Tryktab på varmeanlæg
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 08-02-04 20:56

Hej,

Vi har på det seneste observeret en lidt besynderlig opførsel fra
vores varmeanlæg (fjernvarme med varmeveksler). Det begynder med at
cirkulationspumpen begynder at larme. Det viser sig at trykket på
anlægget er faldet til ca 0. Herefter fyldes vand på anlægget
(ca. 250-400 ml) til trykket er ca. 1,5 bar. Efter et stykke tid
stiger trykket til ca. 3 bar og vandet begynder at drypper fra
overløbsventilen (som har grænsen ved 2,5bar). Forleden gentog
ovenstående sig 2 gange i løbet af ca. 1 time.

Jeg har selvfølgelig gået rør & radiatorer igennem, men der ser ikke
umiddelbart ud til at være nogle lækager (eneste skjult rørføring er
ved etageadskillelser).

Nogen der har en ide til hvad der kan forårsage tryktabet?

mvh
Jeppe

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-02-04 23:46

Jeppe N. Madsen wrote:

> [...]
> ved etageadskillelser).
>
> Nogen der har en ide til hvad der kan forårsage tryktabet?

Ekspansionsbeholderen, membranen er utæt.

Ny beholder.

--
Jens callto://jensep

If left isn't right, then right's all that's left? Right?

Fra : Olsen

Dato : 08-02-04 23:56

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ekspansionsbeholderen, membranen er utæt.

Har jeg også oplevet.

Derudover kan en VVS-mand trykprøve hele anlægget.

\Olsen