Foto
IBM760 5420
Teil 3020
vidio camera til film
Fra : Tommy og Tove

Dato : 15-01-04 13:39

hejsa er der nogle som ved hvor jeg kan finde et godt vidio camera til at
optage film på og så ligge dem på en cdrom til hjemme vidio altså har ikke
så meget styr på det men ved at det hvist skal være digitalt med en del digi
zoom på så vil jeg blive glad for det på for hånd tak for hjælpen

Fra : Richard

Dato : 15-01-04 18:03

Tommy og Tove wrote:

> [...]
> så meget styr på det men ved at det hvist skal være digitalt med en del digi
> zoom på så vil jeg blive glad for det på for hånd tak for hjælpen

Du mener vel ikke et smalfimkamera? Hvis du skal redigere filmene og
gemme dem på en cd, bør du købe et digitalt videokamera. Det du optager,
kan umiddelbart overspilles på en pc, redigereer og gemmes på en cd.
Film fra et analogt videokamera (dvs. med magnetbånd) skal først
konverters vha. et særlig kort i pc'en - det er meget tidskrævende.

Gammeldags smalfilm kan godt overspilles til cd/dvd hos din fotohandler,
men glem det.

Mht zoom skal du bare glemme den digitale - den formindsker blot
billedudsnittet ved at smide de udenforliggende pixels/billedpunkter
væk. Skal du have zoom, skal du gå efter optisk zoom, der har lige mange
pixels uanset, hvor meget du zoomer ind. det giver synligt skarpere
billeder

Og så afsted til fotohandleren og prøve forskellige digitale
videokameraer inden for dit budget. God jagt!

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK