Selvfangende tropiske fisk gennem tolden?
Fra : Roar

Dato : 05-02-04 14:46

Hej NG

Jeg skal til Victoriasøen i Afrika. Det er ikke som sådan en
'fisketur', men en enkelt eller et par småfisk kunne man jo godt
risikerer at få under neglene.

Men hvad skal man gøre for at undgå problemer i tolden? - og jeg
tænker ikke på smuglertips!

VH Roar

Fra : Timo Jensen

Dato : 05-02-04 19:13

"Roar" <roape@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> risikerer at få under neglene.
>
> Men hvad skal man gøre for at undgå problemer i tolden? - og jeg
Prøv at kontakte formanden for Viborg akvarieforening, han har været af sted
nogle gange.
Du finder hans email på http://www.viborg-akva.dk.

--
Timo
Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/

Fra : MLM

Dato : 05-02-04 16:15

> [...]
> risikerer at få under neglene.
>
> Men hvad skal man gøre for at undgå problemer i tolden? - og jeg

Hej Roar,

Pudsigt. Jeg har lige undersøgt selv samme sag, da jeg står og skal til
Thailand snart.
Jeg ringede til
Grænsekontrollen i Kastrup:
Fødevareregion København og Nordøstsjælland
Kystvejen 16
2770 Kastrup
Tlf 32 46 00 99
Fax 32 45 19 91
e-post: region10-Graensekontrollen@fdir.dk

, der fortalte at man "bare" skulle ringe eller maile til dem dagen inden
man kom tilbage til DK (Jeg antager at du flyver til Kastrup) og fortælle,
med hvilket fly du ankommer. Så ville de stå ved Gaten og tage imod dig der.
Ring evt lige og bekræft.

Mht. planter, kan man hente et dokument på plantedirektoratets hjemmeside:
http://www.pdir.dk/Files/Filer/Gartneri/Imp_eksp/Håndbagage.doc

Men der skal man vist bare tjekke at man ikke tager en fredet plante med
hjem (ikke så mange akvarieplanter der). Og man skal ikke ringe.

God tur

Mvh

Matias

Fra : Timo Jensen

Dato : 05-02-04 23:43

"MLM" <mlang@SLETruc.dk> wrote in message news:bvu8ro$dii$1@sunsite.dk...
> Pudsigt. Jeg har lige undersøgt selv samme sag, da jeg står og skal til
> Thailand snart.
En anden måde er gennem en akvarieforening eller den lokale fiskepusher, at
få kontakt til en eksportør der hvor du ønsker at fange fisk. Han ordner
alle papirer mm. på stedet, og sender dem hjem til dig, pakket med ren ilt,
og hvad der hører til.

Jeg ved at mange har haft succes med det, både fra afrika og sydamerika.

Fra : Finn Jespersen

Dato : 08-02-04 16:51

Tog for 3 år siden fisk med hjem fra Zambia (Killier)
20 stk i plastposer som jeg bar i en bærepose.... blev aldrig spurgt om
noget... jeg tror ikke at du får nogle problemer på denne måde... hvilket
land skal du til ???
har selv været i Uganda flere gange,, og har fisket victoria cichlider..
(tog dem dog ikke med hjem)

hilsen Finn

Fra : Jan F.

Dato : 09-02-04 17:27

> [...]
> risikerer at få under neglene.
>
> Men hvad skal man gøre for at undgå problemer i tolden?

Lad være med at tage fisk med hjem, der er mange af cichliderne der er på
den røde liste.

Jan

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-02-04 08:47

Hej

Jan F. wrote:
> Lad være med at tage fisk med hjem, der er mange af cichliderne der er på
> den røde liste.

Røde liste? Importforbud? Eksportforbud? Fredet?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-02-04 09:13

Karsten Feddersen skrev:

> Røde liste? Importforbud? Eksportforbud? Fredet?

Måske "Bekendtgørelse om privates hold af særlige dyr m.v.":

   http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2002/0102105.htm

--
Klaus Alexander Seistrup, Copenhagen, Denmark.
http://www.seistrup.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Keyser Soze

Dato : 17-02-04 22:58

Det er vist noget, man skal passe gevaldigt på med mange steder.
Jeg ved, at Brasilien gør et stort nummer ud af biotyveri, det er
noget, der koster...
Gør som vi gør til næste vinters "ekspedition": Lav en aftale med et
eksportfirma i eksempelvis Manaus, aflever fiskene til dem og få dem
sendt hjem uden selv at få "et eneste skæl på fingrene".
Det er klart metoden fra Brasilien.
Fra Peru læste jeg et-eller-andet -sted, at man godt selv må udføre en
mindre mængde fisk. Kender intet til dette, da jeg altid tager til
Brasilien, men det kan man vel finde ud af, ved at læse rapporter fra
diverse fangstture på nettet?

Fra : N/A

Dato : 10-02-04 09:17

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-02-04 09:17

Hej

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Måske "Bekendtgørelse om privates hold af særlige dur m.v.":
>
>    http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2002/0102105.htm

Nej, for den omtaler kun stenfisk og visse hajer. Alle andre er OK
ifølge dennes lister.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jan F.

Dato : 10-02-04 18:24

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Røde liste? Importforbud? Eksportforbud? Fredet?

http://aexchange.addr.com/redlist.htm

Jan F.