Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stempel på garantibevis? [TechnikDirekt]
Fra : KNL DtP

Dato : 03-02-04 16:35

Hej.

Jeg har lige konstateret, at mit CanonEOS 10D har tre døde pixels (egentlig
levende, da de lyser hele tiden). Skrev en mail til Canon, og fik besked på
at ringede til PW Servicecenter, som åbenbart står for reparation

For at kunne få lavet kameraet (mappe pixlene ud eller ny CMOS) under
garantien, skulle de have faktura og garantibevis med forhandlerens stempel.
Jeg købte det i august 2003 hos TechnikDirekt i Tyskland, men jeg har ikke
lige garantibeviset ved hånden. Er der ikke noget med at TD ikke får
stemplet garantibeviserne?

Sender man i så faldt denne syd for grænsen, for at få den stemplet? Nogen
der har været turen igennem - jeg tænker på tidshorisont?

Det lød ikke til at PW Service så noget problem i, at 10D'eren ikke var købt
nede om hjørnet - bare faktura og garantibevis var i orden.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Mogens

Dato : 03-02-04 16:43

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

købt
> nede om hjørnet - bare faktura og garantibevis var i orden.

Jeg har tidlige haft et G2 til rep. samme sted, det var også købt i
Tyskland, men dengang var de tilfreds med en kopi af købsfakturaen.

Mvh - Mogens

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-02-04 16:53

Skriv endelig til os hvad du finder ud af. Jeg så ikke noget stempel på min
leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart at
vide.
Mvh, Hans

Fra : KNL DtP

Dato : 03-02-04 17:09

> Skriv endelig til os hvad du finder ud af. Jeg så ikke noget stempel på
min
> leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart
at vide.

Ham jeg snakkede med fra PW Service sagde, at der skulle være stempel på
garantibeviset, for at Canon Danmark ville betale for regningen (dækket af
kameraets garanti).

Om det så rent faktisk er nok med en faktura og et ustemplet garantibevis
ved jeg ikke - men jeg skal nok lige meldte tilbage med hvad der sker. Jeg
tror nemlig, at der er en del, der har købt 10D/300D i det tyske :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : H Aaen

Dato : 03-02-04 17:27

Hej.

Jeg har netop haft mit 10D til udmapning samme sted. Jeg har købt mit i USA
og jeg måtte slippe 1200 plus MOMS selvom jeg har en faktura og garanti
perioden endnu ikke er udløbet. Jeg købte i september 2003. Så der røg den
besparelse.

Med venlig hilsen
Henrik Aaen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 03-02-04 18:15

H Aaen" <haa------@gvdnet.dk minus the -'s> skrev i en meddelelse
> [...]
> perioden endnu ikke er udløbet. Jeg købte i september 2003. Så der røg den

Hej

Du har købt udenfor Europa, og er derfor ikke under garantien her i landet,
men du kunne have sendt kameraet til USA for rep.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Henning

Dato : 03-02-04 22:25

> [...]
min
> leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart

Jeg har købt i Danmark og mit bevis er heller ikke stemplet. Jeg tror det
har med returretten når man køber via nettet at gøre.

Bør man sørge for at det er stemplet eller er man sikret via købeloven?

mvh Henning

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-02-04 09:09

"Henning"skrev
> Jeg har købt i Danmark og mit bevis er heller ikke stemplet. Jeg tror det
> har med returretten når man køber via nettet at gøre.
>
> Bør man sørge for at det er stemplet eller er man sikret via købeloven?

Hvis du køber i Danmark af en dansk forhandler
er du beskyttet af købeloven. Selv om dit kamera er grå
import er der reklamationsret. Det er så bare
forhandleren der står for reparationen.
De danske distributører har strammet op på
garantibetemmelserne over for kameraer købt i udlandet
fordi der er en udpræget tendens til at netbutikker sender
smådefekte varer ud af landet.
Har man et udfyldt og stemplet garantibevis SAMT en stemplet
kvittering, vil de fleste distributører dog acceptere en
reparation indenfor garantiperioden der, som regel, er
et år. Har den udenlandske forhandler lovet 2 eller flere
års garanti, er det aldeles for hans egen regning.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply