Flere Macintosh brugere, eller hva'?
Fra : Dennis Højsholt

Dato : 23-04-01 17:05

Hejsa,

Jeg har lavet et lille væddemål med en af min gode venner, som desværre er
PC/Windows bruger!!! Jeg har fortalt ham at der kommer flere og flere Apple
brugere i Danmark. Jeg siger, at der er en del computer brugere som har
skifter fra PC til Mac, men han tror ikke på mig!
Jeg har læst på Mediamac.dk at Apple Danmark har solgt en hele del flere
computere de sidste par år! Hvis det passer, må der da være nogle som har
skiftet fra PC til Mac, eller hva'?
Jeg håber at DU kan hjælpe mig med beviset, og at jeg vinder væddemålet!
(Det er et væddemål om 10 flasker god fransk vin!)

På forhånd mange tak!

Mvh.

Dennis

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-01 17:45

Dennis Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg har lavet et lille væddemål med en af min gode venner, som desværre er
> PC/Windows bruger!!!

Han er jo sikkert glad for sin PC'er.

>Jeg har fortalt ham at der kommer flere og flere Apple
> brugere i Danmark.

Det tror jeg er rigtigt.

> Jeg siger, at der er en del computer brugere som har
> skifter fra PC til Mac, men han tror ikke på mig!

Det er der ingen tvivl om er rigtigt - hos Mercuri Urval er der mange PC
folk som ryster på hovedet, når de kommer fra forsikrings-, bankverdenen
og ser deres ca. 150 Mac'er. Men efter en måneds tid på deres nye job,
bestiller de en iMac til privat brug.

> Jeg har læst på Mediamac.dk at Apple Danmark har solgt en hele del flere
> computere de sidste par år! Hvis det passer, må der da være nogle som har
> skiftet fra PC til Mac, eller hva'?

Sådan kan du ikke helt gøre det op.

> Jeg håber at DU kan hjælpe mig med beviset, og at jeg vinder væddemålet!
> (Det er et væddemål om 10 flasker god fransk vin!)

Hvis du er Mac mand, som drikker du da ikke fransk vin, men derimod
californisk ikke ? )

> På forhånd mange tak!

Hej Dennis

Jeg tror altså du skal af med rødvin alligevel. Det kommer selvfølgelig
an på hvordan vi regner det ud:

Hvergang der sælges 100 computere, så er der kun 3-4 Mac'er i blandt.
Jeg mener at det er et nogenlunde skøn.

De fleste, som får muligheden for en hjemme PC ordning, skal købe en
Windows maskine, da der skal arbejdes hjemmefra og firmaet benytter
programmer, som kun kan afvikles på PC. Der findes endda inkarnerede Mac
brugere som har en Windows maskine på enten jobbet eller som hjemme PC.
(Det er blandt andet derfor at mange Mac folk faktisk har et ganske godt
indblik i PC'ere til forskel for de mange gange så "kloge" PC bruger,
som jo ved "alt" om Mac).

Jeg tror, der er flere Mac folk der skifter til PC end omvendt. Det
skyldes, at hvis en Mac ejer har bøvl med sin Mac og IKKE har et netværk
til at få bragt dyret på banen igen, så er det svært at få hjælp
hurtigt. Sidder man så i et selskab og nævner: "at det er meget godt med
alt det internet og e-mails, men min iMAK kan jeg altså ikke få til at
virke". Så er det så sikkert som amen i kirken, at der sidder en PC
bruger og siger: "du kan bare købe en ordentlig computer - Apple er også
ved at gå konkurs, der er ingen programmer, den kan slet ikke gå på
nettet og så videre".

Jeg har nok sørget for at mindst 10 Mac brugere er forblevet Mac
brugere, da de alle havde opgivet og overvejet en PC.

Apple brugere er ekstremt loyale overfor deres computer og betaler gerne
mere for mindre end PC brugerne gør.

Jeg tror I bør afslutte væddemålet med at købe en håndfuld amerikanske
øl, et par flasker californsk rødvin, nogle burgere fra Burger King samt
nogle ordentlige amerikanske popcorn - for I kan vel blive enige om at
en computer og den OS skal være fra "over there".

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Mikael Kern

Dato : 23-04-01 19:16

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvis du er Mac mand, som drikker du da ikke fransk vin, men derimod
> californisk ikke ? )

Er du racist?:--))

> Jeg tror I bør afslutte væddemålet med at købe en håndfuld amerikanske
> øl, et par flasker californsk rødvin, nogle burgere fra Burger King samt
> nogle ordentlige amerikanske popcorn

Junkfood er da OK - især dagen efter.
Men rigtig øl er ikke fra USA, ordentlig mad ikke fra Burger King og
whisky ka´ de sku heller ikke lave...

