Gammelt spil kører for hurtigt...
Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 23-04-01 08:47

En af mine kolleger er fuldstændig bidt af de gamle Lemmings-spil.
Desværre kører de - ind i mellem - alt for hurtigt på hendes 7300'er. Jeg
har forsøgt at finde ud af, om der findes noget shareware, som kan
afhjælpe det problem - for eksempel ved at at sluge en forudindstillet del
af processorens ressourcer. Jeg har imidlertid ikke kunnet finde en
løsning.

Er der nogen, der har et godt forslag? (ud over at stikke hende en
lcIII'er

Mvh Ben

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-01 12:02

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> løsning.
>
> Er der nogen, der har et godt forslag? (ud over at stikke hende en

Jeg tør sgu da slet ikke tænke på, hvordan det bliver afviklet på G4
dual.................

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : tom dissing

Dato : 23-04-01 12:22

Det kan gå hen og blive lidt langsommere hvis i sætter skærmen op til en
større opløsning ex 1152 x 870 eller endnu bedre 1600 x 1200
Ellers kan i tænde en hel masse programmer som laver noget og som bruger en
masse virtuel hukommelse. EX lad photsop rendere en 1 GB fil i baggrunden !!
Så skal du bare se... Så går det ret langsomt !?
Går det ikke langsomt nok, så lad renderingen foregå i virtuel hukommelse så
kan i også nå og lave kaffe mens de små dyr løber i vandet !?

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 23-04-01 12:33

tom@mir.dk,Ny-Internet writes:
>Det kan gå hen og blive lidt langsommere hvis i sætter skærmen op til en
>større opløsning ex 1152 x 870 eller endnu bedre 1600 x 1200

Den har vi prøvet. Det hjælper kun lidt.

> [...]
>så
>kan i også nå og lave kaffe mens de små dyr løber i vandet !?

Jamen, vi taler om en low-tech dame, som hverken kan eller vil rode rundt
i så forholdsvil avancerede materier. Jeg havde sådan håbet, at nogen
kendte et program, der simpelthen kan stjæle en vis mængde processortid.
Sådan et fandtes i sin tid til opgraderede amiga'er og man skulle da tro,
at andre end mig savner det på en mac?

Men ellers tak for forslagene...

Ben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-01 12:52

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Er der nogen, der har et godt forslag? (ud over at stikke hende en
> lcIII'er

Jeg faldt lige over dette link <http://www.nd.edu/~jvanderk/sysone/> i
en artikkel på <http://www.osOpinion.com/>:

Mon ikke en MacPlus emulator som denne kan bruges? (kører fint under Mac
OS X)

<http://www.leb.net/vmac/download/MacOS/vMac-0.1.9-MacOS.sit.hqx>

Hun skal selvfølgelig også bruge en ROM:

<http://www.nd.edu/~jvanderk/sysone/vMac.ROM.sit.hqx>

Og evt et system, eks System 1.1 (Den kan køre op til system 7.55 og
emulere 4MB Ram):

<http://www.nd.edu/~jvanderk/sysone/sysone.img.sit.hqx>

--
Morten Reippuert Knudsen