Navn på fisk
Fra : Thomas B

Dato : 11-02-04 17:48

Hejsa er der en der kan hjælpe mig med hvad navnet er på denne fisk foto er
i dk.binaer. Den er købt som Gul sugefisk.

Mvh. Thomas

Fra : Davidsen

Dato : 11-02-04 20:14

"Thomas B" <tb_aalborg(fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa er der en der kan hjælpe mig med hvad navnet er på denne fisk foto
er
> i dk.binaer. Den er købt som Gul sugefisk.
>
> Mvh. Thomas

Ligner Gyrinocheilus aymonieri. Den kan blive en arrig satan med tiden, og
har, trods navnet, ikke de store evner som 'alge-æder'.

Se evt.: http://www.thekrib.com/Fish/Algae-Eaters/

Mvh
Davidsen

Fra : Thomas B

Dato : 11-02-04 23:31

"Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Ligner Gyrinocheilus aymonieri. Den kan blive en arrig satan med tiden, og
> har, trods navnet, ikke de store evner som 'alge-æder'.

Tak for det. Tror også at det er den efter at ha læst om den..De har ikke
den sorte stribe om der står beskrevet. Men tegningen passer.
Og adfærd De er ikke arrige endnu.

Men ellers en sjov fisk at se på syntes jeg. De er meget hurtige.

Mvh. Thomas

Fra : Davidsen

Dato : 12-02-04 16:29

> [...]
> Og adfærd De er ikke arrige endnu.
>
> Men ellers en sjov fisk at se på syntes jeg. De er meget hurtige.

Jep, har selv engang, ligesom dig, købt nogle stykker uden at kende noget
til dem. De er stort set umulige at fange uden at tømme baljen. De findes i
et hav af varianter - mine var også den helt gule/orange slags. På et par
måneder voksede de ganske meget og yndede at forsøge at suge sig fast på
andre fisk.
Som sagt nogle arrige bæster...

Mvh
Davidsen