honing af fs-1 cylle
Fra : Rasmus

Dato : 12-02-04 11:49

Hej gruppe.

Efter at jeg har hovedrenoveret min fs-1, har jeg en original cyllinder i
overskud. Er der nogle som hved hvor meget den kan hones op ?

Fra : Hekto

Dato : 12-02-04 13:29

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in

> Efter at jeg har hovedrenoveret min fs-1, har jeg en original cyllinder i
> overskud. Er der nogle som hved hvor meget den kan hones op ?

Nogen 1/100-dele.
Skal der større boring til, skal den bores op.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Rasmus

Dato : 12-02-04 14:24

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> "Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in

> Nogen 1/100-dele.
> Skal der større boring til, skal den bores op.
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!

OK Hvor meget kan den bores op/hvor stort stempel kan den komme til at køre
med ????

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-02-04 14:38

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> OK Hvor meget kan den bores op/hvor stort stempel kan den komme til at
køre
> med ????

Der kan købes 45mm cylinder, så det kan den da komme op på - så begynder den
også at rykke en del :)

Fra : Rasmus

Dato : 12-02-04 15:05

"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre
>
> Der kan købes 45mm cylinder, så det kan den da komme op på - så begynder

Jeg ved udemærked hvor stor cyllinder der kan købes !! Det var ikke det
spørgsmålet gik på.
Men hvor stort et stempem man kan komme til at køre med, i en original
cyllinder ! Altså kan den bores op til 41, 42, 43.....??

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-02-04 15:10

Rasmus (r_w_o@FJERNtdcspace.dk) skrev følgende:
> [...]
> Men hvor stort et stempem man kan komme til at køre med, i en original
> cyllinder ! Altså kan den bores op til 41, 42, 43.....??

Hvor stort et stempel kan du købe? Find ud af det, og du har svaret.

- Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-04 17:46

Martin Petersen wrote:
> Hvor stort et stempel kan du købe? Find ud af det, og du har svaret.

Og så lades vi lige alle sammen som om at cylindervæggen er uendelig
tyk på sådan en gammel yamser ... :)

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Hekto

Dato : 12-02-04 15:12

> [...]
> Men hvor stort et stempem man kan komme til at køre med, i en original
> cyllinder ! Altså kan den bores op til 41, 42, 43.....??

Normalt ligger de i 0,1mm spring. Ofte kan man få 5 overstørrelser, så +
0,5mm burde være en mulighed.
Jeg tvivler dog på at det kan betale sig, istedet for bare at købe en ny
cylinder.

Fra : Martin Ley-Frantsen

Dato : 12-02-04 17:27

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Normalt ligger de i 0,1mm spring. Ofte kan man få 5 overstørrelser, så +
> 0,5mm burde være en mulighed.
> Jeg tvivler dog på at det kan betale sig, istedet for bare at købe en ny
> cylinder.

----->

Den originale kan bores, så den kommer op på de 45 mm, det smarte med dette
at når strisserne kigger på topstykket og cylinderen så står der det
originale nummer, altså kan man være heldig at de ikke kigger næmere
knallerten. Har en i familien der i sine unge dage havde en fs-1'er hvor han
havde lavet det lille numemr med at borer den originale cylinder op og så
havde han fået fat i et 5. gear !! løb fint på den anden side af 100 : )

Fra : Rasmus

Dato : 13-02-04 11:30

"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde han fået fat i et 5. gear !! løb fint på den anden side af 100 : )

TAK Martin, det var lige det svar jeg søgte !!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-02-04 15:36

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved udemærked hvor stor cyllinder der kan købes !! Det var ikke det
> spørgsmålet gik på.

Jamen undskyld da!

> Men hvor stort et stempem man kan komme til at køre med, i en original
> cyllinder ! Altså kan den bores op til 41, 42, 43.....??

Protuna her et 45mm stempel. De FS1'ere jeg har set med noget der var større
end 45mm havde monteret en 47mm cylinder fra en Puch Monza. Der skulle så
vidt jeg husker fjernes lidt af motorblokken før den kunne monteres...