Hov... Skivebremseren...
Fra : Michael Bested

Dato : 21-04-01 22:23

Woups... Da jeg idag var ude og køre på Adly'en, begyndte den pludselig at
lave en eller anden underlig skrassel-lyd fra skivebremseren. Det lyder som
2 stykker jern der kører op af hinanden.

Dette betyder nok, at ejg skal have nye klodser i bremseren. Er det noget
man selv kan lave ? Hvad koster sådan en ?

--
Michael Bested
michael@bested.nu

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-01 15:57

Michael Bested skrev i meddelelsen <9bstm5$n03$1@news.inet.tele.dk>...

>Dette betyder nok, at ejg skal have nye klodser i bremseren. Er det noget
>man selv kan lave ?
ja

> Hvad koster sådan en ?
tjah 100kroner for to brambo gav jeg, men det er også fordi jeg kender en
som kender en der arbejder der.

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Torben

Dato : 26-04-01 19:45

hvis det lyder som om det er jern mod jern, skulle de have været skiftet for
længe siden, for nu risikerer du at du også har ødelagt din skive, og til
motorcykel er den meget dyrere end bremseklodserne

Torben
Kawa Z650

Michael Bested <michael@bested.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bstm5$n03$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 05:34

> Dette betyder nok, at ejg skal have nye klodser i bremseren.

Det er nok for sent. Så lærte du at holde øje med slidmærkerne...

> Er det noget
> man selv kan lave ?

Sandsynligvis ikke - hvis du ikke engang kan finde ud af at holde øje med
dine bremseklodser...

> Hvad koster sådan en ?

En ny skive koster vel 1-2000,- kr.

-Steen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:10

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok for sent. Så lærte du at holde øje med slidmærkerne...

Jeg kører mine bremseklodser ned til jernet _hver_ gang - så det er ikke for
sent.

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:21

> Jeg kører mine bremseklodser ned til jernet _hver_ gang - så det er ikke
for
> sent.

Men det er det! Hvorfor tror du loven siger at du skal skifte når du når til
slidmærkerne? Hvis du ikke kan mærke forskel om du bremser på
bremsebelægning eller jern, så..... Du kan heller ikke se at skiverne bliver
ridsede?

Mvh
Steen

Fra : PHK

Dato : 31-05-01 18:39

> [...]
> slidmærkerne? Hvis du ikke kan mærke forskel om du bremser på
> bremsebelægning eller jern, så..... Du kan heller ikke se at skiverne

Der sker ikke noget ved at de bliver lidt ridsede. Jeg har altid
bremseklodser liggende derhjemme, så jeg kan smide andre på med det samme
jeg kommer hjem.

--
_
|_|