Afmontering af Danfoss termostat ???
Fra : Michael Reiche

Dato : 07-02-04 18:19

Hjælp!

En af mine radiatorer vil ikke varme, og derfor vil jeg gerne kunne
afmontere radiatortermostaten for at motionere palen, men jeg kan ikke
lige gennemskue hvorledes termostaten skal tages af.

Det er en Danfoss af en type hvor hele håndtaget har samme omkreds i hele
længden. Bagved håndtaget er omkredsen mindre, og nedenunder
kan jeg se et lille hul med et stykke metal rundt i kanten. Det er dog
ikke lykkedes at lokalisere nogen skrue, eller noget der kan påvirkes ved
tryk.

Hvordan hulen får man den af (så den kan sættes på igen

/Reiche

Fra : Niels Lyck

Dato : 07-02-04 21:31

"Michael Reiche" <reicheREMOVE@THISimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tryk.
>
> Hvordan hulen får man den af (så den kan sættes på igen

Sidder der ikke en lillebitte unbraco-skrue i hullet?

Niels

Fra : Michael Reiche

Dato : 09-02-04 21:26

On Sat, 07 Feb 2004 21:31:01 +0100, Niels Lyck wrote:

> Sidder der ikke en lillebitte unbraco-skrue i hullet?
>
> Niels

Sørme om ikke det sad en lille en...

Tak.

/Reiche

Fra : Ulrik

Dato : 07-02-04 21:52

> [...]
> tryk.
>
> Hvordan hulen får man den af (så den kan sættes på igen

Hvis jeg tænker på den rigtige type termostat skulle skal du gøre følgende.
Der skal ikke bruges noget værktøj.

Fat om den nederste del (den smalle del) og drej den ca 1/4 omgang, så
skulle du kunne trække termostaten af. Nå du skal montere den igen drejer du
igen den nederste del og skubber termostaten på, så skulle den gerne selv
dreje sig tilbage (fjederbelastet)

Mvh Ulrik