/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
kyllingeindmad, hvad er det?
Fra : H. Olesen


Dato : 23-04-01 17:59

Jeg har netop taget posen med indmad ud fra en frossen kylling.

I posen lå der noget jeg aldrig har set før. Det havde form og facon
som en meget stor rød bønne, men det var fuldstændigt mørkegrønt. Da
jeg pressede den i stykker løb der mørkegrøn væske ud af den.

Den røg direkte i skraldespanden, da den så for væmmelig ud til at jeg
ville spise den. Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det var.
Er der nogen her der kan fortælle mig det?

--
Mvh.
Helle
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

 
 
H. Olesen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 23-04-01 19:11

On Mon, 23 Apr 2001 18:58:56 +0200, H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> wrote:

>Jeg har netop taget posen med indmad ud fra en frossen kylling.
>
>I posen lå der noget jeg aldrig har set før. Det havde form og facon
>som en meget stor rød bønne, men det var fuldstændigt mørkegrønt. Da
>jeg pressede den i stykker løb der mørkegrøn væske ud af den.

Jeg besluttede mig for at tage et billede af den og skrive til Brugsen
og spørge, hvad det er jeg har fundet.

Men jeg vil dog stadig gerne vide fra jer, om I kan give mig et bud på
hvad det er.

Billedet kan ses på http://www.havesiden.dk/indmad.jpg

--
Mvh.
Helle
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

Klaus Alexander Seis~ (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 23-04-01 21:12

H. Olesen skrev:

> Billedet kan ses på http://www.havesiden.dk/indmad.jpg

Ad, den ser godt nok klam ud.


// Klaus

--
><>°

H. Olesen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 23-04-01 22:00

On Mon, 23 Apr 2001 22:12:14 +0200, kas@magnetic-ink.dk (Klaus
Alexander Seistrup) wrote:

>> Billedet kan ses på http://www.havesiden.dk/indmad.jpg
>
>Ad, den ser godt nok klam ud.

Ja, det har du ret i.

Jeg har taget et billede mere, endnu tættere på, for at hjælpe på
identificeringen.

Kan ses på http://www.havesiden.dk/indmad2.jpg

ADVARSEL: kig ikke på billedet lige før du skal spise. Den er virkelig
klam, som Klaus skriver.

--
Mvh.
Helle
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse


Klaus Alexander Seis~ (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 23-04-01 22:31

H. Olesen skrev:

> Kan ses på http://www.havesiden.dk/indmad2.jpg

Da jeg var teenager sendte tv engang en s/h-film der hed noget i retning
af "Revenge of the Body Snatchers". Den der klamme, grønne tingest kan
godt minde lidt om noget der bliver til en "body snatcher" en dag.

Det er garanteret noget der er implanteret af nogle rumvæsner, der vil
overtage jorden. De troede at de kunne tryne os ved at inficere kylling-
erne med Salmonella, men dem er der jo ikke så mange af i salmonellafri
kyllinger, så dér brugte de "body snatchers" i stedet for.

Det er faktisk mere ulækkert end en hårnål i et studenterbrød, ikk'?

Skriv lige når der kommer svar fa kyllingefabrikken.


// Klaus

--
><>°

H. Olesen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 23-04-01 23:07

On Mon, 23 Apr 2001 23:31:19 +0200, kas@magnetic-ink.dk (Klaus
Alexander Seistrup) wrote:

>Skriv lige når der kommer svar fa kyllingefabrikken.

Det skal jeg nok.

Det lyder umiddelbart meget rigtigt, når Peter gætter på en
galdeblære, selvom jeg aldrig har set en sådan før.

Det bliver interessant at se hvad de skriver tilbage om at der ligger
noget sådant i deres kyllinger.
--
Mvh.
Helle
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

Peter Makholm (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 23-04-01 19:34

H. Olesen <helle@fjernhavesiden.dk> writes:

> I posen lå der noget jeg aldrig har set før. Det havde form og facon
> som en meget stor rød bønne, men det var fuldstændigt mørkegrønt. Da
> jeg pressede den i stykker løb der mørkegrøn væske ud af den.

Mørkegrøn væske, det lyder som galdeblæren. Galden kan ødelægge et
helt måltid mad, så sådan noget må bare ikke forekomme når man køber
renset kød som for eksempel en kylling.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Jan Boegh (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 24-04-01 17:10

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
news:87k84bsbww.fsf@xyzzy.adsl.dk...

> Mørkegrøn væske, det lyder som galdeblæren. Galden kan ødelægge et
> helt måltid mad, så sådan noget må bare ikke forekomme når man køber
> renset kød som for eksempel en kylling.

Man kan dog trøste sig med at den ser hel ud og derfor ikke burde have
ødelagt fjerkræet.

mvh
Jan



Kvan (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Kvan


Dato : 24-04-01 09:34

H. Olesen <helle@fjernhavesiden.dk> writes:

> Den røg direkte i skraldespanden, da den så for væmmelig ud til at
> jeg ville spise den. Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad
> det var. Er der nogen her der kan fortælle mig det?

Mit gæt ville være mavesæk eller nyre, men den er nok for stor til at
være det sidste.

- Kvan.

Tina (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 24-04-01 09:37


H. Olesen <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en
news:ugn8etctqhv7klpj5k27sqe1euscpj2inr@4ax.com...

>klip>

Det er galdeblæren.

Tina



Martin Nystrup Rasmu~ (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Nystrup Rasmu~


Dato : 24-04-01 21:23

Hej,

Jeg er biologistuderende og har efterhånden dissekeret en del dyr. Det er
med sikkerhed galdeblæren, du har fat i dér.


Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/
Besøg Jagt & Fiskerimagasinet,
Aasvej 87 - Vildsund, 7700 Thisted




Martin Nystrup Rasmu~ (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Nystrup Rasmu~


Dato : 24-04-01 21:25

Det kunne sikkert også være den røde chilibønne, som bare er blevet dårlig.
;)


Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/
Besøg Jagt & Fiskerimagasinet,
Aasvej 87 - Vildsund, 7700 Thisted



H. Olesen (25-04-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 25-04-01 03:37

On Tue, 24 Apr 2001 22:24:49 +0200, "Martin Nystrup Rasmussen"
<netfiskeren@worldonline.dk> wrote:

>Det kunne sikkert også være den røde chilibønne, som bare er blevet dårlig.
>;)

I har mange gode forslag, en dårlig rød chilibønne, en "body snatcher"


Brugsen svarer mig nok at det at en galdeblære, som jeg da nu tror det
er, efter svarene her i tråden.

Det der bliver mere interessant er, hvad de vil svare til, at jeg har
fundet en sådan i et af deres produkter. Vi får se. Som lovet skal jeg
nok poste svaret her når jeg får det.

--
Mvh.
Helle
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

Jan Boegh (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 25-04-01 18:17

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message
news:hsdcetobcnhshdg65i9tajhkepiq2s1ifv@4ax.com...

> Det der bliver mere interessant er, hvad de vil svare til, at jeg har
> fundet en sådan i et af deres produkter. Vi får se. Som lovet skal jeg
> nok poste svaret her når jeg får det.

De har lovet dig indmad - og det har du så fået

vh
Jan



Bente og Jens (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Bente og Jens


Dato : 30-04-01 01:10

Min mormor arbeidet på et fjærkreslakteri i mange år, og jeg husker hun
alltid sjekket innmaten på innkjøpt fjærkre nøye. Med det høye tempoet
båndet gikk i, måtte det nødvendigvis skje en og annen feil - sa hun.

mvh
Bente ØH




Jan Boegh wrote:

> "H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message
> news:hsdcetobcnhshdg65i9tajhkepiq2s1ifv@4ax.com...
>
> > Det der bliver mere interessant er, hvad de vil svare til, at jeg har
> > fundet en sådan i et af deres produkter. Vi får se. Som lovet skal jeg
> > nok poste svaret her når jeg får det.
>
> De har lovet dig indmad - og det har du så fået
>
> vh
> Jan


H. Olesen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 30-04-01 15:53

On Mon, 30 Apr 2001 02:10:29 +0200, Bente og Jens <jen-ha@online.no>
wrote:

>Min mormor arbeidet på et fjærkreslakteri i mange år, og jeg husker hun
>alltid sjekket innmaten på innkjøpt fjærkre nøye. Med det høye tempoet
>båndet gikk i, måtte det nødvendigvis skje en og annen feil - sa hun.

Ja, det kan jeg forestille mig.

Jeg kunne dog godt tænke mig et officielt svar fra fdb. Jeg skrev til
dem den 23-4 og fik en (auto)svarmail hvori der stod:

"Kære kunde,
Tak for din henvendelse til FDB.

Din email vil blive videresendt til den medarbejder i FDB det
vedrører.

Hvis din email indeholder et spørgsmål, vil du modtage et svar på din
henvendelse hurtigst muligt og normalt inden for to hverdage.

Er det ikke muligt for os at give et tilfredsstillende svar inden for
to
hverdage fra modtagelsen af din email, vil du modtage en besked herom.

Med venlig hilsen
FDB"

Da jeg ikke havde hørt andet tilbage 3 dage senere, rykkede jeg, og
fik samme mail igen.

Nu venter jeg et par dage mere og ser om der kommer svar fra dem.
Ellers må jeg jo rykke igen.

Efter jeres svar i denne tråd, er jeg sikker på at det var en
galdeblære. Og hvorfor så denne ulejlighed, vil nogle måske spørge?
Jo, jeg vil bare som forbruger gerne gøre fdb opmærksom på at det kan
findes i deres produkter og vil gerne have en undskyldning og måske en
kompensation. Et par flasker rødvin skulle de nok have råd til.

--
mange hilsener
Helle
http://www.havesiden.dk
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse


Peter Westh (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Westh


Dato : 30-04-01 16:24

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en meddelelse
news:mkuqetc3g247lkm5i6c8qjft19bv1t6rlu@4ax.com...
> On Mon, 30 Apr 2001 02:10:29 +0200, Bente og Jens <jen-ha@online.no>
> Og hvorfor så denne ulejlighed, vil nogle måske spørge?
> Jo, jeg vil bare som forbruger gerne gøre fdb opmærksom på at det kan
> findes i deres produkter og vil gerne have en undskyldning og måske en
> kompensation. Et par flasker rødvin skulle de nok have råd til.

Det ville da også kun være rimeligt. Tænk hvis du havde lavet sovs kogt på
indmaden til middagsgæster!

Peter





Jan Boegh (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 30-04-01 16:45

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message
news:mkuqetc3g247lkm5i6c8qjft19bv1t6rlu@4ax.com...

> Jo, jeg vil bare som forbruger gerne gøre fdb opmærksom på at det kan
> findes i deres produkter og vil gerne have en undskyldning og måske en
> kompensation. Et par flasker rødvin skulle de nok have råd til.

Jeg har faktisk oplevet den lokale uddeler i Superbrugsen dukke op med 2
flasker rødvin efter en returnering af en lammeryg, hvor en slagter havde
masakreret ryggen nedefra (en udskæringsfejl). Jeg var imponeret.


mvh
Jan



H. Olesen (01-05-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 01-05-01 14:02

Som lovet poster jeg her svar fra FDB som jeg netop har modtaget:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Helle

Tak for din henvendelse.
Indledningsvis vil jeg på FDB's vegne beklage det sene svar. Jeg kan
ikke sige, hvorfor du ikke har fået svar på din første henvendelse,
men din rykker er nået frem til mig.

Da det er et udmærket billede, du har taget af den grønne genstand, er
det meget nemt at svare på din henvendelse. Det er en galleblære, du
har været så uheldig at få med i indmadsposen. Galleblæren, der sidder
sammen med leveren, skal altid fjernes fra indmaden, når denne tages
ud af kyllingerne. Dels er den ganske rigtigt i sig selv ikke særlig
appetitlig og - ikke mindst - dels fordi gallen vil ødelægges kødet,
hvis der går hul på blæren, da gallen giver en meget ubehagelig bitter
smag til kødet og farver det helt grønt.

Der er tale om en håndteringsfejl i produktionen. Vi vil gøre vores
leverandør opmærksom på din reklamation, således at
produktionspersonalet kan blive informeret om fejlen.

Med venlig hilsen
xxx
FDB Centrallaboratoriet

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så det er stort set det samme svar, som I allerede har givet mig her i
gruppen.
Jeg må dog indrømme, at jeg er skuffet over at FDB ikke tilbyder en
lille erkendtlig i relation til min fund.

--
mange hilsener
Helle
http://www.havesiden.dk
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse


Klaus Alexander Seis~ (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 01-05-01 15:52

H. Olesen skrev:

> Jeg må dog indrømme, at jeg er skuffet over at FDB ikke tilbyder
> en lille erkendtlig i relation til min fund.

Jeg er skuffet over at de ikke kan stave til galdeblære...

Men fint nok at få det opklaret.


// Klaus

--
><>°

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste