Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
X-Drive II modtaget :)
Fra : John Poulsen

Dato : 21-01-04 17:46

SÅ fik jeg (ENDELIG) modtaget min X-Drive ;).

Batteriet skal lades op - tager 8 timer første gang...

Jeg kan at der er andre, der er kommet mig i forkøbet mht. review af
apparatet, men hvis der stadig er nogle af der gerne vil have endnu et
af slagsen, så kan jeg da godt skrive et..

Mvh.

John

Fra : Alex W

Dato : 21-01-04 18:05

> Batteriet skal lades op - tager 8 timer første gang...

Hej John

Spændt på at høre om din test
/Alex W

Fra : KNL DtP

Dato : 21-01-04 18:16

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse

> SÅ fik jeg (ENDELIG) modtaget min X-Drive ;).

Tillykke med den! Det kan være vi skal til at lave en X-Drive II-user-group :)

> Batteriet skal lades op - tager 8 timer første gang...

Det læste jeg godt i brugsanvisningen, men min holdt om med at lade efter en tre
timers tid. Herefter slukkede den for ladelampen (den lyser rød når den
oplades)...

> Jeg kan at der er andre, der er kommet mig i forkøbet mht. review af
> apparatet, men hvis der stadig er nogle af der gerne vil have endnu et
> af slagsen, så kan jeg da godt skrive et..

He he - jeg nåede det lige på målstregen. Havde også rykket firmaet i Tyskland
for pakken - de "glemte" at sende en mail og sige at pengene var modtaget
(bankoverførsel) og at de havde sendt pakken.

Hvis du finder ud af noget smart, må du da endelig lige sige til.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jörgen

Dato : 21-01-04 18:46

Hej Kristian, Varför en grupp för X-drive II? Jag har bara en X-drive och
imorgon en X-drive Pro (den är nu hos FedEx i Malmö). Ska jag bli tvungen
att köpa en 2a också???? ;-(

M.v.h. Jörgen

Fra : Knud Bonke

Dato : 21-01-04 18:21

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse news:400eacdf$0$24845$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
: SÅ fik jeg (ENDELIG) modtaget min X-Drive ;).
:
: Batteriet skal lades op - tager 8 timer første gang...

Hej John, hvor lang tid tager det så efter 1ste gang? Og kan man bruge x-drive mens det lader op?
Hilsen Knud

Fra : Jørgen J.

Dato : 21-01-04 19:36

Forventningens glæde er som bekendt den største, og den fik du da heldigvis
lidt af.
Medens du venter på at dyret bliver ladet op kan du så ikke lige fortælle
hvad den endelige pris beløb sig til ?
Jørgen

Fra : John Poulsen

Dato : 21-01-04 20:45

"Jørgen J." <ajgj@stofanetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
heldigvis
> lidt af.
> Medens du venter på at dyret bliver ladet op kan du så ikke lige

Jo da... For et stk. 40 GB X-Drive II 180,95 ? + et. stk. billader
(cigartænder) 11,12 ? og leveringsomkostninger 17,16 ? : 242,70 ?.

Dertil bankomkostningerne for at overføre pengene forud (Ingen CC
betaling er mulig hos den forhandler).

Håber du evt. finder et alternativ, jeg turde ikke, da denne forhandler
blev anbefalet i denne NG.

Jeg gør det dog ikke: Betalte forud mandag den 12. og fik først pakken i
dag, onsdag d. 21.

Mvh.

John

Fra : Jørgen J.

Dato : 21-01-04 21:26

> [...]
> (cigartænder) 11,12 ? og leveringsomkostninger 17,16 ? : 242,70 ?.
>
> Dertil bankomkostningerne for at overføre pengene forud (Ingen CC

John jeg kan ikke få disse tal til at stemme. Skal 242,70 ikke være lig
summen ?
Mvh
Jørgen

Fra : John Poulsen

Dato : 21-01-04 21:51

> John jeg kan ikke få disse tal til at stemme. Skal 242,70 ikke være
lig
> summen ?
> Mvh
> Jørgen

JA... 242,70 ? er det beløb, jeg har overført.

Mvh.

John

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 21-01-04 22:35

> John jeg kan ikke få disse tal til at stemme. Skal 242,70 ikke være lig
> summen ?
> Mvh
> Jørgen

Jørgen - jeg tror sør'mende at dette beløb er i Euro...
Gang med 7,4472 ---> dette bliver i hurtig hovedregning til 1807,50
kroner.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Allan

Dato : 21-01-04 22:52

"Jørgen J." <ajgj@stofanetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> John jeg kan ikke få disse tal til at stemme. Skal 242,70 ikke være lig
> [...]

Jeg må give Jørgen ret.
180,95 ?
+
11,12 ?
+
17,16 ?
=
( 209,23 ? )
=
242,70 ?

+ bankomkostninger.

Mvh Allan

Fra : John Poulsen

Dato : 21-01-04 23:53

"Allan" <news@not.news> skrev i en meddelelse

> "Jørgen J." <ajgj@stofanetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må give Jørgen ret.
> 180,95 ?
> +
> 11,12 ?
> +
> 17,16 ?
> =
> ( 209,23 ? )
> =
> 242,70 ?
>
> + bankomkostninger.
>
> Mvh Allan

Jeg gik ud fra at denne NG's læsere kunne regne ud at det er EURO, når
jeg tidligere i tråden brugte betegnelsen ??

Mvh.

John

Fra : John Poulsen

Dato : 22-01-04 00:05

Hrmm.. Jeg prøver lige at bruge EUROTEGNET: ? - Kommer der et
spørgsmålstegn forstår jeg bedre at I ikke forstår hvad jeg skriver...
Skal man virkelig SKRIVE EURO???

Mvh.

John

Fra : Allan

Dato : 22-01-04 00:11

> [...]
> Hrmm.. Jeg prøver lige at bruge EUROTEGNET: ? - Kommer der et
> spørgsmålstegn forstår jeg bedre at I ikke forstår hvad jeg skriver...

Hej John

Det er nok mig den er galt med men dit regnestykke går ikke op hvis du
lægger tallene sammen.
Om det er euro eller `? som det åbenbart hedder på et dansk tastatur.` eller
Dkk.

Allan

Fra : John Poulsen

Dato : 22-01-04 00:40

Hrm...

Jeg overførte 242,70 EURO.
OK.. Mangler 16 % moms.. 33.48 EURO.

Altså ved næmere gennemgang:

Billader 11,16 EURO
Forsendelse 17,16 EURO
Netto sum 209,22 EURO
-----------------
Moms 33,48 EURO
___________________
At betale 242,70 EURO

Går regnestykket op nu? ;)

John

Fra : Allan

Dato : 22-01-04 00:47

> Hrm...

> [...]

Mange tak nu kan jeg sove

Men jeg er heller ikke særlig god til at regne.

Allan

Fra : Allan

Dato : 22-01-04 00:08

> [...]
> >

> Jeg gik ud fra at denne NG's læsere kunne regne ud at det er EURO, når
> jeg tidligere i tråden brugte betegnelsen ??

+ omkostninger

Men det er nok fordi jeg ikke kan regne og bruger en HP lommeregner.

Allan

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 01:00

Hos Insidecomputer http://store.yahoo.com/insidecomputer/x.html
Kostar den (X-driveII 40Gb +Autoadapter inkl frakt med FedEx) ungefär 235
Euro $275. De tar Visa och levererar hurtigt.
Jag beställde i Fredags 16/1 och får den idag 22/1.
Sen vet jag inte hur det fungerar med Tull och moms i Danmark.

M.v.h. Jörgen

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 22-01-04 12:21

On Thu, 22 Jan 2004 00:00:03 GMT, "Jörgen" <jg.m@NOSPAMtelia.com>
wrote:

>Jag beställde i Fredags 16/1 och får den idag 22/1.
>Sen vet jag inte hur det fungerar med Tull och moms i Danmark.

Hmm, mener at fragtmanden skal indlevere pakken til fortoldning med
det samme den kommer til landet. Så betaler han told og moms som han
opkræver af dig når han leverer pakken. Måske du har været heldig? -
hvis det forholder sig sådan tror jeg du har pligt til selv at
fortolde varen.
Læs mere her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137524&ov_id=200275

Mvh. Ulrik
Ps.: Nu skal du ikk' blive bange. Jeg arbejder IKKE ved skattevæsnet.

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 14:39

Hej, Min X-drive kom just med FedEx! Nu ska den laddas sen ska här jämföras
med den gamla x-driven.

"Ulrik Henneberg" <ulrik.h@adslhome.dk> skrev i meddelandet

> [...]
> opkræver af dig når han leverer pakken. Måske du har været heldig? -
> hvis det forholder sig sådan tror jeg du har pligt til selv at

Samma som i Sverige ungefär alltså.
Svenska Tullen hinner bara med att kontrollera en bråkdel av de mest
intressanta försändelserna
Jag var "heldig" den här gången också. Handlar man inom EU får man ju betala
det landets moms där man köper varan, därför kan det löna sig att handla
utanför Eu.

Att jag lurat landet med världens högsta skatter på 300:- mår jag inte
speciellt dåligt över kan jag lova!

> Mvh. Ulrik
> Ps.: Nu skal du ikk' blive bange. Jeg arbejder IKKE ved skattevæsnet.

Och speciellt bange skulle jag inte bli ens om tullverket stod och knackade
på dörren...

M.v.h. Jörgen

Fra : John Poulsen

Dato : 21-01-04 19:38

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> : Batteriet skal lades op - tager 8 timer første gang...
>
> Hej John, hvor lang tid tager det så efter 1ste gang? Og kan man bruge

Ja - jeg kunne ikke lade være ;). Prøvede at overfører filer til og fra
PC'en - det virkede fint.
Tømte X-Driven for filer og copyede diverse filer (HAVDE læst tidligere
i denne NG at de kunne lade sig gøre) i på X-Drive, det gik også fint og
relativt hurtigt efter min mening - skal nok checke nærmere næste gang,
både hvor mange MB der er på CF-kortet (ud af 490 MB formatteret - 512
MB "reklameMB" - og hvor lang tid de aktuelle MB tager at blive
overført.

Har også prøvet det med at efter 3 timers opladning stoppede dioden med
at lyse - den skulle først stoppe efter 8 timer efter hvad manualen
siger?? Nå jeg lader den være på strømforsyningen de 8 timer, så går
det vel ikke galt...??

Mvh.

John

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 16:59

Hej, Har nu testat hastigheterna på min X-Drive Pro jämfört med min X-Drive
2030.

Här är resultaten med Dr. Hardware 2004.

All values in KB/s
Drive Description Pro = X-DrivePro. Random Read Average Read Linear Read
Write medium Access time(ms)

R:\ Transend SD 128Mb m/Pro 3268 3301 3334
1418 9,525
R:\ Canon SD 8Mb m/Pro 2845 2983 3121
1136 5,585
P:\ DataFab CF 64Mb m/Pro 3189 3245 3302
528 6,765
P:\ TwinMOS CF 256Mb m/Pro 4248 4268 4288
2794 8,88
P:\ Trasend45x CF 256Mb m/pro 4170 4242 4314
3485 19,48
O:\ X-DrivePro 20GbIBM Hi-speed USB 3962 3971 3979
4363 10,345
P:\ Transend45X med X-Drive1 894 899 905
914 29,42
P:\ TwinMos 256 Mb med X-Drive1 896 899 902
905 18,975
P:\ DataFab 64Mb med X-Drive1 883 893 903
438 16,31
R:\ X-Drive1 20GbIBM USB 878 880 881
932 21,7
D:\ ATA Maxtor 160Gb 26848 28400 29952
30811 6,18
M:\ ATA IBM 2x 12,5Gb Raid 28946 30857 32768
24097 9,37

Tiden att tömma ett kort med ca. 30Mb data till X-DrivePro (38sek) är längre
än på X-Drive 2030 (33sek)!!!!!!!
En stor skuffelse eftersom det är denna hastighet som är viktigast!

M.v.h. Jörgen