Jeg foreslår fransk ost, italiensk brød, afrikansk kaffe, danske kvinder.....
--

(:-{d)...licking the rich, creamy Guinness foam off the upper lip...

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-01 21:20

In article <3AE4715F.632CEE5D@kern.dk>, Mikael Kern <kern@kern.dk>
wrote:

> Jeg foreslår fransk ost, italiensk brød, afrikansk kaffe, danske kvinder.....

Jeg foreslår franske kvinder, italienske kvinder, afrikanske kvinder,
danske kvinder og skotsk Whisky.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-01 21:47

> Jeg foreslår franske kvinder, italienske kvinder, afrikanske kvinder,
> danske kvinder og skotsk Whisky.

Hvad er der nu galt med grønlandske kvinder og tysk Korn ??

-- Cordiali saluti Jesper

Fra : IT-Sektionen

Dato : 24-04-01 15:34

Jesper Haaber Gylling skrev i meddelelsen
<1esbxkj.1fa7f1f15vhn50N%jesper@gylling.net>...

> [...]
>bruger og siger: "du kan bare købe en ordentlig computer - Apple er også
>ved at gå konkurs, der er ingen programmer, den kan slet ikke gå på

Hmmm... flere Mac folk der skifter til PC end omvendt.... det lyder
bekymrende... Her hvor jeg arbejder servicerer vi ca 3.000 brugere som alle
anvender pc med bl.a. win 95/98/2000 og NT. 4.0 Gang på gang får vi
henvendeler fra brugere hvis pc (program) atter har udført ulovlig
handling...LUK og selv PC'erne i min afddeling (som burde være ok) har ofte
problemer med "forfrysninger" etc... Så er det jeg i mit stille sind
sender kærlige tanker hjem til min Mac som bare virker - næste da - uden
nævneværdige problemer og tænker... "Og så undre folk sig over at jeg
hellere vil have en Macintosh"!

>Jeg har nok sørget for at mindst 10 Mac brugere er forblevet Mac
>brugere, da de alle havde opgivet og overvejet en PC.

Godt - fortsæt det god arbejde

>Apple brugere er ekstremt loyale overfor deres computer og betaler gerne
mere for mindre end PC brugerne gør.

Enig.

mvh - Jørgen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 23-04-01 19:10

Jeg har da hørt at >Apple i DK forøgede sit computersalg med 100%, så der
må utvivlsomt blive flere mac'er i danmark. Nu er der 5 mill. imac på
verdensplan.

Men desværre er der jo også en del der af eks. vis arbejdesmæssige grunde
skifter fra Mac til PC

Hilsen Hanne

Jeg tror du har vundet, men drik vinen sammen, så kan det være du får ham
til at gå over til Mac

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-01 19:42

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>
> Hilsen Hanne
>
> Jeg tror du har vundet, men drik vinen sammen, så kan det være du får ham

Nemlig hæld de 10 flasker på ham, når han er godt vissen, så sælg hans
PC'er på QXL for 1,- krone og så låne vi ham en Mac i en måned. )

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-01 03:09

Hej Hanne

Hanne Hertzog wrote:

> Jeg har da hørt at >Apple i DK forøgede sit computersalg med 100%, så der
> må utvivlsomt blive flere mac'er i danmark. Nu er der 5 mill. imac på
> verdensplan.

Verdens største detailkæde - CompUSA, der nu er blevet VAR-forhandler har
angivet, at af deres salg af Mac var ca. 30% til førstegangskøbere, ca. 35%
var folk, der skiftede fra anden platform (heraf ca. 80% Wintels, 10% Unix,
5% Sun, 2% OS2 og resten fordelt på de øvrige systemer), - og resten ca. 35%
var Mac-brugere, der bare skiftede til nyt.

> Men desværre er der jo også en del der af eks. vis arbejdesmæssige grunde
> skifter fra Mac til PC

Desværre ja!

> Jeg tror du har vundet, men drik vinen sammen, så kan det være du får ham
> til at gå over til Mac

Jeg tror også, han har vundet væddemålet, men minus'et ved det hele er bare,
at der ikke findes officielle statestikker på det.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 24-04-01 08:50

newsspam2@mail.edlich.dk,Ny-Internet writes:

>Jeg foreslår franske kvinder, italienske kvinder, afrikanske kvinder,
>danske kvinder og skotsk Whisky.
>
>--
>MVH
>Martin Edlich, MF (MegaFar)
>
>Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
>(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Og hvor mange har du så tænkt at blive Megafar sammen med? Tilykke med
sønnen

Hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-01 10:25

In article <fc.0073fb6b031700483b9aca00aa65847a.3170081@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Og hvor mange har du så tænkt at blive Megafar sammen med?

Det kommer lidt an på en risikovurdering: Læser konen med eller ej?

> Tilykke med sønnen

Tak.

--
MVH