iPhoto 4 & flere brugere
Fra : Bo Boisen Pedersen

Dato : 04-02-04 20:35

Jeg kunne ikke vente på iLife 4, så jeg har hentet bl.a. iPhoto 4 via
Acqusition.
iPhoto 4 fungerer bare fint & hurtigt. MEN kun hos min "primære" bruger med
admin-rettigheder. Jeg har to andre "brugere" - bl.a. én der hedder
"Test"........ Når jeg dér åbner iPhoto, sker kun noget i menu-linjen....
???? Og absplut ikke mere....
Jeg HAR repareret disktilladelser på min Panther 10.3.3
Moin, Bo.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 04-02-04 20:48

Bo Boisen Pedersen <bopedersen@mac.com> wrote:

> [...]
> ???? Og absplut ikke mere....
> Jeg HAR repareret disktilladelser på min Panther 10.3.3

Det er vist ikke så lige til. Se denne diskussion på macosxhints.com
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040121141419759>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Bo Boisen Pedersen

Dato : 04-02-04 21:34

On 2004-02-04 20:47:42 +0100, tvegaard@*ud*myrealbox.com (Thomas Tvegaard)
said:

> Det er vist ikke så lige til. Se denne diskussion på macosxhints.com
> [...]

Jeg vist ikke udtrykt mig så klart: Jeg er slet ikke interesseret i at dele
fotobiblioteket på tværs af brugere på samme maskine, men "bare" at få det
til at køre med sit eget bibliotek hos flere brugere. Jeg formoder, årsagen
bunder i, at iPhoto ikke er installeret fra iLife 4- cd'en....
Moin, Bo.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-04 22:17

> [...]

> få det til at køre med sit eget bibliotek hos flere brugere. Jeg formoder,
> årsagen bunder i, at iPhoto ikke er installeret fra iLife 4- cd'en....

Har du prøvet at lukke iPhoto hos andre brugere? Der er nogle
programmer, der ikke bryder sig om at være åbne hos flere brugere på én
gang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bo Boisen Pedersen

Dato : 04-02-04 22:47

On 2004-02-04 22:17:03 +0100, henrik@muenster.dk
(=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=) said:

> Har du prøvet at lukke iPhoto hos andre brugere? Der er nogle
> programmer, der ikke bryder sig om at være åbne hos flere brugere på én
> gang.

Ja!

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-04 23:24

Bo Boisen Pedersen <bopedersen@mac.com> wrote:

> Ja!

Hør, hvor ligge iPhoto egentlig? Det er vel ikke i den primære bruges
personlige programmappe? Hvis den ligger i Programmer (Applications) i
roden, så skal det virke. Jeg nægter at tro, at det er fordi du ikke har
købt iLife. Spørg mig ikke, hvordan jeg ved det, men hvordan kunne du
dog finde på at hente en piratudgave af iPhoto? Fy, skamme!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-02-04 23:54

Henrik Münster - henrik@muenster.dk on 04/02/04 23:24 wrote:

> Spørg mig ikke, hvordan jeg ved det, men hvordan kunne du
> dog finde på at hente en piratudgave af iPhoto? Fy, skamme!

Hhhhrrrmmmmm....
--
/peter

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-02-04 00:21

Henrik Münster wrote:

> hvordan kunne du
> dog finde på at hente en piratudgave af iPhoto? Fy, skamme!

Kan du nu være god ved Bo, du skræmmer ham væk med dine påstande.

Jeg mener ikke at have set dig (Bo) skrive her i gruppen før, er det
korekt ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-04 00:42

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Kan du nu være god ved Bo, du skræmmer ham væk med dine påstande.

Du har ikke prøvet at læse mellem linierne i mit indlæg? Der står
ligesom, at jeg godt kan få iPhoto 4 til at virke med flere brugere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-02-04 01:55

Henrik Münster wrote:

> Du har ikke prøvet at læse mellem linierne i mit indlæg? Der står
> ligesom, at jeg godt kan få iPhoto 4 til at virke med flere brugere.

Det var et forsøg på at bevare den gode tone i gruppen, uden at tage
stilling til hvorvidt iPhoto 4 virker, u-anset om det er en piratkopi
eller ej.

Jeg mener ikke at have set Bo skrive her før, og tror ikke det trækker
nye til hvis det første svar ender med "fy, skamme".
( lagde du mærke til at iPhoto problematikke var klippet væk? )

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Christian Bech

Dato : 05-02-04 23:23

> [...]

> Det var et forsøg på at bevare den gode tone i gruppen, uden at tage
> stilling til hvorvidt iPhoto 4 virker, u-anset om det er en piratkopi

Det er på tide, at der er nogen, der tager hånd om den problematik!!!!!!
Hvis der er nogen, der er en trussel for den gode stemning i gruppen, er
det netop Henrik Münster!!!!!! Hvis man scanner gruppen igennem markerer
han sig som den værste, hvad angår personangreb og perfide
bemærkninger!!!!!

Followup er sat til en gruppe som er velegnet til at diskutere denne
forhærdede netmisbruger!!!!!!!!!!!!

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-02-04 06:47

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> [...]
> det netop Henrik Münster!!!!!! Hvis man scanner gruppen igennem markerer
> han sig som den værste, hvad angår personangreb og perfide

Bare pas på, at jeg ikke kommer efter dig!!!!!!!!

> Followup er sat til en gruppe som er velegnet til at diskutere denne
> forhærdede netmisbruger!!!!!!!!!!!!

Jeg har nu tilladt mig at blive her i gruppen. Jeg gider ikke skifter
over til en seriøs nyhedsgruppe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-04 09:19

On Fri, 6 Feb 2004 06:47:27 +0100, Henrik_Münster wrote
(in article <1g8q1ni.9j11bhajp7jmN%henrik@muenster.dk>):

> Bare pas på, at jeg ikke kommer efter dig!!!!!!!!

> Jeg har nu tilladt mig at blive her i gruppen. Jeg gider ikke skifter
> over til en seriøs nyhedsgruppe.

Ja, man kan blive meget træt af hans evindelige påstande uden hold i
virkeligheden. Måske er han heller ikke læge? Eller cyklist?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Christian Bech

Dato : 06-02-04 22:59

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Ja, man kan blive meget træt af hans evindelige påstande uden hold i
> virkeligheden. Måske er han heller ikke læge? Eller cyklist?

Det er ganske tænkeligt!!! Jeg har i hvert fald opsagt mit abonnement på
Ude & hjemme, klaget til Ribe Amt over at Henrik bruger sin arbejdstid
på at skrive i nyhedsgrupperne samt orienteret sundhedsministeren om at
danske speciallæger er mere interesserede i at trolle i nyhedsgrupper
end i at afhjælpe ventelisterne!!!!!!!

--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-02-04 00:14

Christian Bech wrote:

> [...]
> på at skrive i nyhedsgrupperne samt orienteret sundhedsministeren om at
> danske speciallæger er mere interesserede i at trolle i nyhedsgrupper

Nemlig, og hvis det ikke er nok så nægter vi alle simpelthen at blive
syge, boykotter Aller ved ikke at købe ugeblade overhovedet samtidig med
at indbetalingerne af amtsskatter stopper.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Karl Antz

Dato : 07-02-04 09:12

> [...]

> syge, boykotter Aller ved ikke at købe ugeblade overhovedet samtidig med
> at indbetalingerne af amtsskatter stopper.

Men kære venner dog - hvad ER I ude på? - og nu må jeg altså blive
engelsk:

The mind reels - the whole framework of society crumbles, sways and
falls tottering to the ground, whence raises a cloud of dust and debris,
never to be reassembled into the glorious artifice that in olden days
graced the soil of this great country!

Så - VAR JER - eders planer ere skændige!

kh ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-02-04 11:04

Karl Antz wrote:

> [...]
> graced the soil of this great country!
>
> Så - VAR JER - eders planer ere skændige!

Altså, du mener at vi bør fortsætte vort syndige liv ned cigaretter,
sprut og damer, med de ricici det medføre. Købe ugeblade og
livsstilsmagasiner som vi aligevel ikke læser og satse på at kommune
samlægningerne ender med at amterne overtager al decentral økonomi,
således at der i fremtiden bliver fære men støre forvaltnings enheder,
med flere penge til rådighed.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Karl Antz

Dato : 07-02-04 11:22

> [...]

> samlægningerne ender med at amterne overtager al decentral økonomi,
> således at der i fremtiden bliver fære men støre forvaltnings enheder,

Du har fattet det
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-02-04 15:07

nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) writes:

> danske speciallæger er mere interesserede i at trolle i nyhedsgrupper
> end i at afhjælpe ventelisterne!!!!!!!

Du glemmer at den gode doktor ikke må fejlvurdere doseringen når han
er på arbejde[1]. Så kan de godt komme til at afhjælpe ventelisterne
lidt hurtigere end forventet....

[1] Hvis altså han er anæstesilæge. Jeg blev lige i tvivl. Kan man
ordinere sig selv noget når bagen er i laser efter første træningsdag
i den nye sæson?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-04 21:01

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du glemmer at den gode doktor ikke må fejlvurdere doseringen når han
> er på arbejde[1]. Så kan de godt komme til at afhjælpe ventelisterne
> lidt hurtigere end forventet....
>
> [1] Hvis altså han er anæstesilæge.

Radiolog!

> Jeg blev lige i tvivl. Kan man ordinere sig selv noget når bagen er i
> laser efter første træningsdag i den nye sæson?

Compeed!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-03-04 15:52

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Radiolog!

Gælder det egentlig ikke _MERE_ for dem? Sådan en god dødelig dosis
Röntgenstråler kan jo lægges betydeligt tidligere i sygdomsforløbet
end operationsbedøvelsen.

> Compeed!

http://www.gisedminc.com/compeed.htm ?

Avavav :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-03-04 00:45

> [...]

> Gælder det egentlig ikke _MERE_ for dem? Sådan en god dødelig dosis
> Röntgenstråler kan jo lægges betydeligt tidligere i sygdomsforløbet

Ork nej. Vi laver masser af fejl Heldigvis hjælper Vorherre os i de
fleste tilfælde Vi er i øvrigt meget tilbageholdende med
røntgenstrålerne. Der bliver bestemt ikke brugt mere end nødvendigt. Vi
forsøger også at få undersøgeler lavet som ultralyd eller MR-scanning,
hvis det er muligt. Det skader jo ikke. Sjovt nok er befolkningen ikke
rigtig klar over, at røntgenstråler kan skade. Folk står jo i skadestuen
og FORLANGER at få taget et røntgebillede, selv om læge forsikrer dem,
at der ikke er tegn på, at noget er brækket.

<http://www.1000mile.co.uk/compeed_product.htm> !
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-04 13:48

> [...]

> Du glemmer at den gode doktor ikke må fejlvurdere doseringen når han
> er på arbejde[1]. Så kan de godt komme til at afhjælpe ventelisterne

Overdrevne mængder af kontrast kan sikkert godt være skadelige.

> [1] Hvis altså han er anæstesilæge. Jeg blev lige i tvivl. Kan man
> ordinere sig selv noget når bagen er i laser efter første træningsdag
> i den nye sæson?

Klart. Morfin skal dog udskrives på såkaldte narkochecks og ordinationen
risikerer at blive checket af embedslægen.

--
Christian

Fra : Bo Boisen Pedersen

Dato : 09-02-04 22:51

On 2004-02-08 13:47:36 +0100, nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech)
said:

> Overdrevne mængder af kontrast kan sikkert godt være skadelige.

> Klart. Morfin skal dog udskrives på såkaldte narkochecks og
> ordinationen
> risikerer at blive checket af embedslægen.

Som ny på denne kanal er jeg temmelig imponeret over den saglighed og
holden sig til sagen, der præger indlægene. Det giver mægtig lyst til
at fortsætte.
Moin, Bo.

PS: Hvis ovnnævnte citater er svar i tråden, hvad er så
spørgsmålet????? (= Finalespørgsmål i Jeopardy)

Fra : Christian Bech

Dato : 09-02-04 23:35

> [...]

> Som ny på denne kanal er jeg temmelig imponeret over den saglighed og
> holden sig til sagen, der præger indlægene. Det giver mægtig lyst til

Jeg forstår heldigvis ikke sarkasme, så tak for komplimenten.

Grunden til at denne gruppe er velfungerende og at hjælpsomheden er stor
er netop at der er et godt socialt sammenhold. Jeg tror hurtigt at de
kompetente brugere ville forlade gruppen, hvis de bare skulle sidde
standby for at yde gratis ekspertbistand. De skal have lov til at lege
lidt.

At du leder forgæves efter et relevant svar skyldes utvivlsomt, at der
ikke er nogen, der kender svaret. Ellers plejer hjælpen at komme
prompte. Giv gruppen en chance mere, inden du opgiver os. Næste gang kan
det være, at der er hjælp at hente.

> PS: Hvis ovnnævnte citater er svar i tråden, hvad er så
> spørgsmålet????? (= Finalespørgsmål i Jeopardy)

Hvis du ikke engang selv kan huske det...

--
Christian

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-04 07:25

> [...]

> det være, at der er hjælp at hente.

> Hvis du ikke engang selv kan huske det...

Jeg synes da, at det virker, som om Bo mener det
M.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-02-04 09:16

> Hvis du ikke engang selv kan huske det...

Jeg tror det er fordi vi har svaret på det som Bo ikke engang selv
vidste at han spurgte om.

Nu ved han fx at der er hjælp at hente når han begynder at cykle
seriøst igen her til foråret!

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-04-04 21:48

> [...]

> Klart. Morfin skal dog udskrives på såkaldte narkochecks og ordinationen
> risikerer at blive checket af embedslægen.

Bechd !
Overdreven brug af "!" kan osse være meget skadelig. Jeg tror jeg vil
sende en ladning af dem til Th., så kan han putte dem i den skxxx kaffe,
kan han.

Iøvrigt har Monster vistnok sin gang på anæstiafdelingen. Han er meget
fraværende ved vores Mac-møder

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-04 23:33

> [...]

> Jeg mener ikke at have set Bo skrive her før, og tror ikke det trækker
> nye til hvis det første svar ender med "fy, skamme".

Det var bestemt ikke ment som skældud. Jeg regnede da med, at "Fy
skamme" mellem voksne opfattes som værende sagt med et glimt i øjet.
Især når jeg lader skinne igennem, at jeg også selv pludselig faldt over
iPhoto i min mailboks. Men rolig: Jeg skal nok købe iLife, når jeg
kommer til en større by, hvor den kan fås.

> ( lagde du mærke til at iPhoto problematikke var klippet væk? )

Kan man klippe det irrelevante væk? Det plejer jeg da aldrig at gøre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-02-04 00:13

Henrik Münster wrote:

> [...]
> skamme" mellem voksne opfattes som værende sagt med et glimt i øjet.
> Især når jeg lader skinne igennem, at jeg også selv pludselig faldt over

Det var heller ikke min opfattelse at du ville skælde Bo ud, ligesom mit
indlæg ikke var ment som en korektion af dig, mere en opblødning af tonen.

> Men rolig: Jeg skal nok købe iLife, når jeg
> kommer til en større by, hvor den kan fås.

Det er efter min mening ok at "teste" software inden køb, da jeg ofte
har købt software som viste sig ikke at være intresant/brugbar efter
købet. Med andre ord, støt de der laver brugbar software.

> Kan man klippe det irrelevante væk? Det plejer jeg da aldrig at gøre.

KLIP KLIPETI KLIP, og væk er det

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Bo Boisen Pedersen

Dato : 05-02-04 16:45

On 2004-02-05 00:20:52 +0100, Henrik Lindskou
<sydjyderfjern@worldonline.dk> said:

> Kan du nu være god ved Bo, du skræmmer ham væk med dine påstande.
>
> Jeg mener ikke at have set dig (Bo) skrive her i gruppen før, er det
> [...]

Det er rigtigt....... Jeg har arbejdet med Mac i mange år, men i årene kun
sporadisk været i newsgroups. Da jeg så ville prøve den nye Unison, er jeg
kommet igang. Unison er enkelt, og skal nok blive endnu bedre hen ad vejen.
Unison køber jeg inden de 15 dage er gået - ligesom jeg HAR bestilt
iLife-cd'en )
Alligevel håber jeg på hjælp - hvis der kan hjælpes.....
Moin, Bo.

Fra : jens winding

Dato : 05-02-04 18:43

On 2004-02-05 16:44:50 +0100, Bo Boisen Pedersen <bopedersen@mac.com> said:

> [...]
iLife-cd'en )
> Alligevel håber jeg på hjælp - hvis der kan hjælpes.....

Jeg vil gi mit besyv angående newsreaders. Hvis Bo har tænkt sig at give 25
dollars for Unison, vil jeg da anbefale ham at kigge på Hogwasher ( kan
prøves gratis i 60 dage) til 49 dollars først. Jeg er vildt imponeret af
det program, som er suverænt hvis man skal pløje igennem mange billeder i
en nyhedsgruppe for at finde noget af interesse. Mht. til visning af
nyhedsindlæg tror jeg funktionaliteten er næsten på højde med Macsoup, som
jeg dog ikke kender særlig godt, men dog godt nok til at vide at den ikke
passer til mig. Unison har da nogle sjove tiltag, men så er det også
sagt...

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-02-04 09:19

fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) writes:

[mange linier]

> Jeg synes da, at det virker, som om Bo mener det
> M.

Hej Morten,

Hvis 500 mennesker bruger 5 sekunder på at scrolle ned gennem dit
indlæg, så har det kostet 2500 sekunder. Dem kan du spare, ved lige
at bruge 20 sekunder på at klippe irrelevant citeret tekst væk.

Som tommelfingerregel bør den tekst du skriver, altid være længere end
det du svarer på.

Takker,
Thomas

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-04 08:38

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> [...]
> at bruge 20 sekunder på at klippe irrelevant citeret tekst væk.
>
> Som tommelfingerregel bør den tekst du skriver, altid være længere end

Det er rigtigt, Thomas Jeg har bare lidt svært ved at klippe, da jeg
som udgangspunkt mener, at det hele er relevant, men jeg kan godt se
fordelen i det

Selv tak
Morten

Fra : Christian Bech

Dato : 10-02-04 13:07

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Det er rigtigt, Thomas Jeg har bare lidt svært ved at klippe, da jeg
> som udgangspunkt mener, at det hele er relevant, men jeg kan godt se
> fordelen i det

Udgangspunktet var vist et svar til mig og som udgangspunkt kan du så
altid klippe alt væk. Hvis jeg skriver noget relevant er der som regel
tale om en fejl.

--
Christian

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-04 13:45

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> som udgangspunkt kan du så
> altid klippe alt væk. Hvis jeg skriver noget relevant er der som regel
> tale om en fejl.

Hæ, hæ.......
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-02-04 14:51

On Tue, 10 Feb 2004 13:44:49 +0100, Morten Lind wrote
(in article
<1g8y0t0.1of26deo6qp8wN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>):

> Hæ, hæ.......
> M.

Men lad være med at klippe ned i negleroden. Og lad være med at stå og grine
fjollet, når jeg taler til dig!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Christian Bech

Dato : 10-02-04 16:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hæ, hæ.......

Det er da ikke noget at grine af. Det er tværtimod sørgeligt.

--
Christian

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-02-04 09:52

> [...]
>bemærkninger!!!!!
>
>Followup er sat til en gruppe som er velegnet til at diskutere denne

Du mangelr nogle )

ellers kan det misforstås, når nye læsere læser her. Det ville da være
synd, om de fik et forkert indtryk af vores flinke læge, der til enhver
tid, er parat til en Mac-kosultation her i gruppen.
venligste hilsener
Hanne
(tilfreds patient)

Fra : Christian Bech

Dato : 06-02-04 21:39

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Du mangelr nogle )

Bestemt ikke. Der er ikke megen pointe i at være ironisk, hvis man
demonterer den efterfølgende med nogle mærkelige tegn. Ironi er kun
sjovt, hvis ikke alle forstår den.

> ellers kan det misforstås, når nye læsere læser her. Det ville da være
> synd, om de fik et forkert indtryk af vores flinke læge, der til enhver
> tid, er parat til en Mac-kosultation her i gruppen.

Hvis nye brugere ikke er blevet skræmt væk af ERS, så tror jeg næppe at
mit lille indlæg gør det.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-02-04 15:04

nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) writes:

> Bestemt ikke. Der er ikke megen pointe i at være ironisk, hvis man
> demonterer den efterfølgende med nogle mærkelige tegn. Ironi er kun
> sjovt, hvis ikke alle forstår den.

Er du gået i lære hos Bertel? Svar evt. i mudderet i stedet

> Hvis nye brugere ikke er blevet skræmt væk af ERS, så tror jeg næppe at
> mit lille indlæg gør det.

Eftersom mængden af nye brugere der bruger OS X istedet for OS 9 er
hastigt svindende, ser de vel ikke så meget af det som de har gjort?

http://bigfoot.com/~thunderbear