Haven i Hune
Fra : Hanne Bech-Jensen

Dato : 05-02-04 19:20

Hej alle.

Jeg har lige opdaget gennem en anden newsgroup at der kommer Haven i Hune i
aften kl. 19.30. på DR2.
Herligt... jeg er nemlig en klovn til at huske at få læst tv-programmerne.

Måske kunne vi huske hinanden på når der kommer haveprogrammer på TV? Jeg
ville ihvertfald meget gerne have en sådan reminder ind imellem, og også
meget gerne bringe dem videre når jeg selv opdager en god-bid...

Har I set alle vintergækkerne og erantis'ene udenfor? Wow... jeg har ligget
syg i to dage og haven er totalt forandret på så kort tid...

Hilsen,
Hanne, Glostrup

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-02-04 20:27

On Thu, 5 Feb 2004 19:19:57 +0100, "Hanne Bech-Jensen"
<solsort_dk12@34hotmail.com> wrote:

>Har I set alle vintergækkerne og erantis'ene udenfor? Wow... jeg har ligget
>syg i to dage og haven er totalt forandret på så kort tid...

En bekendt fortalte mig at de var kommet op i hans have - men jeg havde
ikke set nogen her, selv om jeg faktisk havde været på jagt efter dem.
Dagen efter var den sidste sne forsvundet, og vupti, derunder havde de
gemt sig

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 05-02-04 21:50

> [...]

>Har I set alle vintergækkerne og erantis'ene udenfor? Wow... jeg har ligget
>syg i to dage og haven er totalt forandret på så kort tid...

Idag oprandt så den store dag, hvor jeg tog årets allerførste blomster
ind fra haven! En halv snes erantisknopper plukkes, puttes i en klar
skål gerne lidt dekorativ på fod med vand i og vupti!

Midt i februars tågede grå har man en masse små sole i en skål

Prøv det - det får foråret til at krible i de ti tommelfingre. (kommer
den frøpakke da ikke snart )

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : dpl

Dato : 06-02-04 14:03

Dorte R.M. Hansen wrote:

> [...]
>
> Midt i februars tågede grå har man en masse små sole i en skål
>
> Prøv det - det får foråret til at krible i de ti tommelfingre. (kommer

*smil*
Jeg kan se, jeg er ikke den eneste der spejder længselsfuldt efter de
første tegn på forår. Desværre har vi stadig ret få erantis i vores nye
have, så jeg nænner ikke plukke dem, de skal jo sætte frø!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kewtie Pye

Dato : 06-02-04 14:05

*vågner og strækker sig*
Gaaaab - er det forår? Skal jeg op? Uh, jeg sov lige så godt!

Nå, jeg kiggede lige ud i min have og det eneste der er kommet op er
græsstrå i det hestegødning jeg har spredt ud over de vendte
græsplæneklumper i den kommende køkkenhave. Det er SNYD! Jeg vil også have
erantis og vintergækker.
Jeg har løg i kælderen - kan jeg proppe dem i jorden nu og regne med at se
noget ske?

Mette

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 08-02-04 19:16

"Hanne Bech-Jensen" <solsort_dk12@34hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige opdaget gennem en anden newsgroup at der kommer Haven i
> Hune i aften kl. 19.30. på DR2.

Jeg så programmet og syntes det var en skuffelse.
Det kører efterhånden lidt for meget på rutinen. Man ser dem komme med nye
planter i potter og ser dem plante planter ud. Man ser ham fra Århus drysse
lidt frø i potter og komme pottemuld på. Man ser et par mærkelige tulipaner,
samt konen ved staffeliet og til sidst hunden (godt nok en ny). På intet
tidspunkt gik man i dybden med noget som helst. Nej, det var ikke godt nok.

Men haven er værd at besøge.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Marlene

Dato : 09-02-04 14:10

"Poul Erik Jørgensen" <88@NNNos.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> samt konen ved staffeliet og til sidst hunden (godt nok en ny). På intet
> tidspunkt gik man i dybden med noget som helst. Nej, det var ikke godt

Jeg synes også, det var en smule tyndt denne gang. Men stadig er det et
dejligt haveprogram, der er meget inspirerende. Anne Just har den smukkeste
have, og ja, den er virkelig et besøg værd. Bare det der bliver sendt
haveprogrammer er dejligt - det mangler vi på dansk TV. Og med det mener jeg
rigtige haveprogrammer; ikke de der "Groundforce" (Hokos Krokus)
haveprogrammer, som er så uinspirerende. ....

Mvh. Marlene.