Yngel !!!!!!!!!!!!
Fra : - Stefan T -

Dato : 05-02-04 19:33

Jeg har nogle få gubbier, både hanner og hunner samt nogle neonfisk og en
malle.

Hertil er spørgsmålet så !!!!!!!

Er det nødvendigt at fjerne gubbierne fra resten af flokken inden den
"føder" ungerne ???????

Sidste gang åd mine Siclider alle ungerne !!!!!!!!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-04 20:47

- Stefan T - skrev i sit indlæg på usenet:
> Er det nødvendigt at fjerne gubbierne fra resten af flokken inden den
> "føder" ungerne ???????

Hvis du vil have mange af ungerne til at overleve, så er det en meget god
ide, at skille ungerne fra de voksne ige efter de er født.

Men guppyer får unger tit - og hvis der er masser af planter, de kan gemme
sig mellem, så skal der nok være nogle stykker, der overlever fra hvert
kuld.

Hvad angår det at æde ungerne, så er guppyerne ikke bedre end de andre
fisk - de er også glade for lidt levende foder - og guppy-unger smager vist
udmærket

> Sidste gang åd mine Siclider alle ungerne !!!!!!!!

Det gør næsten alle fisk - som nævnt også guppyerne selv - det er naturens
orden - store fisk æder små fisk - og unger er små fisk......

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk