Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med CF-kort
Fra : Jens Andersen

Dato : 21-01-04 16:39

Jeg står for at skulle anskaffe et nyt CF-kort til min Canon G3, 512MB.
Nu er spørgsmålet, især efter at have læst på dpreview.com/, hvad skal man
vælge, læse/skrive hastighed contra kvalitet ??har nogen, her i gr.,
erfaringer de vil "øse" af.
Er der nogen mærker man bør undgå, er Kingston kort f.eks., at sammen ligne
med Kingston ram o.s.v.

venlig hilsen
Jens

Fra : Richard

Dato : 21-01-04 20:00

Jens Andersen wrote:
> [...]
> Nu er spørgsmålet, især efter at have læst på dpreview.com/, hvad skal man
> vælge, læse/skrive hastighed contra kvalitet ??har nogen, her i gr.,

Kort i den størrelse har vist ikke været på markedet længe nok til at
nogen har erfaringer med det allervigtigste, nemlig driftsikkerheden
efter lang tids intens brug.

Så hvis det fx betyder noget for dig at køre længst muligt på en
opladning af dine batterier, kan du med fordel vælge et kort med lavt
strømforbrug blandt dem, du nu finder værd at købe.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : H.Kragelund

Dato : 21-01-04 20:53

Jeg har et Ridata 512MB, Sandisk Ultra 512MB og et Viking 256MB. Mit G3 kan
køre sandisk kortet i knæ ca. hveranden gang, hvor de to andre til hver en
tid kan følge G3s kapacitet.

mvh
henrik

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 21-01-04 21:46

Jeg har 2 stk Ridata 512 som jeg købte udfra anmeldelserne på DPreview - og
jeg har ikke været skuffet.

Der er sikkert kommet nyere og bedre kort siden da, men undersøg markedet
for seriøse test, og træf din beslutning.

Fra : John Poulsen

Dato : 21-01-04 21:54

Jeg har også et G3 med Transcend 30X 512MB. Det har virket upåklageligt
og følger fint med.
Nu er det vistnok 45X, der sælges, naturligvis er det hurtigere.

Mvh.

John

Fra : KASO

Dato : 21-01-04 22:49

Jeg har i nogle måneder (siden lige før efterårsferien) brugt et PQI 512Mb
Hi-Speed kort i mit Minolta A1. Det fungerer fint, hurtigt - og jeg er endnu
aldrig løbet tør for strøm.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-04 07:14

"Jens Andersen" <g&jand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen mærker man bør undgå, er Kingston kort f.eks., at sammen
ligne
> med Kingston ram o.s.v.

SanDisk-kort har ry for at være utroligt langsomme.

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet (hmm, mangler stadig
mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 22-01-04 10:24

> SanDisk-kort har ry for at være utroligt langsomme.

Det er vist kun de ældre kort - jeg har selv et Sandisk Ultra II kort, og
det er nu lynhurtigt og har fungeret upåklageligt.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-04 12:10

"Thomas Sinkbæk" <thomas@FJERN-DETTEsinkbaek.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist kun de ældre kort - jeg har selv et Sandisk Ultra II kort, og
> det er nu lynhurtigt og har fungeret upåklageligt.

Alt er vel relativt Jeg synes også nye Sandisk Ultra II-kort ligger
bagerst i feltet, når de sammenlignes med _tilsvarende_ kort fra andre
producenter.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)