Brændefyr
Fra : Finn Andersen

Dato : 06-02-04 00:05

Hej.
Jeg tror ikke at jeg har træ nok til hele vinteren, så jeg har tænkt mig at
suppelere med energikoks.
Kan mit gamle støbejerns Tassofyr holde til det?.
Er der nogen der erfaring med det?
Hilsen
Finn.

Fra : Claus P

Dato : 09-02-04 07:22

Finn Andersen wrote:
> Hej.
> Jeg tror ikke at jeg har træ nok til hele vinteren, så jeg har tænkt
> mig at suppelere med energikoks.
> Kan mit gamle støbejerns Tassofyr holde til det?.

Hvis du har en støbejernsrist, kan det godt holde til det ellers smelter
risten pga den højere temperatur.
Har selv en Tasso B3, hvor jeg lige er gået over til at fyre med
energikoks.
Her er et link til en instruktion i fyring med energikoks:
http://www.fokus-pejseovne.dk/dokumenter/petrokoks.htm

Hvis du mangler et sted at købe billig koks så sig lige til så har jeg
nogle tlf numre.