|
| 120 km/t Fra : H-J M |
Dato : 12-02-04 10:45 |
|
For et godt stykke tid siden var der en debat om hvorvidt nogen scooter
kører 120km/t på vejen
Jeg har en kammerat der når vejen bliver tørre gerne skulle have en
baneracer (måske også lidt gaderacer ;) ) i garagen der rammer 120
Hvis jeg får fat i et digitalvideokamera.
Sætter mig på passagersædet i en bil
Lader ham køre ved siden af.
Filmer GPS'en og når den rammer 120km/t også vise ud af vinduet at scooteren
stadig er ved siden af bilen.
Er der nogen der er intereseret i at jeg brygger sådan en lille stump video
sammen.
GPS er jo det mest præcise måleværktøj du kan få "til penge" og hvis jeg
filmer den og ud af vinduet hvor scooteren kører er det så ikke bevis nok?
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Hekto (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-02-04 10:53 |
|
"H-J M" <zster87@varmtbrev(oversaet selv).com> wrote in
news:402b4b1c$0$1628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> Filmer GPS'en og når den rammer 120km/t også vise ud af vinduet at
> scooteren stadig er ved siden af bilen.
> Er der nogen der er intereseret i at jeg brygger sådan en lille stump
> video sammen.
Ja! Lad os se den!
Jeg er klar med serverplads og det hele!!
Det vil blive en begivenhed at se een der endelig kører 120 km/t og
samtidig bliver målt på en troværdig måde.
Det helt perfekte ville være både kamera og GPS på scooteren!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
H-J M (12-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 12-02-04 13:36 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c0fiem$8c9$3@news.cybercity.dk...
> Det vil blive en begivenhed at se een der endelig kører 120 km/t og
> samtidig bliver målt på en troværdig måde.
> Det helt perfekte ville være både kamera og GPS på scooteren!
At holde en scooter ved 120. Have et kamera og en GPS ved sig kan godt blive
noget af et foretagende ;)
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Hans Joergensen (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 12-02-04 10:56 |
|
H-J M wrote:
> For et godt stykke tid siden var der en debat om hvorvidt nogen scooter
> kører 120km/t på vejen
Reglen var vist også at den skulle være på ca. 50cc .. ikke noget
med 90cc tunsæt eller lign... :)
// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!
| |
Moller (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-02-04 11:04 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc2mjd8.qek.haj@enterprise-server.dk...
> H-J M wrote:
> > For et godt stykke tid siden var der en debat om hvorvidt nogen scooter
> > kører 120km/t på vejen
>
> Reglen var vist også at den skulle være på ca. 50cc .. ikke noget
> med 90cc tunsæt eller lign... :)
Yepsen, det skal være en rigtigt 50cc tunet øvert, og IKKE amatør
indkøbt tun Cyll.
For ellers er det jo vist at en RS50 med 80cc Cyll. og standard potte
kan klare 110km/t med en gut på ca. 70Kg. målt med en sløv Bandit 1200 i
røven på den. så det er ikke imponerende... men på den anden side må i gerne
lige også hvis hvor godt den kan bremse ned fra dan hastighed vs. Bilen.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... godt nok lyder den som en knallert, men hvis der er
en knallert der kan køre fra den så køre den laaangt over 120km/t.
Suzuki GSF 1200 S
| |
Brian Axelgaard (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 12-02-04 12:00 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:c0fiv6$40$1@sunsite.dk...
>> > Reglen var vist også at den skulle være på ca. 50cc .. ikke noget
> > med 90cc tunsæt eller lign... :)
>
> Yepsen, det skal være en rigtigt 50cc tunet øvert, og IKKE amatør
> indkøbt tun Cyll.
WoW! Sygt nok, 120km/t med 50cc! SHIT! Så skal der sgu pilles en hel del :)
| |
Tommy Fer (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 12-02-04 12:14 |
|
>
> WoW! Sygt nok, 120km/t med 50cc! SHIT! Så skal der sgu pilles en hel del
:)
Suzuki har vist i tresserene ramt noget højere end det, men der var vist
også 10 gear... moller... den historie kan du...
BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
mvh Tommy Fer
| |
Brian Axelgaard (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 12-02-04 12:19 |
|
"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c0fn6e$hen$1@news.cybercity.dk...
> > WoW! Sygt nok, 120km/t med 50cc! SHIT! Så skal der sgu pilles en hel del
> :)
>
> Suzuki har vist i tresserene ramt noget højere end det, men der var vist
> også 10 gear... moller... den historie kan du...
Okay! Det bliver vel også en del "nemmere" med så mange gear.
> BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
> skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
Så er i jo kommet cirka lige så langt som mig ;) Det ender nok med at man
selv må fremstille en turbo :-/
| |
Kristian (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 13-02-04 01:03 |
|
Hej!
Brian Axelgaard wrote:
> "Tommy Fer" skrev i en meddelelse
>> BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med
>> turbo... vi skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en
>> dax
>
> Så er i jo kommet cirka lige så langt som mig ;) Det ender nok med at
> man selv må fremstille en turbo :-/
Og nu kan jeg så ikke lade værre....
Men er der slet ingen af jer der tænker bare lidt anderledes ??
og inden i overfalder mig, kommer meningen med min hentydning her.
hvorfor rode med at finde/fremstille en mikrolille turbo der måske kan
bruges, den findes ja... men den koster kassen
der er jo andre måder at lave det på, bare tænk lidt alternativt !
på nogle US biler fra midt firserne var der monteret en elektrisk
"luftpumpe" (lamelpumpe) som blæste ren luft ned i udstødningsrøret, for
at bilen kunne
opfylde de californiske forureningskrav. og hvis nogle af jer har været
til Dragrace på Vandel har i måske set hvad sårn´ en også kan bruges til...
et hollandsk team plejer at ha en Honda dax med, med sådan en pumpe
monteret så den virker som kompressor, (selve elmotoren på pumpen
er pillet af og den trækkes istedet for med en tandrem fra krumtap)
Ifølge mekanikeren jeg talte med, kan den holde ca. 0.7 bar på en
70CC dax... hvad effekten er aner jeg ikke, men har en gang set den blive
fyret af på striben, den nåede små 150 km/t på 402 meter !!
men det lugtede nu også lidt af methanol..
sidst der var sådan en luftpumpe på Ebaymotors røg den for
omkring 15$. så der er da råd til at fuske lidt...
Mvh Kristian
--
*Danmarks hurtigste yamaha Fs1.*
(når ellers den holder...)
| |
Hekto (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-02-04 13:03 |
|
"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
news:c0fn6e$hen$1@news.cybercity.dk:
>
>>
>> WoW! Sygt nok, 120km/t med 50cc! SHIT! Så skal der sgu pilles en hel del
>:)
>
> Suzuki har vist i tresserene ramt noget højere end det, men der var vist
> også 10 gear... moller... den historie kan du...
>
> BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
> skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
>
Ja, der skal lidt krumspring og ombygning til:
http://www.angelfire.com/dc/classic0/index.html
Det er nu spændende nok, selv om det ikke rykker så meget eller går så
hurtigt som når man vrider øret på en MC.
Spændingen består jo i om man lige fik ½HK mere så man kan vinde, og
samtidig få det til at holde!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Axelgaard (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 12-02-04 14:12 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c0fq2e$8c9$6@news.cybercity.dk...
> "Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
> news:c0fn6e$hen$1@news.cybercity.dk:
> > BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
> > skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
> >
>
> Ja, der skal lidt krumspring og ombygning til:
>
> http://www.angelfire.com/dc/classic0/index.html
>
> Det er nu spændende nok, selv om det ikke rykker så meget eller går så
> hurtigt som når man vrider øret på en MC.
> Spændingen består jo i om man lige fik ½HK mere så man kan vinde, og
> samtidig få det til at holde!
Står der noget om en dax med turbo på den side? Så ka jeg ik hit'u'a'et :)
| |
Hekto (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-02-04 14:22 |
|
"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> wrote in
news:402b7b86$0$9496$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:
> Står der noget om en dax med turbo på den side? Så ka jeg ik
> hit'u'a'et :)
Nej, det er kun links til 50cc RR.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
H-J M (12-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 12-02-04 13:41 |
|
"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c0fn6e$hen$1@news.cybercity.dk...
> Suzuki har vist i tresserene ramt noget højere end det, men der var vist
> også 10 gear... moller... den historie kan du...
Igen skulle det være med Vario system
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
PVM (12-02-2004)
| Kommentar Fra : PVM |
Dato : 12-02-04 16:57 |
|
Det er en fed ide ( har selv den lille drøm ) og jeg har en monkey ( Samme
motor som dax )
Et Dax/Monkey turbo koster desværre mellem 1000 --> 1200 $ så det er jo lidt
meget for den leg ..
Peter
> BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
> skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
> mvh Tommy Fer
| |
Moller (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-02-04 17:26 |
|
"PVM" <Peter@XXXimagel.dk> skrev i en meddelelse
news:ukNWb.89058$jf4.5611446@news000.worldonline.dk...
> Det er en fed ide ( har selv den lille drøm ) og jeg har en monkey ( Samme
> motor som dax )
>
> Et Dax/Monkey turbo koster desværre mellem 1000 --> 1200 $ så det er jo
lidt
> meget for den leg ..
Det vil sige man kan købe en færdig Turbo til svinet :) hmmmm... så må
det betyde at man også selv kan få fat i noget brugbart :)
VH
Lars Molnit
Som nok må købe sg en Dax snart :)
| |
PVM (17-02-2004)
| Kommentar Fra : PVM |
Dato : 17-02-04 21:42 |
|
Har Lagt billede af kompressor til dax i dk.binaer til dem der vil se..
Peter
"PVM" <Peter@XXXimagel.dk> wrote in message
news:ukNWb.89058$jf4.5611446@news000.worldonline.dk...
> Det er en fed ide ( har selv den lille drøm ) og jeg har en monkey ( Samme
> motor som dax )
>
> Et Dax/Monkey turbo koster desværre mellem 1000 --> 1200 $ så det er jo
lidt
> meget for den leg ..
>
> Peter
>
> > BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
> > skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
> > mvh Tommy Fer
>
>
>
| |
Hans Joergensen (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 12-02-04 17:42 |
|
Tommy Fer wrote:
> Suzuki har vist i tresserene ramt noget højere end det, men der var vist
> også 10 gear... moller... den historie kan du...
http://www.kreidler-museum.de/1965reco.htm
Kreidler kunne også nogle ting ... og der er endda en video :)
> BTW: en makker og mig går stadig og snakker om vores dax med turbo... vi
> skal bare havde fundet en mølle der er lille nok, og en dax
kompressor er nok bedre? :)
// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv
| |
Brian Axelgaard (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 12-02-04 21:24 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc2nb7l.qek.haj@enterprise-server.dk...
> Tommy Fer wrote:
> > Suzuki har vist i tresserene ramt noget højere end det, men der var vist
> > også 10 gear... moller... den historie kan du...
>
> http://www.kreidler-museum.de/1965reco.htm
>
> Kreidler kunne også nogle ting ... og der er endda en video :)
Hvad dælen betyder "mit Fremdspülung und Kreidler 4 Zellen Kompressor"
Altavista's Babelfish hjælper mig ikke ret meget...
| |
Hekto (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-02-04 22:46 |
|
Brian Axelgaard wrote in
news:402be0d5$0$28100$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
> Hvad d‘len betyder "mit Fremdsplung und Kreidler 4 Zellen
> Kompressor" Altavista's Babelfish hj‘lper mig ikke ret meget...
Jeg tror det er 'udvendig' skyllepumpe og 4-kammers (trin?)
kompressor.
D.v.s. at krumtaphuset ikke blev brugt som skyllepumpe; men at
kompressoren sansynligvis pustede gasblandingen direkte ind i
cylinderen. Nærmest som en 2T skibsdiesel.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Axelgaard (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 12-02-04 22:52 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:Xns948DE761EB69Chektodk@62.243.74.162...
> Jeg tror det er 'udvendig' skyllepumpe og 4-kammers (trin?)
> kompressor.
> D.v.s. at krumtaphuset ikke blev brugt som skyllepumpe; men at
> kompressoren sansynligvis pustede gasblandingen direkte ind i
> cylinderen. Nærmest som en 2T skibsdiesel.
Jeg er ikke helt med - krumtaphuset som skyllepumpe? De 4takts motorer jeg
har set bruger ikke krumtaphuset til andet end smøring/køling...
| |
Hekto (12-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-02-04 23:10 |
|
Brian Axelgaard wrote in
news:402bf589$0$27330$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
> Jeg er ikke helt med - krumtaphuset som skyllepumpe? De 4takts
> motorer jeg har set bruger ikke krumtaphuset til andet end
> smøring/køling...
Nej, nej, nej! En 2T'er suger jo normalt ind i krumtaphuset, og
puster det så ind i cylinderen. Derfor er der jo olie i benzinen så
krumtappen bliver smurt. Den pisker jo ikke rundt i olie som på en
4T'er.
Hvis så man sætter kompressoren til at puste direkte ind igennem
skyllekanalerne kan man jo lukke krumtaphuset og smøre det på 4T-vis.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Axelgaard (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 13-02-04 10:58 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:Xns948DEB6FEF173hektodk@62.243.74.162...
> Brian Axelgaard wrote in
> news:402bf589$0$27330$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
>
> > Jeg er ikke helt med - krumtaphuset som skyllepumpe? De 4takts
> > motorer jeg har set bruger ikke krumtaphuset til andet end
> > smøring/køling...
>
> Nej, nej, nej! En 2T'er suger jo normalt ind i krumtaphuset, og
> puster det så ind i cylinderen. Derfor er der jo olie i benzinen så
> krumtappen bliver smurt. Den pisker jo ikke rundt i olie som på en
> 4T'er.
>
> Hvis så man sætter kompressoren til at puste direkte ind igennem
> skyllekanalerne kan man jo lukke krumtaphuset og smøre det på 4T-vis.
Ja, jeg sad lige og tænkte på at det var en Dax vi snakkede om her :) Det
var der det glippede.
| |
H-J M (12-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 12-02-04 13:41 |
|
"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:402b5ca4$0$25815$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> WoW! Sygt nok, 120km/t med 50cc! SHIT! Så skal der sgu pilles en hel del
:)
Njah....
Polini har lavet en cylinder der hedder EVO 50cc
Den snurrer 500rpms højere end dens 70cc bror og den snurrer HØJT
Jeg kan højst sandsynligt finde et portmap frem til dig hvis du vil studere
de meget hidsige tider..
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
H-J M (12-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 12-02-04 13:40 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:c0fiv6$40$1@sunsite.dk...
> For ellers er det jo vist at en RS50 med 80cc Cyll. og standard potte
> kan klare 110km/t med en gut på ca. 70Kg. målt med en sløv Bandit 1200 i
> røven på den. så det er ikke imponerende... men på den anden side må i
gerne
> lige også hvis hvor godt den kan bremse ned fra dan hastighed vs. Bilen.
Snakken var om en scooter kunne ramme 120
Altså en tohjuler med vario system. Indkøbt som lovlig 30'er og derefter
modificeret
Små 10" hjul er altså ikke helt det samme som en RS50 kæmpe sutter
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
H-J M (12-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 12-02-04 13:36 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc2mjd8.qek.haj@enterprise-server.dk...
> Reglen var vist også at den skulle være på ca. 50cc .. ikke noget
> med 90cc tunsæt eller lign... :)
Nix. snakken gik på at der ikke var nogen scooterhoveder her i DK der havde
fået en ganske alm. scooter med org. stel og motor op på 120.
Alm tun var ok. Kan nemlig huske tydeligt at det var ganske alm. tun vi
snakkede om!
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
H-J M (13-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 13-02-04 14:13 |
|
Er blevet lidt forvirret?
Er der stadig nogle der IKKE tror på at en scooter med vario system og 10"
tommerhjul og 2takts motor kan køre 120 km/t?
Motoren er i sin tid købt lovlig men modificeret med tun dele. Og som sagt
er det kun for at bevise den påstand jeg holdte fast på i sin tid da nogle
herinde sagde at det ikke kunne lade sig gøre.
Gider ikke bruge tid, kræfter og benzin på at filme noget som ingen gider at
se.
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Brian Axelgaard (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 13-02-04 14:17 |
|
"H-J M" <zster87@varmtbrev(oversaet selv).com> skrev i en meddelelse
news:402ccd56$0$1606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er blevet lidt forvirret?
> Er der stadig nogle der IKKE tror på at en scooter med vario system og 10"
> tommerhjul og 2takts motor kan køre 120 km/t?
> Motoren er i sin tid købt lovlig men modificeret med tun dele. Og som sagt
> er det kun for at bevise den påstand jeg holdte fast på i sin tid da nogle
> herinde sagde at det ikke kunne lade sig gøre.
> Gider ikke bruge tid, kræfter og benzin på at filme noget som ingen gider
at
> se.
Jeg vil da meget gerne se den gøre det på 10" - der er vel både primær og
sekundær gearing i så?
| |
H-J M (13-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 13-02-04 14:25 |
|
"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:402cce62$0$20291$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg vil da meget gerne se den gøre det på 10" - der er vel både primær og
> sekundær gearing i så?
Der sidder svjh. "kun" en sekundær 24% gearing i
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Hekto (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-02-04 14:18 |
|
"H-J M" <zster87@varmtbrev(oversaet selv).com> wrote in
news:402ccd56$0$1606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> Er blevet lidt forvirret?
> Er der stadig nogle der IKKE tror på at en scooter med vario system og
> 10" tommerhjul og 2takts motor kan køre 120 km/t?
> Motoren er i sin tid købt lovlig men modificeret med tun dele. Og som
> sagt er det kun for at bevise den påstand jeg holdte fast på i sin tid
> da nogle herinde sagde at det ikke kunne lade sig gøre.
> Gider ikke bruge tid, kræfter og benzin på at filme noget som ingen
> gider at se.
Det er jo humlen ved det hele!
Jeg ... og nogle andre måske? ... tror ikke på det!
Derfor har jeg længe gerne villet se en der var målt på en troværdig måde,
og som kørte 120!!!
Jeg tror ikke på det fordi luftmodstanden er alt for høj, og der er for
stort tab i elastiktrækket til at man kan få HK nok på baghjulet til at
køre 120km/t.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
H-J M (13-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 13-02-04 14:27 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c0iiql$2rn6$3@news.cybercity.dk...
> Det er jo humlen ved det hele!
Det der irreterede mig var at i begyndte at snakke om 4 takts motorer. 50år
gamle rekorder fra specal fabriksbyggede letvægsracere, RS50'ere med 17"
hjul der IKKE kan fåes som 30'er
Hvis interresen er stor nok skal jeg nok se om jeg kan få smækket en film
sammen hurtigt
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Martin Ley-Frantsen (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Martin Ley-Frantsen |
Dato : 13-02-04 15:16 |
|
>
Det der irreterede mig var at i begyndte at snakke om 4 takts motorer. 50år
gamle rekorder fra specal fabriksbyggede letvægsracere, RS50'ere med 17"
hjul der IKKE kan fåes som 30'er
---------------->
Hej Hans-Jacob
Nu er jeg ikke helt sikker på om jeg har forstået det ret ellers på du rette
mig. du siger man ikke kan få en RS50'er som 30 knallert ??
Linket her kan man få en rs 50 som 30'er
http://mc-shop.dk/Knallerter/html/detaljer_a_0.html
Martin Ley
| |
Brian Axelgaard (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 13-02-04 15:19 |
|
"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:402cdc1b$0$95103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> Det der irreterede mig var at i begyndte at snakke om 4 takts motorer.
50år
> gamle rekorder fra specal fabriksbyggede letvægsracere, RS50'ere med 17"
> hjul der IKKE kan fåes som 30'er
> ---------------->
>
> Hej Hans-Jacob
>
> Nu er jeg ikke helt sikker på om jeg har forstået det ret ellers på du
rette
> mig. du siger man ikke kan få en RS50'er som 30 knallert ??
>
> Linket her kan man få en rs 50 som 30'er
> http://mc-shop.dk/Knallerter/html/detaljer_a_0.html
Der står stort set det samme ved alle de knallerter på siden - jeg tror bare
det er noget copy/paste. Jeg mener nu heller ikke at den fås som 30'er...
| |
H-J M (13-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 13-02-04 17:12 |
|
"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:402cdc1b$0$95103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu er jeg ikke helt sikker på om jeg har forstået det ret ellers på du
rette
> mig. du siger man ikke kan få en RS50'er som 30 knallert ??
>
> Linket her kan man få en rs 50 som 30'er
> http://mc-shop.dk/Knallerter/html/detaljer_a_0.html
RS50'eren er ikke og bliver heller ikke lavet som en 30'er
og hvis den blev ville den blive alt for dyr til at den ville blive solgt.
Mange kunne godt tænke sig den som 30'er
At en internetside så laver en fejl er hvad der sker (personligt kan jeg
ikke finde noget der indikerer at det er en 30'er) er hvad det er.
