Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vinkelsøger til Canon eos 300d
Fra : Knud Bonke

Dato : 01-02-04 10:08

Er der nogen der har erfaring med nævnte?
Det eneste jeg har fundet med billede er her:
http://www.riccos-camera.de/product_info.php/cPath/65_103/products_id/533
Hilsen Knud

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-02-04 10:29

"Knud Bonke" skrev...
> Er der nogen der har erfaring med nævnte?
> Det eneste jeg har fundet med billede er her:

Kender ikke den viste vinkelsøger. Men der findes
en del uoriginale vinkelsøgere på markedet.
Jeg mener både Rowi og Hama laver dem.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-02-04 06:05

: Kender ikke den viste vinkelsøger. Men der findes
: en del uoriginale vinkelsøgere på markedet.
: Jeg mener både Rowi og Hama laver dem.
: --
:
: Med venlig hilsen
:
: Peter Schrøder

Hej igen
Jeg har ikke noget imod Canons originaludgave, hvis der er nogen fornuft i at bruge den.
Jeg er mest interesseret i at vide om den er til at se noget i, og om forstørrelsesfunktionen
er brugbar og til hvad.
Hilsen Knud

Fra : Waal

Dato : 07-02-04 00:17

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at bruge den.
> Jeg er mest interesseret i at vide om den er til at se noget i, og om

Vinkelsøgeren til Canons gamle F-serie var god og anvendelig, men det er kun
hvis du ikke kan bruge søgeren på normal vis ved eks. reproarbejde eller
hvis kameraet skal anbringes i akavede stillinger ved makroptagelse o.lign.

Eneste mulighed hvis søgeren ikke kan udskiftes som på den gamle F1

Du får ikke noget forærende så har du brug for en vinkelsøger så køb Canons

Michael

Fra : Knud Bonke

Dato : 07-02-04 07:14

[...]

Jeg mener at huske at man kunne få en matskive i stedet for søgeren, er det det du mener?
Den gengiver vist billedet spejlvendt (som gamle Hasselblad ol., ?) Det skulle vinkelsøgeren
ikke gøre. Og så har den en kraftig gummimanchet omkring søgeren, så vidt jeg kan se.
Jeg vil bruge den 3-4 gange om året hvor jeg fotograferer knabstrupperheste ved kåringer,
og for ikke at få fortegninger vil jeg gerne ned i mavehøjde med kameraet, og da ikke alle
heste er lige rolige modeller, og der kan være op til 150 stk, ville vinkelsøgeren spare mine
ben for en masse bengymnastik.
:
: Du får ikke noget forærende så har du brug for en vinkelsøger så køb Canons

Enig
Hilsen og tak, Knud

Fra : Waal

Dato : 08-02-04 22:42

> [...]
> : Eneste mulighed hvis søgeren ikke kan udskiftes som på den gamle F1
>
> Jeg mener at huske at man kunne få en matskive i stedet for søgeren, er

Matskive OG søger, det er matskiven du fokuserer på, så sådan en er der i
alle spejreflex'er

> Den gengiver vist billedet spejlvendt (som gamle Hasselblad ol., ?) Det
skulle vinkelsøgeren
> ikke gøre. Og så har den en kraftig gummimanchet omkring søgeren, så vidt
jeg kan se.

ja

> [...]
og da ikke alle
> heste er lige rolige modeller, og der kan være op til 150 stk, ville

Udmærket argument. Den med mavehøjde bliver dog noget af en tilnærmelse med
mindre du har en umanerlig kort overkrop.

Til de gamle F modeller kunne fås en drejelig "sportssøger" der kunne
betragtes på afstand.
Samme mulighed er jo til stede med canons svingbare skærm på visse modeller

Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-04 00:24

On 2004-02-08, Waal <waal@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Udmærket argument. Den med mavehøjde bliver dog noget af en tilnærmelse med
> mindre du har en umanerlig kort overkrop.

Eller en god mave at stille kameraet på :)