Rødvin
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 09-02-04 11:32

SuperBrugsen har 12 flasker Alegranza rødvin til 199kr. Er der nogen
her, der ved, om det er værd at drikke?

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : thomas andersen

Dato : 09-02-04 12:50

"> SuperBrugsen har 12 flasker Alegranza rødvin til 199kr. Er der nogen
> her, der ved, om det er værd at drikke?

Hej Thomas,

jeg kender den ikke men prøv at lave et lille regnestykke

200/12 = 16,5 pr flaske
minus moms er vi nede på 13,5 derfrea trækker du
1 afgiften på vin
2 fortjeneste til Coop
3 Flaskens pris
3transport fra Chile til DK
4 Leverandørens/leverandørernes avance

nu siger jeg ikke at billig vin er dårlig vin, men du er nede på at værdien
af vin er på omkring et par kroner pr flaske, så er det jo op til en selv om
man vil udsætte sig selv for det.
Dette er ikke for at være snobbet men det skulle da være den eneste brance
hvor pris og kvalitet ikke hører sammen

Hilsen

Thomas

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 09-02-04 13:35

thomas andersen wrote:

>klip...
>3transport fra Chile til DK
>klip...

Ja, nu er det vist fra Spanien, men der er godt nok stadig ikke meget
tilbage at give af.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : alfaekko

Dato : 09-02-04 13:52

"Thomas Arildsen" <tari00@FJERNDETTE.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> SuperBrugsen har 12 flasker Alegranza rødvin til 199kr. Er der nogen
> her, der ved, om det er værd at drikke?
>
> Mvh. Thomas Arildsen

Du kan da købe en enkelt, og prøve den. Så har du sparet (199 - 1 flaskes
pris), hvis den er dårlig.........

Anders