Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Regnfrakke til kamera G5 (et gør det selv
Fra : Niels

Dato : 23-01-04 15:21

Jeg har et par gange været ude for at skulle/ville tage billeder i
regnvejr, og forventer en tur til Randers regnskov her i foråret. Og det
er jo ikke lige det allerbedste for et ganske almindelig kamera som mit G5.

Nu kunne jeg selvfølgelig købe et undervandshus, men det er nok lige i
overkanten til mit forbrug. Men tanken om bare at putte det i en
plastpose var nærliggende, det bruger jeg altid til mobiltelefonen, og
det fungerer fint. Der er så bare det med at fotografere igennem posen,
det virker jo nok ikke så godt.

Så ud i mit lille værksted og se hvad jeg havde, en rest kloakrør
Ø 50 mm. hvor jeg stort set kun havde muffen (den del man skyder ind
over det næste rør man samler det med) viste sig at være helt vildt
perfekt, når linseringen er afmonteret, passer gummimanchetten lige ind
over, uden vold eller noget i den stil. Så var det bare at save røret af
i en passende længde. Det sværeste var den runde skive glas som jeg har
limet på enden.

En rulle frostposer i en passende størrelse og nogle elastikker, og så
er jeg klar til en regnbyge. Man kan sagtens se LCDskærmen igennem
plastposen.

Prisen: For mig var dette ganske gratis, da jeg havde både havde glas og
rør liggende. Hvis du har mod på det, skal du i et byggemarked, og købe
et rør, som jeg tror kan fåes til under en 50 kr. og til glarmesteren
efter et stykke glas. Har du ikke selv erfaring med at skære glas, så få
glarmesteren til det, da det at skære en rund skive glas er meget svært.

Hvis du vil se billeder, så kig i dk.binaer under "Regnfrakke til kamera"

Mvh. Niels

Fra : Chr. L.

Dato : 23-01-04 16:29

"Niels" <niels.jensen@cool.dk> wrote in message
> [...]
> regnvejr, og forventer en tur til Randers regnskov her i foråret. Og det
> er jo ikke lige det allerbedste for et ganske almindelig kamera som mit

Nu ved jeg ikke så meget om Randers Regnskov, men var selv her sidste år i
en rigtig regnskov i Mexico (så bla det rigtige maya tempel som Randers
Regnskov laver en kopi af fra Palenque) ...og der var flere der havde
digital kamera med,-ingen problemer, dog skal det nok siges at man skal lade
være med at holde det for meget i sin klamme hånd,-men lade det få luft, jeg
ville ihvertfald ikke lukke det inde i en beholder!.

Hvis det regner ville jeg nok beskytte det!

Chr.