mac-emulering: se TDC magasinet
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-02-04 14:40

Se s 16 i det netop udkomne TDC-magasin. Der står en wintel-maskine th
på bordet. Skærmbilledet er tydeligvis mac

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Steen

Dato : 09-02-04 14:55

On Mon, 9 Feb 2004 14:40:02 +0100, martin@xyzammentorp.org (Martin
Ammentorp) wrote:

>Se s 16 i det netop udkomne TDC-magasin. Der står en wintel-maskine th
>på bordet. Skærmbilledet er tydeligvis mac
>
>venlig hilsen
>
>Martin

Jeg har ikke set det, men hvis det er OS-X, er det rimelig sikkert en
Linux distribution, med et Aqua tema installeret sammen med KDE eller
Gnome.

Det kan være en der hedder Basilisk
http://www.uni-mainz.de/~bauec002/B2Main.html
der er der også et link til hvor man kan downloade MacOS 7.5.3 fra
Apple

Der er vidst ikke kommet nogle brugbare PowerPC emulatorer endnu.

Hvis der er vil jeg meget gerne høre om den.

M.v.h.

Steen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-02-04 15:29

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Se s 16 i det netop udkomne TDC-magasin. Der står en wintel-maskine th
> på bordet. Skærmbilledet er tydeligvis mac

Det er svært at tage gode billeder af tændte skærme. Jeg tror at der
er blevet photoshoppet et nyt skærmindhold oven i et dårligt billede :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-02-04 18:21

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

f> martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Det er svært at tage gode billeder af tændte skærme. Jeg tror at der
> er blevet photoshoppet et nyt skærmindhold oven i et dårligt billede :)

just my point

for øvrigt er der også macskærmbilleder på de bærbare som sælges i samme
blad

lidt pinligt for dem, eller?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-04 21:03

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> for øvrigt er der også macskærmbilleder på de bærbare som sælges i samme
> blad
>
> lidt pinligt for dem, eller?

Det er helt almindeligt. Man ser det alle steder. Typisk er det IE 5 til
Mac OS 9, der er på skærmen. Den er ret let at kende. Jeg fik engang at
vide her i gruppen, at det var fordi, skærmbilledet var lagt ind
bagefter, da man ikke bare kan affotografere det on location. Og da
reklamebureauet bruger Mac, tager det bare et skærmbillede fra en Mac og
sætter på. Det ville jeg da også gøre som en spøg, hvis jeg sad i et
reklamebureau.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-02-04 22:37

> Det ville jeg da også gøre som en spøg, hvis jeg sad i et
> reklamebureau

-- tror du ikke bare det er dovenskab?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-02-04 21:26

Martin Ammentorp wrote:

> Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

Enig, et team tror jeg ikke der er tale om for det er IE 5.? til Mac som
vises.

> just my point
>
> for øvrigt er der også macskærmbilleder på de bærbare som sælges i samme
> blad
>
> lidt pinligt for dem, eller?

Jeg tror nu nærmere at der er tale om at de reklamefolk som laver bladet
ikke tager denne detalje så tungt. I stedet kan vi glæde os over at de
anvender Mac til fremstilling af bladet

Fra : Michel Christensen

Dato : 11-02-04 13:30

Martin Ammentorp wrote:
> Se s 16 i det netop udkomne TDC-magasin. Der står en wintel-maskine th
> på bordet. Skærmbilledet er tydeligvis mac

Noget andet der tyder på at de ikke har *helt* styr på tingene, er et
tip i "Skriv til os" på side 24 i samme nummer.

Spørgsmålet går på hvordan man kan lave @ om til et billede (For at
undgå email-harvesters), og svaret der gives lyder:

"Man kan [...] printe tegnet ud i stor størrelse og fotografere det med
et digitalkamera [...]"

Den slags "hjælp" kan man simpelthen ikke byde folk.. først printe et @
ud og derefter fotografere det ind igen?

Jeg var noget forbløffet da jeg læste dét tip ;)

--
Michel Christensen, webdesigner
The Loopback, www.loop-back.org

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-02-04 17:58

Michel Christensen <michel@NOSPAMleet.dk> wrote:

> [...]
> ud og derefter fotografere det ind igen?
>
> Jeg var noget forbløffet da jeg læste dét tip ;)

Det lyder sgu´da også som en dårlig vittighed!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge