Min brændeovn
Fra : - Stan -

Dato : 08-02-04 15:46

Jeg håber at spøgsmålet hører til i den rette gruppe !!!!!!!!!!!

Jeg har netop købt en god brændeovn med en mellem størelse glasrude i.
Nu er problemet så et lige meget hvor tørt træ Jeg bruger, bliver ruden ret
hurtig så sort at man ikke kan se flammerne mere.
Den sorte belægning kan fjernes med glasrens osv. Men findes der ikke et
eller andet gammelt råd eller mirakkelmiddel der kan holde denne belægning
væk ??????

På forhånd TAK.

Stefan T

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 08-02-04 15:55

Hej Stefan!

Du "fedtfyrer". Skru lidt mere op for luftspjældet, så kommer der mere gang
i forbrændingen, og du får en ren rude. så let er det.

Hilsen
Kurt
http://home1.stofanet.dk/dk/

Fra : Niels

Dato : 08-02-04 16:00

Fra : Jørn Vind

Dato : 08-02-04 16:02

Det gør der - et ganske billigt middel.

Tag en køkkenrulle - fugt det, dyp køkkenrullen i den aske der i forvejen er
i brædeovnen og tør hen over. Du skal nok "massere" lidt, men det fjerner
belægningen på en effektiv måde. Tør efter et par gange med en våd
køkkenrulle, og glasset bliver igen klart.

Dog - det holde ikke belægningen væk - men fjerner denne hurtigt og let.

Med venlig hilsen

Jørn Vind

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-02-04 01:45

Enten så "fedt" fyre du som skrevet andet sted eller så er det ikke rigtig
tørt. Henter du det fra et udhus, så kan du med for del tage det ind nogle
dage før for at få det helt tørt.

Peter