Kedeligt problem !
Fra : Tom

Dato : 10-02-04 14:27

Min diskmounter virker ikke længere...
Har fundet frem til at den ligger I coreservices..
Nogen ideer om hvorfor den hver gang skiver ... error -536870208
Tom

PS
Er der nogen prefs der skal væk !?
Gode ideer søges !

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-02-04 15:08

Tom wrote:

> Min diskmounter virker ikke længere...
> Har fundet frem til at den ligger I coreservices..
> Nogen ideer om hvorfor den hver gang skiver ... error -536870208

Da du jo lige har installeret et frisk system: der må være fejl på disk-image.
For du har vel ikke pillet ved systemet???

Hvad hedder filen? Kan den åbnes med Toast? I OS 9?

mvh Mikael Kern

--
Andel byttes: København til Århus. Jeg vil hjem til Århus, bor
centralt og roligt på 2000 Frederiksberg. Se også min annonce på dk.marked.privat.bolig

Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
(:-{d)

Fra : Tom

Dato : 10-02-04 15:19

Jeg har ikke mulighed for at køre OS9 på denne maskine.
Og filen hedder ikke noget, det er ALLE filer der giver samme problem !
I forhold til at pille ved syst.. Er det nok der problemet ligger !
Tom

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-02-04 15:21

In dk.edb.mac, nospam@fakemail.dk wrote:

> Jeg har ikke mulighed for at køre OS9 på denne maskine.
> Og filen hedder ikke noget, det er ALLE filer der giver samme problem !
> I forhold til at pille ved syst.. Er det nok der problemet ligger !

Og hvad har du så pillet ved i systemet?

BOFH-excuse: Your parity check is overdrawn and you're out of cache.

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-02-04 15:39

On Tue, 10 Feb 2004 15:20:48 +0100, Jonas Voss wrote
(in article <0v5nf1-g37.ln1@hexley.verture.net>):

> Og hvad har du så pillet ved i systemet?

Han har pillet ved systen, skriver han jo.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-02-04 15:38

On Tue, 10 Feb 2004 15:07:33 +0100, Mikael Kern wrote
(in article <4028E5A5.CBBC082E@kern.dk>):

> Da du jo lige har installeret et frisk system: der må være fejl på
> disk-image.
> For du har vel ikke pillet ved systemet???

Har du pillet?! Fy!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-02-04 17:43

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Tue, 10 Feb 2004 15:07:33 +0100, Mikael Kern wrote
> (in article <4028E5A5.CBBC082E@kern.dk>):

> Har du pillet?! Fy!

Nååe, jeg er altså ikke den eneste, som kan lide at pille i dusken!

Ligesom Jonas, vil jeg også gerne vide hvad i systemet,der er pillet
ved?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Tom

Dato : 10-02-04 17:50

Det eneste jeg har pillet ved er :
/private/var/root/Library/Preferences
Hertil har jeg iporteret minde gamle prefs, da jeg så slipper for at
geninsatllere end aps !
Ellers har jeg IKKE pillet..

Tom

Spørgsmålet er for at gentage det:
Hvorfor virker diskmount ikke !!
Får felj -536870208
Er det muligt at genindstallere denne ( ligger I
/System/Library/CoreServices )
Eller er jeg virkeilgt nødt til at starte helt forfra ?

On 2/10/04 5:42 PM, in article
1g8ybq5.1x30ivf1i131piN%mailloneFJERN@netscape.net, "Lone Schmidt"

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-02-04 20:05

Tom wrote:

> Spørgsmålet er for at gentage det:
> Hvorfor virker diskmount ikke !!

Den fil som diskmount ikke vil mounte har et navn. Hvilket? Og her
tænker jeg især på endelsen...

Hvilke andre programmer har du prøvet at mounte med?
I øvrigt kan jeg ikke finde noget på min HD, som hedder diskmount* ud
over DiskImageMounter.app som er en usynlig, men tom mappe.

Svjv er det hele bygget sammen i Disk Utility, som både mounter,
burner og repairer...

Hvad sker der når du bruger Disk Utility? Hvorfor bruger du ikke Disk Utility?

mvh Mikael Kern

Fra : Tom

Dato : 10-02-04 21:55

Alle filerne hedder <whatever>.DMG
Og det App der bruges hedder diskimagemounter og ligger I coreservices..

Anyway nu er der kommet et clean install sys på, og det hele virker..
Bortset fra en del af mine programmer, dem må jeg så bare installere igen !
Tom

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-02-04 22:19

Tom wrote:

> Alle filerne hedder <whatever>.DMG
> Og det App der bruges hedder diskimagemounter og ligger I coreservices..

Der er bare ingen Application på min lille Mac, som hedder
"diskimagemounter". Det er en mappe med scripts og dokumenter i.

Brug nu bare Disk Utility - den virker!

> Anyway nu er der kommet et clean install sys på, og det hele virker..
> Bortset fra en del af mine programmer, dem må jeg så bare installere igen !
> Tom

Tillykke med det. Hvis forklaringen på Google holder vand, så har jeg
bare været heldig og tilfældigvis mounted før jeg opgraderede til
10.3.2. Faktisk havde jeg hentet MacOSXUpdate10.3.2.dmg og gemt den,
da jeg havde en anelse om at jeg nok fik brug for den en dag.....

mvh Mikael Kern

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-02-04 20:17

> [...]

> Det eneste jeg har pillet ved er :
> /private/var/root/Library/Preferences
> Hertil har jeg iporteret minde gamle prefs, da jeg så slipper for at

Og ud fra det kan man så konkludere at du logger ind som root, altid.
Hvorfor gør du det?

Et klogt, og sjovt unix-ordsprog hedder:

   He who play in root eventually kills tree.

Det er der nok en grund til. Efter min erfaring er det kun nødvendigt at
logge ind som root hvis man administrerer en server, ellers er sudo mere
end nok, hvis man har en administratorkonto.

> [...]
> Er det muligt at genindstallere denne ( ligger I
> /System/Library/CoreServices )
> Eller er jeg virkeilgt nødt til at starte helt forfra ?

Har aldrig hørt om problemet før, men det har google:

   <http://forums.macrumors.com/archive/topic/50019-1.html>

BOFH-excuse: The vendor put the bug there.

Fra : Tom

Dato : 10-02-04 21:58

Google .. Godt tænkt...
Jeg installerede blot et nyt sys..nu virker alt igen..
Og som du siger det..

> Og ud fra det kan man så konkludere at du logger ind som root, altid.
> Hvorfor gør du det?
> Efter min erfaring er det kun nødvendigt at
> logge ind som root hvis man administrerer en server,
Jeg er ved at få en server til at fungere..
Og da jeg ikke har travlt roder jeg ganske enkelt med alt hvad der kan rodes
med..
Forventer I den forbindelse at lære et eller andet..
Det kunne ligefrem ende med at jeg får spip til at fungere..
Tom

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-02-04 23:13

In dk.edb.mac, nospam@fakemail.dk wrote:

> Google .. Godt tænkt...
> Jeg installerede blot et nyt sys..nu virker alt igen..

Det var da rart. Som Mikael skriver må vi andre have været heldige, og
have mountet et eller andet inden vi opdaterede til 10.3.2.

> Jeg er ved at få en server til at fungere..
> Og da jeg ikke har travlt roder jeg ganske enkelt med alt hvad der kan rodes
> med..
> Forventer I den forbindelse at lære et eller andet..

Det lyder fornuftigt, det er den bedste måde at lære det på, bare spørg
Morten Reippuert (:

Jeg har også selv øvet en del vold mod mit system, men det var dog kun
bevæbnet med sudo og en adminkonto:

> Det kunne ligefrem ende med at jeg får spip til at fungere..

Det håber jeg da.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: we just switched to Sprint.

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 22:29

> [...]

> logge ind som root hvis man administrerer en server, ellers er sudo mere
> end nok, hvis man har en administratorkonto.

Selv som administrator er det ikke nødvendigt at være logget ind som rod.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 22:27

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:
> Det eneste jeg har pillet ved er :
> /private/var/root/Library/Preferences
> Hertil har jeg iporteret minde gamle prefs, da jeg så slipper for at
> geninsatllere end aps !

og du ved helt præcist at /alle/ de filer du har der bare kan flyttes
over?

Fra : Tom

Dato : 10-02-04 22:45

Filerne blev lagt ind manuelt, og det ser ud til at virke .. Som regel...
Med et par undtagelser..
Tom

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 22:25

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Min diskmounter virker ikke længere...
> Har fundet frem til at den ligger I coreservices..
> Nogen ideer om hvorfor den hver gang skiver ... error -536870208

genstart så mountd starter forfra (eller slå den ned og genstart den
manualet) - jeg vil tror at du har forsøgt at mounte et defekt image.