osv.

Hvis du ikke vil bruge penge på et co2 anlæg, så kan du selv lave et for
billige penge. Du skal bruge en beholder (f.eks. 1½ l. sodavandsflaske),
vand, sukker og gær og en stump slange (eller du kan begynde at brygge vin
). Når din sukker-gær-vand-opløsning begynder at gå i gæring, så
udvikler det co2, som du via en stump slange fører over i dit akvarium - det
har jeg selv forsøgt med stor succes. Mine anubias blomstrede, og ud af
blomsterne og spidsen af bladene stod en jævn strøm af luftbobler - og de
voksede selvfølgelig godt

Du kan finde mere om denne co2-løsning på internettet, og den har været
nævnt flere gange her i gruppen.

Fra : Michael

Dato : 14-02-04 00:30

http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_fund.php3?id=73&word=co2

her er den model jeg bruger!

michael nielsen
vby j

Fra : Michael Larsen

Dato : 14-02-04 12:50

Hej

Jeg selv forsøgt mig med danskvand, det gav ikke nogle nævneværdig
effekt. (måske bruge jeg for lidt/ måske forkert...aner det ikke)
Jeg brugte en 1½ liters flaske hvergang, og det gav som sagt ikke noget,
Jeg har ny bygget et hjemmelavet anlæg, også efter nedenstående model,
det virker perfekt....
Jeg vil anbefale at benytte nedenstående model, og ikke kun en enkelt
flaske!! det giver en større sikkerhed for ikke at få farvet sine vægge
i samme bleg/gule farve fom gær opløsningen. *S*
--
Mvh.
Michael Larsen

http://www.tech-nic.dk/akvarie/