Noget Galt Med Mine Planter
Fra : Tim Sørensen

Dato : 06-02-04 19:31

I løbet af 2 dage har mine vandpest forandret sig i toppen.
Se billederne herunder:

http://hjem.get2net.dk/dondata/1.jpg
http://hjem.get2net.dk/dondata/2.jpg

Er dette et dårligt tegn?
Hvis ja - hvad skal jeg gøre?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 19:46

> I løbet af 2 dage har mine vandpest forandret sig i toppen.
> [...]

Ved ikke om det er et dårligt tegn, men mine gør det også nu og da. Det går
dog over igen ret hurtigt.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 06-02-04 20:01

"HH" <hans-henrik at ravn dot dk> wrote
> Ved ikke om det er et dårligt tegn, men mine gør det også nu og da. Det
går
> dog over igen ret hurtigt.

Og dine Vandpest vokser/lever fint nok?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 23:46

"Tim Sørensen" <dsfsd@sdgfdsf.net> skrev i en meddelelse
> "HH" <hans-henrik at ravn dot dk> wrote
> går
>
> Og dine Vandpest vokser/lever fint nok?

Ja, udemærket. Nipper tit sideskud af og planter dem når de har fået rødder,
og der er masser af vækst i dem. Har også undret mig et par gange over at de
lukker sig.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 06-02-04 21:13

Er det bare mig, eller ligner det overhovedet ikke vandpest? ( det er
godtnok et styk tid siden jeg selv har haft den. )

Vh
Mikkel

Fra : Tim Sørensen

Dato : 07-02-04 11:08

"Mikkel Stepién Munk" <nobody@nowhere.com> wrote
> Er det bare mig, eller ligner det overhovedet ikke vandpest? ( det er
> godtnok et styk tid siden jeg selv har haft den. )

Jeg er sikker på at det er vandpest :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-02-04 12:40

Tim Sørensen wrote:
> "Mikkel Stepién Munk" <nobody@nowhere.com> wrote

> Jeg er sikker på at det er vandpest :)

Jeg synes heller ikke det ligner vandpest 100%. Desværre kan jeg ikke
huske hvad den så hedder.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Tim Sørensen

Dato : 07-02-04 14:06

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote
> Jeg synes heller ikke det ligner vandpest 100%. Desværre kan jeg ikke
> huske hvad den så hedder.

Jeg er nu ret sikker.
Det er meget unge planter, som endnu ikke er så kraftige.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-02-04 17:23

Tim Sørensen wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote

> Jeg er nu ret sikker.
> Det er meget unge planter, som endnu ikke er så kraftige.

Hmm... jeg er stadig uenig.

Se f.eks. <http://www.elacuarista.com/secciones/images/egeria1.jpg>.
(Find selv flere på Google Images...).

Bladene på en Vandpest er spidse hvor bladene på dine billeder ser
afrundede ud.

Hvor stort er akvariet (inkl. mål)?
Hvilket og hvor meget lys har du på?

(Det kan jo være at forholdene i dit akvarie mht. lys er så specielle at
planterne kommer til at se anderledes ud.)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-02-04 17:25

Tim Sørensen wrote:
> I løbet af 2 dage har mine vandpest forandret sig i toppen.
> [...]

Nu gør kvaliteten af dine billeder at man ikke kan se om de er "friske"
i toppen, eller om de er forgået (rådnet/nedbrudt).

En brun farve på en plante som dine har er ikke nødvendigvis et dårligt
tegn. Mange planter viser røde/brune farver når de har det godt.

Fra : Søren Jensen

Dato : 07-02-04 19:49

Ligner " Egeria densa "
Egeria densa er en god begynderplante, der med sin hurtig vækst er med til
at skabe balance i akvariet fra begyndelsen. Den kan endvidre være en hjælp
ved bekæmpelse af alger, da den optager mange næringsstoffer fra vandet.
Planten udskiller antibiotiske stoffer, som kan være virksomme overfor
blågrønalger, der egenlig er bakterier. Væksthastigheden er meget afhængig
mængden af lys og næringsforhold. Væksten standser ikke under ugunstige
forhold, men planten bliver lys og rankerne tynde.

Familie: Hydrocharitaceae
Region: Kosmopolit
Højde: 40-100 cm
Bredde: 3-5 cm
Lyskrav: Middel-Meget stort
Temperatur: 10-26 C.
Hårdhed: Blød-Meget hårdt
pH: 5-10 pH
Væksthastighed: Meget hurtig
Lethed: let

Taget fra: " Tropica Aquarium Plants "
http://www.tropica.com/default.asp

Håber det kan bruges
Søren

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-02-04 23:55

Søren Jensen wrote:
> Ligner " Egeria densa "

Ikke 100%

<KLIP pasningsvejledning>

> Håber det kan bruges

Jeg ved godt hvordan man holder Vandpest. Du burde skrive det som svar
på et af de oprindelige indlæg fra ham der startede tråden.

Hvis dit nyhedsprogram (OE 6) kan vise tråde så slå det til; det er
noget nemmere.

<KLIP>