Mvh.
Hans-Jacob - Der så MHR Team Speed som AC her den anden dag på internet side
(TS laves kun i LC)
| |
Brian Axelgaard (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 13-02-04 17:24 |
|
"H-J M" <zster87@varmtbrev(oversaet selv).com> skrev i en meddelelse
news:402cf748$0$1613$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> At en internetside så laver en fejl er hvad der sker (personligt kan jeg
> ikke finde noget der indikerer at det er en 30'er) er hvad det er.
Det er fordi der står:
" *Prisen er eksklusiv. levering
kr. 500,00 for 30 knallerter
Kr. 1.600,00 for 45 knallerter "
Det kunne give opfattelsen af at den også sælges som 30'er, men det er bare
oplysninger om, hvad de tager for 30'er henholdsvis 45'er.
| |
H-J M (14-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 14-02-04 00:59 |
|
"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:402cfa1d$0$18998$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Det er fordi der står:
> " *Prisen er eksklusiv. levering
> kr. 500,00 for 30 knallerter
> Kr. 1.600,00 for 45 knallerter "
>
> Det kunne give opfattelsen af at den også sælges som 30'er, men det er
bare
> oplysninger om, hvad de tager for 30'er henholdsvis 45'er.
Mente nok det var det men var langt fra sikker!
Tak for info :D
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Hekto (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-02-04 14:27 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in news:c0iiql$2rn6$3@news.cybercity.dk:
> Jeg tror ikke på det fordi luftmodstanden er alt for høj, og der er for
> stort tab i elastiktrækket til at man kan få HK nok på baghjulet til at
> køre 120km/t.
>
.... og min erfaring siger at tabellen:
http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts/dot_facthk
.... passer ganske godt.
Bemærk hvor meget efekten skal øges ved 72-80-96!!!
120 giver ca. 40HK. Skal det opnås på en ca. 50cc skal der godt nok
omdrejninger til! Måske kan man på en stille sommeraften, med en let brise
i ryggen og tunge ruller, lave et forsøg der nærmer sig de 100 km/t.
.... men, lad os nu se! Måske bliver jeg til grin!!!???
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Axelgaard (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 13-02-04 14:50 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c0ijbo$8q7$1@news.cybercity.dk...
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in
news:c0iiql$2rn6$3@news.cybercity.dk:
> ... og min erfaring siger at tabellen:
> http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts/dot_facthk
> ... passer ganske godt.
Nu handler den side jo om biler og min erfaring siger nu også noget andet.
Jeg regner ikke med at min scooter har 17hk, men jeg kan sagtens køre
hurtigere end 80km/t på den.
> Bemærk hvor meget efekten skal øges ved 72-80-96!!!
> 120 giver ca. 40HK. Skal det opnås på en ca. 50cc skal der godt nok
> omdrejninger til! Måske kan man på en stille sommeraften, med en let brise
> i ryggen og tunge ruller, lave et forsøg der nærmer sig de 100 km/t.
>
> ... men, lad os nu se! Måske bliver jeg til grin!!!???
Forhåbenligt ikke til grin, men det kan være du må sige noget i retningen af
"I stand corrected"
Man lærer noget nyt hver dag.
| |
Hekto (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-02-04 15:00 |
|
"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> wrote in
news:402cd61c$0$20315$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
> Forhåbenligt ikke til grin, men det kan være du må sige noget i
> retningen af "I stand corrected"
> Man lærer noget nyt hver dag.
>
>
Min erfaring siger, at en MC med 20HK ikke kører forfærdeligt meget mere
end 110 km/t under normale forhold.
100cc Speedfighten jeg havde, gik 85, dog under alle forhold, og havde
9,5HK.
Det kan være jeg lærer noget nyt; men jeg tvivler nu stadig!
..... Lad os se!!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Torben E (14-02-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 14-02-04 09:58 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c0ijbo$8q7$1@news.cybercity.dk...
>
> ... og min erfaring siger at tabellen:
> http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts/dot_facthk
> ... passer ganske godt.
Er det bare mig eller er den tabel helt hen i hegnet, eller er den
til biler, til MC passer den da ikke ?
Torben E
| |
Brian Axelgaard (14-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 14-02-04 11:56 |
|
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:402de315$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:c0ijbo$8q7$1@news.cybercity.dk...
> >
> > ... og min erfaring siger at tabellen:
> > http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts/dot_facthk
> > ... passer ganske godt.
>
> Er det bare mig eller er den tabel helt hen i hegnet, eller er den
> til biler, til MC passer den da ikke ?
Resten af siden ser ud til at koncentrere sig om biler, så mon ikke det er
for biler...
| |
Hekto (14-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 14-02-04 12:26 |
|
Torben E wrote in news:402de315$0$30081
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Er det bare mig eller er den tabel helt hen i hegnet, eller er den
> til biler, til MC passer den da ikke ?
Jeg vil tro den er til biler.
Til gengæld viser den betydningen af at luftmodstanden vokser med
kvadratet på hastigheden.
Rullemodstanden på en MC må naturligvis være lidt mindre end for en
bil.
Afhængig af hvilken type bil der er tale om, vil luftmodstanden på
MC'en dog være næsten lige så stor, med mindre der er tale om en
meget aerodynamisk MC.
En scooter vil ikke komme i nærheden af luftmodstanden for en MC m.
kåbe.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Torben E (14-02-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 14-02-04 18:48 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:Xns948F7E3665DF6hektodk@62.243.74.162...
> Rullemodstanden på en MC må naturligvis være lidt mindre end for en
> bil.
> Afhængig af hvilken type bil der er tale om, vil luftmodstanden på
> MC'en dog være næsten lige så stor, med mindre der er tale om en
> meget aerodynamisk MC.
En Mc er dog væsentlig mere tungtdrevet end en scooter, en scooter
kan fint transporteres ved at "få en arm" endda i rimelige hastigheder,
prøv lige det ved en MC.
> En scooter vil ikke komme i nærheden af luftmodstanden for en MC m.
> kåbe.
Men CWx et vil aligevel være lavere pga. det mindre frontareal.
Torben E
| |
Hekto (15-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-02-04 11:59 |
|
Torben E wrote in
news:402e5f54$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:Xns948F7E3665DF6hektodk@62.243.74.162...
>> Rullemodstanden på en MC må naturligvis være lidt mindre end for
>> en bil.
>> Afhængig af hvilken type bil der er tale om, vil luftmodstanden
>> på MC'en dog være næsten lige så stor, med mindre der er tale om
>> en meget aerodynamisk MC.
>
> En Mc er dog væsentlig mere tungtdrevet end en scooter, en scooter
> kan fint transporteres ved at "få en arm" endda i rimelige
> hastigheder, prøv lige det ved en MC.
Det er kun i starten hvor den tungere masse accellereres op i fart.
Elastiktrækket har desuden et tab på ca 25% hvor gearkasse og kæde
taber ca. 10%.
>
>> En scooter vil ikke komme i nærheden af luftmodstanden for en MC
>> m. kåbe.
>
> Men CWx et vil aligevel være lavere pga. det mindre frontareal.
>
Ja, frontarealet er mindre; men turbulans og afløsning kan være langt
værre. Specielt afløsningen kan give problemer.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Moller (15-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 15-02-04 21:13 |
|
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:402de315$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:c0ijbo$8q7$1@news.cybercity.dk...
> >
> > ... og min erfaring siger at tabellen:
> > http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts/dot_facthk
> > ... passer ganske godt.
>
> Er det bare mig eller er den tabel helt hen i hegnet, eller er den
> til biler, til MC passer den da ikke ?
Den tabel er kun til biler, for hvis man tager den tjekker med mine to
MC'er og fruens Eks. RS50'er ... vil det betyde at :
Min MZ ETZ 251 CDi skulle ha ca. 60 heste da den er målt til 135km/t
med BC800 monteret og kalibreret ind.
Min Bandit 1200 S skulle ha ca. 270 heste da jeg har haft kørt
speedometeret ud som angiver 260, og med diverse fejl gætter jeg på det kun
var 230-240km/t
RS50'en blev målt med 2 MC'er til ca. 110km/t og efter tabbellen skulle
den så yde noget med ca. 37 heste...
Så den tabel kan ikke bruges til en hylende fis :) men på den anden side
en lille 30 ævert med 10" hjul, og variomatic tvivler jeg på at kunne trække
op til de 120km/t ... på den anden side man må være totalt frygtløs og meget
træt af sit liv hvis man tør gøre det og det kan lade sig gøre.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi opgivet til 21 heste.
Suzuki GSF 1200 S , målt til 115,2Hk på røven...
| |
Hekto (16-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-02-04 13:25 |
|
In article <402fd26f$0$89811$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Så den tabel kan ikke bruges til en hylende fis :) men på den anden side
> en lille 30 ævert med 10" hjul, og variomatic tvivler jeg på at kunne trække
> op til de 120km/t ... på den anden side man må være totalt frygtløs og meget
> træt af sit liv hvis man tør gøre det og det kan lade sig gøre.
>
Jo ... den kan stadig anskuliggøre hvad man er oppe imod HVIS man
skulle have sådan een til at køre 120!
Det ville nemlig ligne noget med 20HK på krumtappen, og 15HK på
baghjulet, som minimum.
For at have noget at sammenligne med:
http://www.kreidler-museum.de/1979kvvr.htm
Bemærk dels det lille frontareal og vægten på 50Kg.
20HK v./16.000 omdr. er ganske pænt gået, ved så lavt et
omdrejningstal.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
H-J M (16-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 16-02-04 15:06 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a9a106746c3ab5d98968c@news.tele.dk...
> In article <402fd26f$0$89811$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
> Jo ... den kan stadig anskuliggøre hvad man er oppe imod HVIS man
> skulle have sådan een til at køre 120!
> Det ville nemlig ligne noget med 20HK på krumtappen, og 15HK på
> baghjulet, som minimum.
Hmm Dk's stærkeste scooter er uofficielt målt til 22Hk på baghjulet og
officielt til 21,XX
> For at have noget at sammenligne med:
> http://www.kreidler-museum.de/1979kvvr.htm
> Bemærk dels det lille frontareal og vægten på 50Kg.
> 20HK v./16.000 omdr. er ganske pænt gået, ved så lavt et
> omdrejningstal.
Den scooter der skal måles (hvis jeg kan få taget mig sammen) vejer 77kg i
tørvægt og snurrer vel 14.000 omdr
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Torben E (16-02-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 16-02-04 16:20 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a9a106746c3ab5d98968c@news.tele.dk...
> Det ville nemlig ligne noget med 20HK på krumtappen, og 15HK på
> baghjulet, som minimum.
Enig, ca 20 hk i motoren skal der omtrentligt til, det er vel heller
ikke noget større problem ?
Torben E
| |
Hekto (16-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-02-04 16:45 |
|
In article <4030df95$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
topcon@FJERNDETTEmail.dk says...
> Enig, ca 20 hk i motoren skal der omtrentligt til, det er vel heller
> ikke noget større problem ?
>
>
Det er store ord!
Det er en litereffekt på 400HK.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
H-J M (16-02-2004)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 16-02-04 17:04 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a9b03fe569343b5989695@news.tele.dk...
> Det er store ord!
> Det er en litereffekt på 400HK.
Ved 50cc? Tror ikke umiddelbart det er noget problem. Ved at nogle af de
skøre hollændere har haft en Piaggio motor oppe på 18HK med 50cc EVO og det
er så med remtræk...
--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini
sekundær gearing
Den ligger lige under 100 km/t skulle gerne komme over med en Nardo eller
C16 til foråret :D
| |
Karsten Andersen (16-02-2004)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 16-02-04 17:51 |
|
Mon, 16 Feb 2004 16:45:23 +0100, skrev Hekto, på 16 linier, i
<MPG.1a9b03fe569343b5989695@news.tele.dk>, :
>In article <4030df95$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
>topcon@FJERNDETTEmail.dk says...
>> Enig, ca 20 hk i motoren skal der omtrentligt til, det er vel heller
>> ikke noget større problem ?
>>
>>
>Det er store ord!
>Det er en litereffekt på 400HK.
der er ikke mage tunede der nøjes med 50ccm
selv et lille tun på 4,5hk til en maxi er med 60ccm cylinder.
--
Med venlig hilsen
Karsten
Opel Vectra DTI
| |
Torben E (16-02-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 16-02-04 18:02 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a9b03fe569343b5989695@news.tele.dk...
> Det er store ord!
> Det er en litereffekt på 400HK.
Skulle det da være en scoot med 50cc ?
Jeg mente det ikke ville være noget større problem med 70-80 cc
Torben E
| |
|
|