Skal male vores terazzo gulv
Fra : Jesper Grubach

Dato : 08-02-04 07:31

nogen gode raad inden jeg gaar i gang? skal det slibes foerst? hvilken
maling skal jeg bruge?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-02-04 22:58

Jesper Grubach wrote:
> nogen gode raad inden jeg gaar i gang? skal det slibes foerst? hvilken
> maling skal jeg bruge?

Det var da synd at male det...

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-02-04 23:24

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da synd at male det...

Det var også min tanke, at mit bedste råd er: Lad være

Hilsen Inger

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-02-04 23:25

Jesper Grubach wrote:
Fra header: Skal male vores terazzo gulv

Laf være. Det holder ikke. Renover det i stedet for.

> nogen gode raad inden jeg gaar i gang? skal det slibes foerst?

Afvaskes i grundrens for at fjerne fedtet. Derefter slibeds til ren mat
overflade og gulvet aftørres.

> hvilken maling skal jeg bruge?

Sæbespåner

Det er synd at ødelægge et terassogulv. Er man heldig at have et
sådandt, indretter man rummet efter gulvet, ikke omvendt.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Marco

Dato : 08-02-04 13:59

"Jesper Grubach" <factol@stofanet.dk> skrev:

> nogen gode raad inden jeg gaar i gang? skal det slibes foerst? hvilken
> maling skal jeg bruge?

Jeg hører også til én af dem, som syntes, det er synd at male et sådant
gulv. Et slebet og derefter olieret terazzogulv er langt mere holbart- og
pænt i længden

Well, mit svar på dit spørgsmål ville være;
Væd gulvet, kalkrens, vand, grundrens, vand, matslibning, afstøvning,
fortyndet urethangulvmaling, ufortyndet urethangulvmaling.

--
Hilsen Marco

www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Peter Theglev

Dato : 18-02-04 08:36

Jesper Grubach wrote:

> nogen gode raad inden jeg gaar i gang? skal det slibes foerst? hvilken
> maling skal jeg bruge?

Åååh nej - lad være. Terazzogulve er virkelig eftertragtede og hvis det
er intakt, så vil I fortryde en maling af det. Få det hellere "shinet
op" - det ligner en million!

/Peter