Spirekasse med varme
Fra : Preben Andersen

Dato : 08-02-04 12:13

Tidligere kunne man købe Pindstrups Minikap spirekasse med et varmelegeme.
Det ser ikke ud til at være tilfældet længere.
Er der nogen her i gruppen der ved, om der findes andre spirekasser med
varme. Jeg får ikke tilstrækkelig høj temperatur med Minikap, selv om den
står på en radiator, men den er jo også lavet af isolerende materiale.

mvh
Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-04 13:04

On Sun, 8 Feb 2004 12:12:48 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>varme. Jeg får ikke tilstrækkelig høj temperatur med Minikap, selv om den
>står på en radiator, men den er jo også lavet af isolerende materiale.

Køb et billigt akvarievarmelegeme og smid i vandet i din minikap - det
er i hvert fald en nem og hurtig løsning.

Og så er det en god ide at købe et varmelegeme som selv slukker hvis
kassen løber tør for vand - jeg siger det bare

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-02-04 13:25

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Køb et billigt akvarievarmelegeme og smid i vandet i din minikap - det
> er i hvert fald en nem og hurtig løsning.

Det prøver jeg

> Og så er det en god ide at købe et varmelegeme som selv slukker hvis
> kassen løber tør for vand - jeg siger det bare

Det lyder helt fornuftigt

mvh
Preben

Fra : Jan Olesen

Dato : 09-02-04 17:34

Hej Preben
Det Danske Haveselskab sælger nogle udmærkede spirekasser

MVH
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 00:10

"Jan Olesen" <deeyl@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Preben
> Det Danske Haveselskab sælger nogle udmærkede spirekasser
>
> MVH
> Jan

Nå vi stiklinge formere rhodrodendron så bruger vi et vandkar f.eks.en
plantekasse i flamingo, noget opklodsning som plantepotterne kan stå på også
et akvarievarmelegme med termostat. Du kan holde en temperatur indenfor 1
grad på denne måde. Et 100w er som regel nok.
Det kan endda stå i drivhuset her i foråret på den måde, selvfølgelig med et
"plastiktelt" omkring.
Det er ligesom at lave mad over et vandbad.
Jørn Bang
jb(at)j-l(dot)dk