Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kattebillede
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-01-04 19:32

Hej allesammen

Så vil jeg lige forsøge at få lidt kritik på et af mine billeder, jeg er
selv rimelig godt tilfreds, men vil gerne have andres dom...

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1136729

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : torben ager

Dato : 25-01-04 19:52

hej

rigtig flot!!!!

torben (en glad "ny"begynder)

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 25-01-04 21:30

> [...]
>
> Så vil jeg lige forsøge at få lidt kritik på et af mine billeder, jeg er
> selv rimelig godt tilfreds, men vil gerne have andres dom...

Hej René

Fint kattebillede med en god, rolig baggrund. Det ville måske have givet
lidt bedre struktur i pelsen, hvis lyset var kommet mere fra siden.
Jeg vil anbefale dig at tage kattebilleder i ret svagt lys, da det vil give
mere åbne pupiller og dermed et mere afslappet udtryk.

Mvh
Ole

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-01-04 21:37

> [...]
give
> mere åbne pupiller og dermed et mere afslappet udtryk.

Jeg ville gerne bruge Fuji Reala 100, hvilket medfører at der skal tilføres
en del lys, i dette tilfælde fra min Speedlite 540 EZ. Jeg er ret tosset med
finkornede film, og det går nok lidt ud over lyssætning. En mulighed var nok
at sætte en softbox på blitzen, det ville ikke hjælpe pupillerne, men
derimod på strukturen i pelsen.

Tak for kommentaren.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 25-01-04 23:31

> [...]
nok
> at sætte en softbox på blitzen, det ville ikke hjælpe pupillerne, men

Jeg har ikke udtrykt mig ordentligt. Jeg tænkte på lyset i lokalet. Hvis det
er dæmpet, vil kattens pupiller være åbne, og de vil ikke nå at trække sig
sammen på den brøkdel af et sekund, flashen fyrer af. Det øger ganske vist
faren for "røde øjne" (som i de fleste kattes tilfælde er grønne), men hvis
du får flashen lidt ud til siden, sker det ikke.

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 26-01-04 00:01

> [...]
nok
> at sætte en softbox på blitzen, det ville ikke hjælpe pupillerne, men

Jeg har lagt et par eksempler på flashoptagelser med åbne pupiller her:

http://kattefoto.dk/Test/CRW_1603L.jpg
http://kattefoto.dk/Test/CRW_1610L.jpg

Ole

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-01-04 23:27

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message
> [...]
>
> Så vil jeg lige forsøge at få lidt kritik på et af mine billeder, jeg er
> selv rimelig godt tilfreds, men vil gerne have andres dom...

Jeg tror at det ville være en god ide at få sat en lampe op bagrfra så
øjnene bliver mere rolige (den ser meget stiv/bage/forskrækket/anspændt ud)
og så få blitzen til at reflektere, jeg har såden en hvid plade jeg kan
sætte på min blitz så den reflekterer i en anden vinkel og det virker ret
godt, jeg får et dejligt blødt lys og det tror jeg ville være en god ide.
Det er bare forslag der MÅSKE kunne hjælpe. Jeg har ikke selv prøvet tage
sådanne billeder.

Mvh
Simon

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 26-01-04 18:06

> [...]
>
> Så vil jeg lige forsøge at få lidt kritik på et af mine billeder, jeg er
> selv rimelig godt tilfreds, men vil gerne have andres dom...

Hej

René, du har her brug for den "Canon Off Shoe Cord 2", som du har til salg i
markedsgruppen !

Det ville give et meget bedre billede hvis du havde haft blitzen til sidde
ca ½ m. oppe og en ½ m. til en af siderne, det hedder at man modulerer
kattens hovedform.
Jeg tror også at det vil give en bedre struktur i pelsen.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jørgen

Dato : 26-01-04 18:17

> [...]
>
> Så vil jeg lige forsøge at få lidt kritik på et af mine billeder, jeg er
> selv rimelig godt tilfreds, men vil gerne have andres dom...

Hej Rene
Efter at have set de forskellige kattebilleder, vil jeg påstå, at dit er det
bedste.
Du har været i stand til at få kattens normale udtryk meget tydeligt frem.
At der skule være noget galt med øjnene kan jeg ikke se.
Med hensyn til belysning, ja så er der jo mage muligheder, forfra, bagfra,
ovenfra eller fra siden - alle kan jo være lige interessante - dit valg er
meget naturligt. Du skal endelig ikke få mindreværdskomplekser - flot
billede.

--
Venlig hilsen
Jørgen Jørgensen