/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Hamster: Indgange er tom.
Fra : Thomas Madsen


Dato : 05-02-04 15:35

Hej,

Er jeg den eneste der oplever, at indgange, altså det sted hvor man
kan se, hvilke indlæg der er scoret ned under bundlinien, er tom?
Jeg ved at den kvæler en del indlæg, men det er sjældent, jeg kan
se noget som helst under fanebladet indgange. For det meste er den
tom og det er først begyndt, efter jeg har installeret 2.0.4.0.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

 
 
Knud Winckelmann (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 05-02-04 17:08

Således skrev Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 05 Feb 2004 15:34:38 +0100:

>Er jeg den eneste der oplever, at indgange, altså det sted hvor man
>kan se, hvilke indlæg der er scoret ned under bundlinien, er tom?

Nu er min udenlandsk, men i Kill-vinduet -> Settings, kan jeg sætte
hvor mange minus-point de skal have for *ikke* at komme med på
oversigten.

De tæller dog stadig med nede i statusbaren.

Har du fået pillet ved et eller andet i den indstilling?

Nu kører jeg forresten stadig 2.0.3.0, men jeg kan jo lige prøve at se
hvad der sker med en opgradering.

Knud
--
"Bother," said Pooh, "Eeyore, ready two photon torpedoes and lock
phasers on the Heffalump. Piglet, meet me in transporter room three.
Christopher Robin, you have the bridge."

Thomas Madsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 05-02-04 19:22

Knud Winckelmann skrev:

> Nu er min udenlandsk, men i Kill-vinduet -> Settings, kan jeg sætte
> hvor mange minus-point de skal have for *ikke* at komme med på
> oversigten.

Jeg har ikke ændret noget derinde på noget tidspunkt. Den står til 5
dage og -9999 kan jeg se.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Winckelmann (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 06-02-04 00:12

Således skrev Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 05 Feb 2004 19:22:03 +0100:

>Knud Winckelmann skrev:
>
>> Nu er min udenlandsk, men i Kill-vinduet -> Settings, kan jeg sætte
>> hvor mange minus-point de skal have for *ikke* at komme med på
>> oversigten.
>
>Jeg har ikke ændret noget derinde på noget tidspunkt. Den står til 5
>dage og -9999 kan jeg se.

Og du har ikke nogle fascistiske filtrem der ender med at køre en
bunke indlæg ned under-9999?

Knud
--
I seem to be having tremendous difficulty with my lifestyle.

Thomas Madsen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 06-02-04 00:39

Knud Winckelmann skrev:

> Og du har ikke nogle fascistiske filtrem der ender med at køre en
> bunke indlæg ned under-9999?

Nej, dem har jeg ingen af.
Jeg vil lige prøve at holde øje med den i de næste par dage, for sært
ser det ud.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Carl Drud (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 05-02-04 17:46

On Thu, 05 Feb 2004 15:34:38 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Er jeg den eneste der oplever, at indgange, altså det sted hvor man
> kan se, hvilke indlæg der er scoret ned under bundlinien, er tom?

Er det "Kill=XX" i statuslinien du mener?

http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

> Jeg ved at den kvæler en del indlæg, men det er sjældent, jeg kan
> se noget som helst under fanebladet indgange. For det meste er den
> tom og det er først begyndt, efter jeg har installeret 2.0.4.0.

Jeg har ikke oplevet problemer. Den "slår ihjel" som den plejer

--
Med venlig hilsen
Carl

Thomas Madsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 05-02-04 19:22

Carl Drud skrev:

> Er det "Kill=XX" i statuslinien du mener?

Nej. Det er alle de indlæg den har scoret inde under Indgange.
(Ctrl + K og så fanebladet Indgange).

> Jeg har ikke oplevet problemer. Den "slår ihjel" som den plejer
>

Det gør min også. Den viser bare ikke, hvad den har slået ihjel.
Nu har jeg dog i mellemtiden prøvet at lukke Hamster og starte
den igen og nu kan jeg se alle de indlæg den har dræbt, men om
lidt er de måske væk igen.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 05-02-04 22:55

Carl Drud skrev:

> Aha. Ingen problemer her.

Hmm, det er der heller ikke her, siden jeg genstartede Hamster.
Det bliver mere og mere sært det her. Måske man skulle prøve
at genstarte computeren, for det er efterhånden længe siden.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 12-02-04 01:38

Carl Drud skrev:

> Er det "Kill=XX" i statuslinien du mener?
>
> http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Det var det her jeg mente:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/hamster/indgange_tom.png>
Den har lige gjort det igen, men hvis jeg lukker vinduet og åbner
det igen, er der igen fyldt op med dræbte indlæg. Sær opførsel.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 16:49

Dino skrev:

> Hvis du vil alle svar og svar til svar, skal have score på 9999

Tidligere har det bare været direkte svar til mine indlæg, som
har fået en score på 9999 og det er noget Xnews selv har gjort.
Det er ret praktisk når man sorterer efter score.

> [.]
> Score: =9999
> References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)

Den linie ser ud til at fungere. :)

--
Hilsen
Madsen

Dino (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-03-04 17:22

Den 3-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino skrev:
>
>> Hvis du vil alle svar og svar til svar, skal have score på 9999
>
> Tidligere har det bare været direkte svar til mine indlæg, som
> har fået en score på 9999 og det er noget Xnews selv har gjort.
> Det er ret praktisk når man sorterer efter score.
>
>> [.]
>> Score: =9999
>> References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)
>
> Den linie ser ud til at fungere. :)

Nej, hvis det kun er direkte svar, så skal du bruge

[.]
Score: =9999
References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)$

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 03-03-04 22:51

Dino, du skrev:

> Vi kan godt lide dig som du er, Madsen ;0)

Gu kan vi så, ikke engang når jeg kommer med sure opstød over hans
headere, bliver han fornærmet.

Thomas G. Madsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-03-04 16:11

Carl Drud skrev:

> Ja det må siges. Det er aldrig sket her. Du kunne måske prøve i
> hamster.en.config, måske de har en forklaring på fænomenet.

Nu ved jeg hvorfor. Det er fordi jeg nogle gange kommer til at vælge
'Mail: Killfil-Log/-Indstillinger...' i stedet for 'News: Killfil-Log/-
Indstillinger...'. Se mit Xfjæs og hvor dum har man lov til at være?

--
Hilsen
Madsen

Dino (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 01-03-04 18:43

Den 1-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Carl Drud skrev:
>
>> Ja det må siges. Det er aldrig sket her. Du kunne måske prøve i
>> hamster.en.config, måske de har en forklaring på fænomenet.
>
> Nu ved jeg hvorfor. Det er fordi jeg nogle gange kommer til at vælge
> 'Mail: Killfil-Log/-Indstillinger...' i stedet for 'News: Killfil-Log/-
> Indstillinger...'. Se mit Xfjæs og hvor dum har man lov til at være?

Brug genvejstast (Ctrl-K) så sker det ikke igen...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 18:06

Thomas G. Madsen skrev:

> Siden jeg har indsat:
> References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)
> - ser det sådan her ud:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/score_svar.png>,
> den gør nøjagtig det den gjorde, da jeg kørte med et IDToken.

Vrøvl.
References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)$
er nærmere som den opførte sig før. Det kan jeg godt se nu.
(Hvornår lærer jeg at prøve det der bliver forelået, inden
jeg kævler løs!?)

Med linien:
References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)
scorede den også <news:slrnc4c22a.1is.lars@stokholm.dyndns.dk>
med 9999 selvom det ikke var et direkte svar til mit indlæg.
Det gør den ikke med:
References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)$

--
Hilsen
Madsen

Lars Stokholm (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 03-03-04 18:30

In dk.edb.internet.software.mail+news, Thomas G. Madsen wrote:

> References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)

> References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)$

Jeg ved ikke om du ved det; i tilfælde af du ikke gør: '$' betyder
'end of line'. Den sidste linje siger derfor at 'References' skal
slutte med dit Message-ID, efterfulgt af ét andet Message-ID, mens
den første linje ikke lægger nogen øvre grænse på hvor mange
Message-IDs der kan efterfølge dit (bare der følger mindst ét).

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Dino (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-03-04 22:37

Den 3-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> (Hvornår lærer jeg at prøve det der bliver forelået, inden
> jeg kævler løs!?)

Vi kan godt lide dig som du er, Madsen ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 17:50

Dino skrev:

> Nej, hvis det kun er direkte svar, så skal du bruge
>
> [.]
> Score: =9999
> References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)$

Siden jeg har indsat:
References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)
- ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/score_svar.png>,
den gør nøjagtig det den gjorde, da jeg kørte med et IDToken.
Den eneste lille forskel er selve ikonet ud for indlægget.
Det er nu en gul firkant med en rød og en grøn cirkel indeni,
(hvad det så end betyder), men det gør ikke noget at det har
ændret sig.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-03-04 19:28

Dino skrev:

> Brug genvejstast (Ctrl-K) så sker det ikke igen...

Ja, det er vist det smarteste at bruge genvejen i stedet.
Det kunne egentlig være rart, hvis de forskellige genveje stod
i menuen, så man har nemmere ved at huske dem. Altså som her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/hamster/genveje.png>.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 18:49

Lars Stokholm skrev:

> Jeg ved ikke om du ved det; i tilfælde af du ikke gør: '$'
> betyder 'end of line'.

Jeg har nu vist fået det at vide før, men havde glemt det igen
så tak for forklaringen. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 22:42

Dino skrev:

> Vi kan godt lide dig som du er, Madsen ;0)

Nå ok. Det lunede da lidt. ;)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-03-04 22:32

Henrik K Hansen skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/capture01-03-2004-22.17.51.png

Hmm, se det er et godt spørgsmål.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 23:13

Henrik K Hansen skrev:

> [..] ikke engang når jeg kommer med sure opstød over hans
> headere, bliver han fornærmet.

Det er da kun rart at få et vink med en vognstang i den rigtige
retning engang imellem. Så længe vinket er berettiget, ville man
da være et skravl, hvis man blev fornærmet over det.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-03-04 22:57

Henrik K Hansen skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/capture01-03-2004-22.17.51.png

Nå, nu ved jeg hvorfor. Jeg snakker om den menu der kommer frem, når
man højreklikker på Hamster-ikonet.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-03-04 23:11

Henrik K Hansen skrev:

> Pilfinger ,

Den beskyldning kan jeg vist ikke løbe fra.

> du har også pillet ved FQDN, jeg tror ikke TDC er indforstået
> med det.

Min FQDN? Mener du G'et i mit navn? Det er det eneste jeg har
ændret på det sidste, så vidt jeg ved.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 00:43

Henrik K Hansen skrev:

> Nej, jeg mener @madsen.tdcadsl.dk i dit message-id, er det
> ikke et domæne som TDC bruger til email adresser.

Jo, det gør de vel. Det har jeg brugt de sidste par år efterhånden.
Hvis man skal tage hensyn til det, så er det da ikke nemt at finde
et FQDN. Hvad problemer kan der opstå ved at jeg bruger det i et
message-id? Det kan jeg umiddelbart ikke få øje på. Jeg tvivler på
at andre har mailadressen Xns949FEBEAE5635.thomas@madsen.tdcadsl.dk
f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 01:34

Henrik K Hansen skrev:

> Dit ID ved individual, eller f.eks dyndns

Jeg sender ikke altid igennem individual, men jeg har en dyndns-
adresse. Måske skulle man skifte til den i stedet.

> At det ikke er dit domæne, og at du ikke har fået lov til at
> bruge det.

Okay. Der er jo da til at forstå. Jeg vil finde på noget andet
så og tak for rådet.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 01:57

Henrik K Hansen skrev:

> Dit ID ved individual, eller f.eks dyndns

Det er altså underligt hvorfor Hamster ikke kan sætte det FQDN når
jeg sender med Xnews. Når jeg bruger Xnews, bliver jeg nødt til at
lade Xnews lave det ved at indsætte Fqdn= i Xnews.ini. Hvis jeg ikke
gør det, får jeg 127.0.0.1 efter @ trods det at Hamster er stillet
til at indsætte et FQDN under Konfiguration > Lokale servere.
Hvis jeg sender med OE, så kan Hamster godt finde ud af at indsætte
det FQDN.

--
Hilsen
Madsen

Dino (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 02-03-04 09:53

Den 2-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er altså underligt hvorfor Hamster ikke kan sætte det FQDN når
> jeg sender med Xnews. Når jeg bruger Xnews, bliver jeg nødt til at
> lade Xnews lave det ved at indsætte Fqdn= i Xnews.ini. Hvis jeg ikke
> gør det, får jeg 127.0.0.1 efter @ trods det at Hamster er stillet
> til at indsætte et FQDN under Konfiguration > Lokale servere.
> Hvis jeg sender med OE, så kan Hamster godt finde ud af at indsætte
> det FQDN.

Fordi et eller andet sted, i en eller anden (eller flere) af Xnews ini-
filer, har du en linie "IDToken=.thomas". Hvis du sletter alle de linier,
undtagen den i Xnews.ini, som skal være tom

[ID]
IDToken=

så tilføjer Hamster nok MID igen...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 15:12

Henrik K Hansen skrev:

>> Jeg sender ikke altid igennem individual,
>
> Derfor må du godt bruge det hver gang alligevel.

Ok. Jeg tror dog jeg bliver ved dyndns-adressen i stedet, for
den må da være unik skulle man tro.

> Eller ofre de 75 kr om året, det koster at ha sit eget domæne.

Det er der selvfølgelig noget om. Det er peanuts.

> Efter at jeg fik fast IP, har jeg sat Hamsteren op som
> mailserver og har allerede fået 2 spam, på mine message-id,
> utroligt.

De satans spammere.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 15:12

Dino skrev:

> [ID]
> IDToken=
>
> så tilføjer Hamster nok MID igen...

Det gør den ja. Jeg troede blot at man skulle have et IDToken,
for det tyder det på, når man læser manualen, men det kan altså
godt undværes så.

| This is a string Xnews embeds in Message-ID in order to track
| your posts and alert you to replies to your articles. You can
| use any string of letters and numbers.

--
Hilsen
Madsen

Dino (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 02-03-04 17:25

Den 2-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino skrev:
>
>> [ID]
>> IDToken=
>>
>> så tilføjer Hamster nok MID igen...
>
> Det gør den ja.

Gør den? <Xns94A09A8C4CCAE.thomas@tgm.dyndns.dk> er sat af Xnews.

> Jeg troede blot at man skulle have et IDToken,
> for det tyder det på, når man læser manualen, men det kan altså
> godt undværes så.

Hvis IDToken bruges, scores dine meddelelser (med 9999), automagisk af
Xnews. Kan opnås ved at i stedet bruge Score-filen.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 17:46

Dino skrev:

> <Xns94A09A8C4CCAE.thomas@tgm.dyndns.dk> er sat af Xnews.

Det er rigtigt. Jeg har blot prøvet om Hamster kan sætte det,
hvis jeg fjerner alt hvad der har med IDToken at gøre og det
kan den. Jeg er blot kommet frem til, at jeg alligevel hellere
vil have Xnews til at sætte det, for så får jeg @tgm.dyndns.dk
med, når jeg sender udenom Hamster også.

> Hvis IDToken bruges, scores dine meddelelser (med 9999),
> automagisk af Xnews. Kan opnås ved at i stedet bruge
> Score-filen.

Ok. Så har jeg sådan set ikke noget at bruge det IDToken til,
for min Xnews har aldrig kunnet score mine meddelelser af sig
selv, trods det at jeg bruger et IDToken. Den skulle tvinges
til det med ScoreStoredHeaders=1 og en linie i Score.ini så
vidt jeg husker.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-03-04 17:51

Carl Drud skrev:

> http://www.individual.net/faq.html#4.4

Ok. Fint nok at man har den mulighed også.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 15:51

Thomas G. Madsen skrev:

> Så har jeg sådan set ikke noget at bruge det IDToken til, [..]

Og dog, for siden jeg har fjernet det IDToken, får svar til mine
indlæg ikke længere automagisk en score på 9999. Kan man mon få
Xnews til at gøre det på andre måder?

--
Hilsen
Madsen

Dino (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-03-04 16:28

Den 3-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Og dog, for siden jeg har fjernet det IDToken, får svar til mine
> indlæg ikke længere automagisk en score på 9999. Kan man mon få
> Xnews til at gøre det på andre måder?

Hvis du vil alle svar og svar til svar, skal have score på 9999

[.]
Score: =9999
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>)


Jeg scorer mine egne indlæg med 9999, alle svar får 7500 ned til 1000:

[.]
Score: =9999
   From: ^Thomas\sG\.\sMadsen$
   From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk

Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,1}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,2}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,3}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,4}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,5}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,6}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,7}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,8}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,9}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,10}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,11}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,12}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,13}$
Score: 500
   References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,14}$


Du må ikke spørge om hvordan det virker, det ved jeg ikke! Jeg har selv
"lånt" det... ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Dino (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-03-04 17:22

Den 3-3 2004 skrev Dino i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg scorer mine egne indlæg med 9999, alle svar får 7500 ned til 1000:

<http://starcruiser.dk/scorefarve.png>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Lars Stokholm (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 03-03-04 17:31

In dk.edb.internet.software.mail+news, Dino wrote:

> Du må ikke spørge om hvordan det virker, det ved jeg ikke! Jeg har
> selv "lånt" det... ;0)

Vi snakkede "engang" om det, jeg fatter heller ikke hvordan det
virker. :) Jeg har selv bikset det her sammen til slrn:

Score: =9999
Message-ID: @stokholm\.dyndns\.dk>

Score: =999
References: @stokholm\.dyndns\.dk>$

Score: =99
References: @stokholm\.dyndns\.dk>[^>]+>$

Score: =9
References: @stokholm\.dyndns\.dk>

....som er noget mere gennemskueligt. :) Det fejler vist ikke noget.
Mine egne indlæg får score 9999, og så daler den ellers ned til 9,
på efterfølgende indlæg. Sidste linje scorer alt det, der indeholder
mit Message-ID i 'References', men som endnu ikke er blevet scoret.
Lighedstegnet medfører at tildeling af score til det aktuelle indlæg
stopper.

I Xnews kan man jo bruge {n} for gentagelse, så man kunne tænke sig
noget lignende:

Mine indlæg:
Message-ID: @stokholm\.dyndns\.dk>

Svar på mine:
References: @stokholm\.dyndns\.dk>$

Svar på svar på mine - '(...){1}' er helt overflødigt her:
References: @stokholm\.dyndns\.dk>([^>]+>){1}$

Svar på svar på svar på mine:
References: @stokholm\.dyndns\.dk>([^>]+>){2}$

....og så videre med {3}, {4}... I har vist fattet det. ;)

Resten af mine "børns børns børns [...] børn":
References: @stokholm\.dyndns\.dk>([^>]+>){2}$

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Lars Stokholm (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 03-03-04 17:46

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Svar på mine:
> References: @stokholm\.dyndns\.dk>$

Måske ligefrem:
References: @stokholm\.dyndns\.dk>([^>]+>){0}$

....hvis man vil være konsekvent? ;)

> Resten af mine "børns børns børns [...] børn":
> References: @stokholm\.dyndns\.dk>([^>]+>){2}$

Hov, det var en fejl. Det skulle bare have stået:
References: @stokholm\.dyndns\.dk>

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Lars Stokholm (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 03-03-04 22:14

In dk.edb.internet.software.mail+news, Dino wrote:

> Score: 500
>    References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,1}$
> Score: 500
>    References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,2}$

[...]

> Score: 500
>    References: @tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)([^>]*>){0,14}$

> Du må ikke spørge om hvordan det virker, det ved jeg ikke!

Jeg kom til at tænke det igennem. Jeg ved ikke om det interesserer
nogen, men her er hvad jeg kom frem til:

Jo tættere på slutningen af reference-feltet i et indlæg, dit
Message-ID er placeret, desto højere score får indlægget. Scoren
oparbejdes med en forøgelse på 500, hver gang en regel matcher.

'[^>]*>' matcher en (eventuelt tom) streng (som ikke indeholder '>'),
efterfulgt af tegnet '>'. Det matcher f.eks. på '<hej>'.

'z{x,y}' betyder mellem x og y gentagelser af z, så '(hej){1,3}'
matcher altså på 'hej', 'hejhej' og 'hejhejhej'.

'([^>]*>){x,y}' kan derfor læses som; mellem x og y på hinanden
følgende Message-IDs. '([^>]*>){1,3}' matcher på '<...>',
'<...> <...>' og '<...> <...> <...>'. Det første '>' vil altid
blive brugt til at "færdiggøre" dit eget Message-ID, i de linjer
jeg har citeret fra din scorefil.¹

'foo(?!bar)' matcher 'foo' hvis den ikke er efterfulgt af 'bar' på
et-eller-andet "tidspunkt". '@tgm\.dyndns\.dk(?!.*@tgm\.dyndns\.dk)'
matcher derfor kun på '@tgm.dyndns.dk' hvis ikke den efterfølges af
sig selv. Det er vigtigt i det her tilfælde. Hvis <1> og <2> er dine
indlæg, ville et indlæg med reference-feltet: '<1> <...> <...> <2>'
få urimeligt få point, fordi de regulære udtryk ville begynde at
matche allerede ved <1>, i stedet for ved <2>, som det er meningen.

Så jo tættere på slutningen af reference-feltet dit Message-ID er,
desto flere linjer vil det matche i score-filen. For hver linje
indlægget matcher, inkasserer det 500 point.

Et indlæg hvor dit Message-ID afslutter reference-feltet, vil matche
på alle linjer, fordi der er netop én forekomst af '[^>]*>' efter dit
Message-ID (altså uden den afsluttende '>' - '[^>]*>' vil færdiggøre
dit Message-ID). Hvis dit Message-ID efterfølges af nøjagtigt ét andet
i reference-feltet, vil indlægget ikke inkassere point for den første
linje af det citerede, og vil derfor få 500 færre point.

¹) Så jeg vil godt æde mig gamle hat på at du kan erstatte nullet med
et et-tal, i alle forekomster af '{0,x}', uden nogen forskel. :)

I øvrigt undrer det mig at du ikke har været udsat for indlæg med en
score på 500. Hvis det kun matcher den nederste linje, så skulle det
helst ikke få mere end det, svjks. Men jeg er nok bare træt.

PS: Gad vide om der var nogen der nåede hertil. ;)

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Dino (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-03-04 22:37

Den 3-3 2004 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> I øvrigt undrer det mig at du ikke har været udsat for indlæg med en
> score på 500. Hvis det kun matcher den nederste linje, så skulle det
> helst ikke få mere end det, svjks. Men jeg er nok bare træt.

Nej, det var mig der var træt. 7000 ned til 500 skulle det være!

> PS: Gad vide om der var nogen der nåede hertil. ;)

;0þ

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Lars Stokholm (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 04-03-04 08:03

In dk.edb.internet.software.mail+news, Dino wrote:

> Nej, det var mig der var træt. 7000 ned til 500 skulle det være!

Pyha så. :)

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Henrik K Hansen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 03-03-04 22:34

Lars Stokholm, du skrev:

> PS: Gad vide om der var nogen der nåede hertil. ;)

Jeg gjorde, og du har ret, her er min.

+100 References {(\@hkh\.dyndns\.dk)>$}
+100 References {(\@hkh\.dyndns\.dk)>(\s*<[^<]+>)?$}
+100 References {(\@hkh\.dyndns\.dk)>(\s*<[^<]+>){0,2}$}
+100 References {(\@hkh\.dyndns\.dk)>(\s*<[^<]+>){0,3}$}
+100 References {(\@hkh\.dyndns\.dk)>(\s*<[^<]+>){0,4}$}

--
Henrik

Knud Winckelmann (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 05-02-04 18:08

Således skrev Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 05 Feb 2004 15:34:38 +0100:

>Er jeg den eneste der oplever, at indgange, altså det sted hvor man
>kan se, hvilke indlæg der er scoret ned under bundlinien, er tom?

Noget helt andet, "Indgange" er da en rædderlig oversættelse af
"Entries".

Hvem laver den danske sprogfil?

Knud
--
Be wary of strong drink.
It can make you shoot at tax collectors -- and miss.

Thomas Madsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 05-02-04 19:22

Knud Winckelmann skrev:

> Noget helt andet, "Indgange" er da en rædderlig oversættelse af
> "Entries".

He-he. Av min arm!
Som jeg pt. husker det, så var det faktisk mig(*) der anbefalede
Henrik K. Hansen, som er ham der laver den danske sprogfil, at
oversætte Entries til Indgange.

(*) Jeg er dog ikke helt sikker på at det lige var det ord, jeg
hjalp med en dansk oversættelse til, men som jeg husker det lige
nu, så var det.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Dino (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 06-02-04 18:01

Den 5-2 2004 skrev Knud Winckelmann i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Noget helt andet, "Indgange" er da en rædderlig oversættelse af
> "Entries".

Har du et bedre forslag?

> Hvem laver den danske sprogfil?

Den? Der er 2 forskellige versioner. Henrik K Hansen's og min. ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Knud Winckelmann (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 06-02-04 19:12

Således skrev Dino <dino@despammed.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 06 Feb 2004 18:00:42 +0100:

>> Noget helt andet, "Indgange" er da en rædderlig oversættelse af
>> "Entries".
>
>Har du et bedre forslag?

Ja, det er jo lige det...

Jeg vender frygteligt tilbage.

Knud
--
A witty saying proves nothing.
-- Voltaire

Dino (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 07-02-04 00:40

Den 6-2 2004 skrev Knud Winckelmann i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Således skrev Dino <dino@despammed.com> i
> dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 06 Feb 2004 18:00:42 +0100:
>
>>> Noget helt andet, "Indgange" er da en rædderlig oversættelse af
>>> "Entries".
>>
>>Har du et bedre forslag?
>
> Ja, det er jo lige det...
>
> Jeg vender frygteligt tilbage.

Ja, men så venter jeg her... :0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Carl Drud (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 10-02-04 21:52

On Tue, 10 Feb 2004 21:43:44 +0100, Dino wrote:

>> Hva' så med files?
>
> They are legal... ;0)

Må man sende en vedhæftet fil til en i fængslet?

(tror jeg hørte den i stand-up på Zulu engang)

--
Med venlig hilsen
Carl

Dino (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 10-02-04 22:29

Den 10-2 2004 skrev Carl Drud i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Må man sende en vedhæftet fil til en i fængslet?

Hvis det ikke er en trojaner eller orm i den vedhæftede fil...

X-Posted to dk.edb.internet.software.mail+news,dk.snak.off-topic

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Thomas Madsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 08-02-04 23:34

Kaj Svenningsen skrev:

> Så er det jo bare affaldsregistrering.

Ja, faktisk. Hvorfor hedder den ikke bare trash eller skrald? :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 08-02-04 14:34

Henrik K Hansen skrev:

> Hvis ikke, så tror jeg da at Madsen er villig til at tage imod en
> undskyldning for hans "rædderlige oversættelse"

Jeg tog det nu ikke som en fornærmelse overhovedet. Jeg har dog
svært ved at se, at 'Indgange' er en rædderlig oversættelse af
'Entries', men jeg er enig med Knud i, at 'Indgange' ikke er et
særligt sigende ord for det der foregår inde bagved fanebladet,
men det synes jeg heller ikke at 'Entries' er. Hvad kalder de det
mon på tysk? (ja, jeg kunne jo bare installere den tyske sprogfil
og se efter, men hvis der nu var en der vidste det i forvejen...)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 08-02-04 14:46

Thomas Madsen skrev:

> Hvad kalder de det mon på tysk? (ja, jeg kunne jo bare installere
> den tyske sprogfil og se efter, men hvis der nu var en der vidste
> det i forvejen...)

Nå, dér var jeg sgu da (igen) for dum. Jeg kan jo bare skifte sprog
inde unde generelle indstillinger. Det hedder Einträge på tysk, hvad
det så end betyder.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 08-02-04 15:19

Carl Drud skrev:

> "Eintragen" er noget med at "skrive ind" "anmærkning".
> "Eintragung" er bl.a. "postering".

Okay. Så er 'Entries' vel egentlig heller ikke en helt korrekt
oversættelse af 'Einträge'.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 08-02-04 15:49

Carl Drud skrev:

> Men jeg prøvede en af online oversættels maskinerne og der bliver
> "Einträge" oversat til "Entries". Hvor korrekte disse er ved jeg
> ikke.

Så er det måske rigtigt nok. Jeg har desværre ikke en tysk > dansk
eller tysk > engelsk ordbog, men hvis man skulle oversætte det fra
din den gulnede, så ville f.eks. 'Indskrivning' vel egentlig være
et mere sigende ord for det der sker inde bagved fanebladet, ville
det ikke? Det er jo derinde hvor alle dem, som er scoret ned under
bundlinien bliver indskrevet.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kaj Svenningsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Svenningsen


Dato : 08-02-04 23:00

Thomas Madsen skrev:

>det ikke? Det er jo derinde hvor alle dem, som er scoret ned under
>bundlinien bliver indskrevet.

Så er det jo bare affaldsregistrering.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Thomas Madsen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 08-02-04 16:55

Carl Drud skrev:

> Rædderlig eller ej, jeg synes bedre om "indgange".

Smag og behag. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 09-02-04 18:38

Henrik K Hansen skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/capture09-02-2004-18.01.43.png

Endnu en rædderlig oversættelse. :)
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/notification_area.png>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 19:17

Den 9-2 2004 skrev Thomas Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Endnu en rædderlig oversættelse. :)

Men så kom selv med et forslag ;0)

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/notification_area.png>.

notification - kundgørelse, bekendtgørelse, anmeldelse
area - fladeindhold, areal, område, egn, kvarter

- så måske anmeldelses-egnen eller kundgørelses-fladeindholdet?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Jesper Harder (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 09-02-04 22:02

Dino <dino@despammed.com> writes:

> Og timeout, bounce, header, body, peer news, Splash-Screen,
> Scorefile, Mail to News Gateway, Plonk, Kill, data-pointer,
> Tray-Icon, supersedes, wrapper, random seed, Pseudo random seed
> generator seeded sucessfully.

Se <http://www.klid.dk/dansk/ordlister/ordliste.html>.

Thomas Madsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 09-02-04 22:28

Dino skrev:

> Men så kom selv med et forslag ;0)

Du havde jo åbenbart rigelig med forslag. :)

> notification - kundgørelse, bekendtgørelse, anmeldelse
> area - fladeindhold, areal, område, egn, kvarter
>
> - så måske anmeldelses-egnen eller kundgørelses-fladeindholdet?

Tja, eller slet og ret informationsområdet.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 09-02-04 22:29

Carl Drud skrev:

> Interessant. Jeg ser at "entry" er oversat med bl.a. "indgang". Så
> helt "rædderlig" var din oversættelse alligevel ikke, Madsen

Nej, den var nemlig ikke så ringe endda. ;)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Carl Drud (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 05-02-04 19:37

On Thu, 05 Feb 2004 19:22:04 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Nej. Det er alle de indlæg den har scoret inde under Indgange.
> (Ctrl + K og så fanebladet Indgange).

Aha. Ingen problemer her.

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 07-02-04 01:00

Dino, du skrev:

> Ja, men så venter jeg her... :0)

Når han er igang må han også godt oversætte, resolve domains to IP's

Peder Vendelbo Mikke~ (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 07-02-04 12:45

Henrik K Hansen skrev:

> Dino, du skrev:
>> Ja, men så venter jeg her... :0)

> Når han er igang må han også godt oversætte, resolve domains to IP's

"Oversæt domænenavne til IP-adresser"


Dino (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 08-02-04 18:22

Den 7-2 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino, du skrev:
>
>> Ja, men så venter jeg her... :0)
>
> Når han er igang må han også godt oversætte, resolve domains to IP's

Og timeout, bounce, header, body, peer news, Splash-Screen, Scorefile,
Mail to News Gateway, Plonk, Kill, data-pointer, Tray-Icon, supersedes,
wrapper, random seed, Pseudo random seed generator seeded sucessfully.

codepage=tegntabel?

Jeg venter... ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Peder Vendelbo Mikke~ (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 09-02-04 03:57

Dino skrev:

Det er ikke alt som kan oversættes, i alt fald ikke hvis det skal give
mening uden en længere vejledning.

> Og timeout,

Afhængig af sammenhængen kan udløbet sikkert bruges.

> bounce,

Negativt svar?

Det giver dog ikke nogen mening, hvis sætningen f.eks. er "hvordan bør en
bounce-besked udformes?".

> header, body,

Giver ikke mening at oversætte. I OE er header oversat til brevhoved (i
menuen Vis | alle brevhoveder), jeg mener det er en dybt forvirrende over-
sættelse

> peer news,

Peer betyder ca. ligemand, så en oversættelse kunne blive til ligeværdig ud-
veksling at nyhedsgrupper.

> Splash-Screen,

Reklameskærm som skal forsøge at skjule at programmet er langsomt til at
starte.

> Scorefile,

Giver ikke mening at oversætte, da konteksten mistes.

> Mail to News Gateway,

Bro til overførsel af email til nyhedsgrupper?

> Plonk,

Lyden af en person der rammer bunden af bitspanden.

> Kill,

Slå ihjel, gøre tavs.

> data-pointer,

Kommer helt an på konteksten, pointer kan godt oversættes til pegepind, det
virker bare forkert at kalde det en data-pegepind (det er lige før min hjer-
ne rebooter bare ved at skrive det. Ok, det er også lidt sent på dagen).

> Tray-Icon,

Jeg er med på Henriks forslag.

> supersedes,

Det drejer sig om at gensende et indlæg, som på grund af supersedes-headeren
overskriver det oprindelige indlæg. Jeg vil mene at det ikke kan oversættes
uden en beskrivelse. Det tætteste jeg kan komme på noget som giver en an-
tydning af meningen er overskriver.

> wrapper,

Skal (som i muslingeskal).

> random seed,

I forbindelse med kryptering?

Hvis ja, vil mit bedste gæt være tilfældigheds udgangspunkt.

> Pseudo random seed generator seeded sucessfully.

Falsk tilfældigheds udgangspunkts-generator, afsluttede opgaven med succes.

> codepage=tegntabel?

Fint.

> Jeg venter... ;0)

I'm wainting, just kidding.


Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 16:52

Den 9-2 2004 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino skrev:
>
> Det er ikke alt som kan oversættes, i alt fald ikke hvis det skal
> give mening uden en længere vejledning.

Helt enig, men vil gerne oversætte mest muligt.

>> wrapper,
>
> Skal (som i muslingeskal).

"SSL skal er ikke startet" - lyder måske ikke helt godt...

>> Pseudo random seed generator seeded sucessfully.
>
> Falsk tilfældigheds udgangspunkts-generator, afsluttede opgaven med
> succes.

"Uægte tilfældighedsgenerator, afsluttede opgaven med succes" - men hvad
er så en uægte generator?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Peder Vendelbo Mikke~ (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 09-02-04 20:58

Dino skrev:

> Peder Vendelbo Mikkelsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Dino skrev:

>> Det er ikke alt som kan oversættes, i alt fald ikke hvis det skal
>> give mening uden en længere vejledning.

> Helt enig, men vil gerne oversætte mest muligt.

>>> wrapper,

>> Skal (som i muslingeskal).

> "SSL skal er ikke startet" - lyder måske ikke helt godt...

Ok, i forbindelse med SSL, synes jeg at kanalen lyder mere forklarende om
hvad SSL bruges til. Virksomheder har idag kanalstrategier, som beskriver
hvordan (hvilken vej, hvilken kanal) produktet kommer fra virksomheden til
slutkunden så ordet/ betydningen er i normal brug.

Jeg ville skrive -kanalen, så det vises som "SSL-kanalen er ikke star-
tet" (åben er nok bedre end startet, med mindre fejlen betyder at selve
programmet ikke er startet).

>>> Pseudo random seed generator seeded sucessfully.

>> Falsk tilfældigheds udgangspunkts-generator, afsluttede opgaven med
>> succes.

> "Uægte tilfældighedsgenerator, afsluttede opgaven med succes" - men
> hvad er så en uægte generator?

En uægte tilfældighedsgenerator er ikke ægte tilfældig. Man vil kunne be-
vise rækkefølgen af tilfældigheder matematisk, når tilfældighedsgeneratoren
ikke er ægte.

Pas på med at snakke med programmeringsfolk om det, det kan tage lang tid at
blive færdig med emnet og snakken vil degenerere ud i en debat om hvis pro-
grammeringssprog er bedst.


Christian Bohr-Halli~ (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 09-02-04 18:35

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> posting:

>> header, body,
>Giver ikke mening at oversætte.

Kommer an på din målgruppe. Hvis den slet ikke fatter engelsk, så
giver "header" endnu mindre mening. Hvis den fatter engelsk, men
ikke er "inde i det tekniske", så giver "header" heller ikke så
meget mening. Hvis du ved, hvad en "header" er, så anvender du
sikkert ikke oversat software alligevel.

>> random seed,
>I forbindelse med kryptering?
>Hvis ja, vil mit bedste gæt være tilfældigheds udgangspunkt.

Seed -> Basistal?

>> Pseudo random seed generator seeded sucessfully.
>Falsk tilfældigheds udgangspunkts-generator, afsluttede opgaven med succes.

Mon ikke der her i "Pseudo" ligger, at der er tale om en algoritmisk
fremstilling af tilfældige tal, hvilket dermed per def. gør det til
et "Pseudo random".

Jeg kender ikke konteksten, teksten optræder, men et umiddelbart bud
kunne være noget i retning af "Generatoren for pseudotilfældige
tal..."

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Peder Vendelbo Mikke~ (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 09-02-04 21:05

Christian Bohr-Halling skrev:

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" posting:

>>> header, body,
>>Giver ikke mening at oversætte.

> Kommer an på din målgruppe.

Målgruppen er folk som opsætter Hamster som lokal news-server, jeg gætter
på at det er folk som kan finde på at læse de grundlæggende dokumenter og
derved finde ud af hvordan usenet hænger sammen.

> Hvis den slet ikke fatter engelsk, så giver "header" endnu mindre mening.

Sådan er der jo så meget med en computer, mange ting er svære at forstå og
at komme til at forstå, hvis man ikke kan engelsk.

> Hvis den fatter engelsk, men ikke er "inde i det tekniske", så giver "hea-
> der" heller ikke så meget mening. Hvis du ved, hvad en "header" er, så
> anvender du sikkert ikke oversat software alligevel.

Det har du nok ret i

>>> random seed,
>>I forbindelse med kryptering?
>>Hvis ja, vil mit bedste gæt være tilfældigheds udgangspunkt.

> Seed -> Basistal?

Aner det ikke, jeg er ikke inde i jargonen indenfor kryptering.

>>> Pseudo random seed generator seeded sucessfully.
>>Falsk tilfældigheds udgangspunkts-generator, afsluttede opgaven med
>>succes.

> Mon ikke der her i "Pseudo" ligger, at der er tale om en algoritmisk
> fremstilling af tilfældige tal, hvilket dermed per def. gør det til
> et "Pseudo random".

Muligvis.

--
Julegavehit nr. 1 i 2004: et toilet med MP3 afspiller:

http://www.dottocomu.com/b/archives/000609.html


Kaj Svenningsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Svenningsen


Dato : 09-02-04 08:17

Dino skrev:

>Og timeout,

udløbet?

>peer news,

dele news?

>Splash-Screen,

Reklameskærm - startskærm?

>Scorefile,

Pointliste?

>Plonk,

Slut - væk?

>Kill,

Dræb?

Killfile - tabslister/drabslister/dødsattester?
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 16:52

Den 9-2 2004 skrev Kaj Svenningsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino skrev:
>
>>Og timeout,
>
> udløbet?

"Forbindelse lukket (tid udløbet)" - er da ikke til at forstå?

>>Kill,
>
> Dræb?
>
> Killfile - tabslister/drabslister/dødsattester?

Er måske lidt for makabert?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 07-02-04 14:16

Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev:

>> Når han er igang må han også godt oversætte, resolve domains to IP's
>
> "Oversæt domænenavne til IP-adresser"

Tak, den er rigtig god, jeg har opdateret filen med et par
ændringer.

--
Henrik
FAFWOA=for a friend without access
Now-Playing, se Header.

Carl Drud (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 08-02-04 09:58

On Fri, 06 Feb 2004 19:11:47 +0100, Knud Winckelmann wrote:

>>> Noget helt andet, "Indgange" er da en rædderlig oversættelse af
>>> "Entries".
>>
>> Har du et bedre forslag?
>
> Ja, det er jo lige det...
>
> Jeg vender frygteligt tilbage.

Nu har jeg ventet spændt på et forslag, men der er måske ikke bedre?

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 08-02-04 14:18

Carl Drud, du skrev:

> Nu har jeg ventet spændt på et forslag, men der er måske ikke bedre?

Hvis ikke, så tror jeg da at Madsen er villig til at tage imod en
undskyldning for hans "rædderlige oversættelse"

Carl Drud (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 08-02-04 14:48

On Sun, 08 Feb 2004 14:33:38 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Hvad kalder de det
> mon på tysk? (ja, jeg kunne jo bare installere den tyske sprogfil
> og se efter, men hvis der nu var en der vidste det i forvejen...)

Jeg gætter på "Eingänge"

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 08-02-04 14:48

On Sun, 08 Feb 2004 14:17:37 +0100, Henrik K Hansen wrote:

>> Nu har jeg ventet spændt på et forslag, men der er måske ikke bedre?
>
> Hvis ikke, så tror jeg da at Madsen er villig til at tage imod en
> undskyldning for hans "rædderlige oversættelse"

Alternativet er måske mere "rædderligt"

--
Med venlig hilsen
Carl

Knud Winckelmann (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 08-02-04 22:10

Således skrev Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 08 Feb 2004 14:48:14 +0100:

>>> Nu har jeg ventet spændt på et forslag, men der er måske ikke bedre?
>>
>> Hvis ikke, så tror jeg da at Madsen er villig til at tage imod en
>> undskyldning for hans "rædderlige oversættelse"
>
>Alternativet er måske mere "rædderligt"

Jeg har brudt mit hoved og ja, mine alternativer er ganske rigtigt
ikke bedre en indgange.

Jeg står dog ved min mening om indgange, men må indtil videre kaste
håndklædet i ringen.

Knud
--
The old complaint that mass culture is designed for eleven-year-olds
is of course a shameful canard. The key age has traditionally been
more like fourteen. -- Robert Christgau, "Esquire"

Christian Bohr-Halli~ (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 08-02-04 22:48

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> posting:

>Jeg har brudt mit hoved og ja, mine alternativer er ganske rigtigt
>ikke bedre en indgange.

Posteringer, regisreringer, optagelser, katalogiseringer
(jeg anvender ikke programmet)

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Carl Drud (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 08-02-04 15:13

On Sun, 08 Feb 2004 14:46:18 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Nå, dér var jeg sgu da (igen) for dum. Jeg kan jo bare skifte sprog
> inde unde generelle indstillinger. Det hedder Einträge på tysk, hvad
> det så end betyder.

"Eintragen" er noget med at "skrive ind" "anmærkning". "Eintragung" er
bl.a. "postering".

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 08-02-04 15:27

On Sun, 08 Feb 2004 15:18:32 +0100, Thomas Madsen wrote:

>> "Eintragen" er noget med at "skrive ind" "anmærkning".
>> "Eintragung" er bl.a. "postering".
>
> Okay. Så er 'Entries' vel egentlig heller ikke en helt korrekt
> oversættelse af 'Einträge'.

Nu er det et bedaget gulnet eksemplar jeg har af Tysk-->Dansk ordbogen.

Nu er jeg ikke noget sproggeni. Men jeg prøvede en af online oversættels
maskinerne og der bliver "Einträge" oversat til "Entries". Hvor korrekte
disse er ved jeg ikke.

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 08-02-04 16:30

On Sun, 08 Feb 2004 15:49:16 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Så er det måske rigtigt nok. Jeg har desværre ikke en tysk > dansk
> eller tysk > engelsk ordbog, men hvis man skulle oversætte det fra
> din den gulnede, så ville f.eks. 'Indskrivning' vel egentlig være
> et mere sigende ord for det der sker inde bagved fanebladet, ville
> det ikke? Det er jo derinde hvor alle dem, som er scoret ned under
> bundlinien bliver indskrevet.

Rædderlig eller ej, jeg synes bedre om "indgange".

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 08-02-04 20:56

Dino, du skrev:

> Jeg venter... ;0)

Det meste af det er ikke nemt at oversætte, og det er nok bedre at
lade være, men Tray-Icon har jeg oversat til proceslinie ikon.

--
Henrik
BION=believe it or not

Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 16:52

Den 8-2 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> men Tray-Icon har jeg oversat til proceslinie ikon.

Men det er da ikke proceslinien? Men jeg synes ikke bakke, brevkurv eller
kartoteksskuffe er brugbart...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 09-02-04 15:00

Kaj Svenningsen, du skrev:

>> Og timeout,

> udløbet?

Standard udløbstid for eksterne servere, det lyder underligt.

>> peer news,

> dele news?

Det lyder ikke godt.
>
>> Splash-Screen,
>
> Reklameskærm - startskærm?

Ok.

>> Scorefile,
>
> Pointliste?

De fjolser der skriver Hjæææælp i emne linien, pointer jeg ned med
-200 i min pointliste, det lyder ikke godt.

>> Plonk,
>
> Slut - væk?

Plonk er da et godt dansk ord, og jeg har overvejet at kalde
indgangene i min pointliste , for plonkede.

>> Kill,
>
> Dræb?

Det lyder voldsomt.

Bruger du den danske sprogfil?, jeg har overvejet at ændre det der
står når vores kære Hamster henter news, til indlæst, kendte,
plonkede.

> Killfile - tabslister/drabslister/dødsattester?

Hvad med fjolsefil

--
Henrik
AWCIGO=and where can i get one

Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 16:52

Den 9-2 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kaj Svenningsen, du skrev:
>
>>> Splash-Screen,
>>
>> Reklameskærm - startskærm?
>
> Ok.

Jow, startskærm er OK.

> Plonk er da et godt dansk ord, og jeg har overvejet at kalde
> indgangene i min pointliste , for plonkede.

Plonkede meddelelser.

> Bruger du den danske sprogfil?, jeg har overvejet at ændre det der
> står når vores kære Hamster henter news, til indlæst, kendte,
> plonkede.

Indlæste, Kendte, Plonkede - ja, men hvorfor ikke?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Kaj Svenningsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Svenningsen


Dato : 09-02-04 18:06

Henrik K Hansen skrev:

>> dele news?
>
>Det lyder ikke godt.

men er vel sandt?

>>> Scorefile,
>>
>> Pointliste?
>
>De fjolser der skriver Hjæææælp i emne linien, pointer jeg ned med
>-200 i min pointliste, det lyder ikke godt.

Behøver det være så farverigt?
.... får 200 minuspoint ...

>>> Kill,
>>
>> Dræb?
>
>Det lyder voldsomt.

Det er det da også.

>Bruger du den danske sprogfil?, jeg har overvejet at ændre det der
>står når vores kære Hamster henter news, til indlæst, kendte,
>plonkede.

Der står, at ukendte bliver smidt på møddingen.

>> Killfile - tabslister/drabslister/dødsattester?
>
>Hvad med fjolsefil

Hvornår er 'fil' blevet et godt dansk ord?
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 19:17

Den 9-2 2004 skrev Kaj Svenningsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvornår er 'fil' blevet et godt dansk ord?

Jeg ved ikke hvornår, men det er:
<http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=fil>
1. fil sb., -en, -e (værktøj).
2. fil sb., -en, -er (datasamling).

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Kaj Svenningsen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Svenningsen


Dato : 10-02-04 01:42

Dino skrev:

>Jeg ved ikke hvornår, men det er:
><http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=fil>
>1. fil sb., -en, -e (værktøj).
>2. fil sb., -en, -er (datasamling).

Så må filer være lovlige i fængseler.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Dino (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 10-02-04 17:06

Den 10-2 2004 skrev Kaj Svenningsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino skrev:
>
>>Jeg ved ikke hvornår, men det er:
>><http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=fil>
>>1. fil sb., -en, -e (værktøj).
>>2. fil sb., -en, -er (datasamling).
>
> Så må filer være lovlige i fængseler.

Ja, men file er ulovlige...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Kaj Svenningsen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Svenningsen


Dato : 10-02-04 20:25

Dino skrev:

>> Så må filer være lovlige i fængseler.
>
>Ja, men file er ulovlige...

Øv du greb.

Hva' så med files?
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Dino (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 10-02-04 21:44

Den 10-2 2004 skrev Kaj Svenningsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino skrev:
>
>>> Så må filer være lovlige i fængseler.
>>
>>Ja, men file er ulovlige...
>
> Øv du greb.
>
> Hva' så med files?

They are legal... ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 09-02-04 16:57

Dino, du skrev:

>> men Tray-Icon har jeg oversat til proceslinie ikon.
>
> Men det er da ikke proceslinien?

Det er det på min danske XP.

--
Henrik
TCBY=taking care of business, ya'll
Now-Playing, se Header.

Dino (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 09-02-04 17:58

Den 9-2 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino, du skrev:
>
>> Men det er da ikke proceslinien?
>
> Det er det på min danske XP.

Min er en engelsk 98, så OK - jeg giver tabt...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 09-02-04 17:29

Dino, du skrev:

> Jow, startskærm er OK.

Ja.

>> Plonk er da et godt dansk ord, og jeg har overvejet at kalde
>> indgangene i min pointliste , for plonkede.
>
> Plonkede meddelelser.

Så skal man også til at ændre dette.

CB.chkPurgeNewsScoreFile=Slet indgange i News-Score filen hvor dato er udløbet
CB.chkPurgeMailScoreFile=Slet indgange i Mail-Score filen hvor dato er udløbet

Og jeg foretrækker indgange.

>> Bruger du den danske sprogfil?, jeg har overvejet at ændre det der
>> står når vores kære Hamster henter news, til indlæst, kendte,
>> plonkede.
>
> Indlæste, Kendte, Plonkede - ja, men hvorfor ikke?

Ok, done, sorry

--
Now-Playing, se Header.

Henrik K Hansen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 09-02-04 18:04

Dino, du skrev:

> Min er en engelsk 98, så OK - jeg giver tabt...



http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/capture09-02-2004-18.01.43.png

Carl Drud (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 09-02-04 22:22

On Mon, 09 Feb 2004 22:01:59 +0100, Jesper Harder wrote:

> Se <http://www.klid.dk/dansk/ordlister/ordliste.html>.

Interessant. Jeg ser at "entry" er oversat med bl.a. "indgang". Så helt
"rædderlig" var din oversættelse alligevel ikke, Madsen    

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 09-02-04 22:41

On Mon, 09 Feb 2004 22:29:23 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Nej, den var nemlig ikke så ringe endda. ;)

Og endda med en "*" = "betyder anbefalet af HSDG"

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 12-02-04 18:59

On Thu, 12 Feb 2004 01:38:13 +0100, Thomas Madsen wrote:

> Det var det her jeg mente:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/hamster/indgange_tom.png>
> Den har lige gjort det igen, men hvis jeg lukker vinduet og åbner
> det igen, er der igen fyldt op med dræbte indlæg. Sær opførsel.

Ja det må siges. Det er aldrig sket her. Du kunne måske prøve i
hamster.en.config, måske de har en forklaring på fænomenet.

--
Med venlig hilsen
Carl

Thomas G. Madsen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-03-04 22:42

Lars Stokholm skrev:

> PS: Gad vide om der var nogen der nåede hertil. ;)

Jow, jow.

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 01-03-04 18:18

On Mon, 01 Mar 2004 16:10:53 +0100, Thomas G. Madsen wrote:

> Nu ved jeg hvorfor. Det er fordi jeg nogle gange kommer til at vælge
> 'Mail: Killfil-Log/-Indstillinger...' i stedet for 'News: Killfil-Log/-
> Indstillinger...'. Se mit Xfjæs og hvor dum har man lov til at være?

Hæ. Det forklarer jo fænomenet. Faktisk lavede jeg selvsamme trick i
går.

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-03-04 22:19
Dino (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 01-03-04 22:33

Den 1-3 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Thomas G. Madsen, du skrev:
>
>> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/hamster/genveje.png>.
>
> Hvad har du nu pillet ved.
>
> http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/capture01-03-2004-22.17.51.png

Skulle også lige til at spørge...
<http://starcruiser.dk/menu.png>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Carl Drud (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 01-03-04 22:25

On Mon, 01 Mar 2004 22:19:20 +0100, Henrik K Hansen wrote:

> Hvad har du nu pillet ved.
>
> http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/capture01-03-2004-22.17.51.png

Sådan ser min også ud.

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-03-04 22:50

Dino, du skrev:

> Skulle også lige til at spørge...
> <http://starcruiser.dk/menu.png>

Det får mig til at tænke på om
Opdater Konfiguration
ikke er bedre.

--
Henrik

Dino (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 01-03-04 23:25

Den 1-3 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det får mig til at tænke på om
> Opdater Konfiguration
> ikke er bedre.

Genindlæs eller Opdater - hm ja, hvilket er nu mest rigtig?
Men hvis vi sammenligner med Windows generelt - så er F5 == Opdater.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-03-04 22:58

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hmm, se det er et godt spørgsmål.

Pilfinger , du har også pillet ved FQDN, jeg tror ikke TDC er
indforstået med det.

Henrik K Hansen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 02-03-04 00:18

Dino, du skrev:

> Men hvis vi sammenligner med Windows generelt - så er F5 == Opdater.

Det lyder også bedre.

Henrik K Hansen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 02-03-04 00:17

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Min FQDN? Mener du G'et i mit navn? Det er det eneste jeg har
> ændret på det sidste, så vidt jeg ved.

Nej, jeg mener @madsen.tdcadsl.dk i dit message-id, er det ikke et
domæne som TDC bruger til email adresser.

--
Henrik

Henrik K Hansen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 02-03-04 01:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Jo, det gør de vel. Det har jeg brugt de sidste par år efterhånden.
> Hvis man skal tage hensyn til det, så er det da ikke nemt at finde
> et FQDN.

Dit ID ved individual, eller f.eks dyndns

> Hvad problemer kan der opstå ved at jeg bruger det i et
> message-id? Det kan jeg umiddelbart ikke få øje på.

At det ikke er dit domæne, og at du ikke har fået lov til at bruge
det.

Henrik K Hansen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 02-03-04 09:18

Thomas G. Madsen, du skrev:

>> Dit ID ved individual, eller f.eks dyndns
>
> Jeg sender ikke altid igennem individual,

Derfor må du godt bruge det hver gang alligevel.

> men jeg har en dyndns- adresse. Måske skulle man skifte til den i
> stedet.

Eller ofre de 75 kr om året, det koster at ha sit eget domæne.

>> At det ikke er dit domæne, og at du ikke har fået lov til at
>> bruge det.
>
> Okay. Der er jo da til at forstå. Jeg vil finde på noget andet
> så og tak for rådet.

Selvom det er ude i teorien, at nogen ville oprette de email
adresser du bruger som message-id, så ved jeg jo du gerne vil gøre
tingene så korrekt som muligt.

Efter at jeg fik fast IP, har jeg sat Hamsteren op som mailserver og
har allerede fået 2 spam, på mine message-id, utroligt.

--
Henrik

Carl Drud (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 02-03-04 17:44

On Tue, 02 Mar 2004 15:11:34 +0100, Thomas G. Madsen wrote:

>> Derfor må du godt bruge det hver gang alligevel.
>
> Ok. Jeg tror dog jeg bliver ved dyndns-adressen i stedet, for
> den må da være unik skulle man tro.

Det er Individual også. Og den gerne bruges til MID's via andre servere.

http://www.individual.net/faq.html#4.4

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 02-03-04 09:44

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Det er altså underligt hvorfor Hamster ikke kan sætte det FQDN når
> jeg sender med Xnews.

Fordi Hamsteren kun kan sætte det, hvis det ikke findes i forvejen,
og da du bruger et id token, så er det jo xnews der sætter
message-id.


> Hvis jeg sender med OE, så kan Hamster godt finde ud af at indsætte
> det FQDN.

Fordi OE ikke sætter et message-id.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste