iPod -> iTunes
Fra : Mogens

Dato : 04-02-04 11:22

Har langt om længe fået mig en iPod, og den ER ikke bare lækker at SE på
Og det går som lyn og torden at overføre musik til den via FireWire.
Men men - jeg bruger af og til en anden computer end min egen, og når jeg så
kommer hjem vil jeg gerne ha' musikken over på min egen pc (Ups! - ja jeg må
desværre indrømme at jeg er pc-bruger). Og kan det virkelig passe, at der
ikke er en nem måde at kopiere musikken fra iPod over til iTunes?
Mvh
Mogens
P.S.: Da jeg har problemer med at bruge de fleste minihovedtelefoner, har
jeg også investeret i de nye "in-ear headphones" fra Apple, men til min
store skuffelse og overraskelse er der praktisk taget ingen bas i dem!? De
lyder MEGET dårligere end de standard der følger med, og når jeg fx bruger
equalizer funktionen i iTunes kan jeg stort set ikke høre forskel. Er de
bare ikke beedre, eller har jeg mon fået nogle der ikke dur?

Fra : Terje Rydland

Dato : 04-02-04 11:30

Mogens <msk'fjernes'@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> desværre indrømme at jeg er pc-bruger). Og kan det virkelig passe, at der
> ikke er en nem måde at kopiere musikken fra iPod over til iTunes?

Man skal ikke kunne bruke en iPod til å kopiere musikk mellom maskiner,
så det er en funksjon som med vilje er utelatt. Det har sikkert noe med
RIAA osv å gjøre.
Men du kan jo bruke iPoden som en harddisk og flytte musikken på den
måten?
Det finnes også programmer som lar deg kopiere musikk fra en iPod.

> [...]
> equalizer funktionen i iTunes kan jeg stort set ikke høre forskel. Er de
> bare ikke beedre, eller har jeg mon fået nogle der ikke dur?

De er visstnok veldig avhengig av at de settes inn korrekt. De kan lyde
veldig dårlig hvis de ikke er satt inn 100% korrekt, men skal lyde
veldig bra når de sitter riktig.

Terje

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-02-04 11:29

"Mogens" <msk'fjernes'@post.tele.dk> writes:

> [...]
> desværre indrømme at jeg er pc-bruger). Og kan det virkelig passe, at der
> ikke er en nem måde at kopiere musikken fra iPod over til iTunes?

Hmm, du kan enten synkroniserer iTunes med din iPod, eller du kan selv
trække filerne frem og tilbage.

> [...]
> equalizer funktionen i iTunes kan jeg stort set ikke høre forskel. Er de
> bare ikke beedre, eller har jeg mon fået nogle der ikke dur?

Jeg hørt at den slags hovedtelefoner skal /meget/ langt ind i øret for
at give en god bas.. De blokerer vist for meget af den eksterne støj
samtidigt. Jeg tror, at det var på www.macintouch.com at der var en
snak om emnet.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Mogens

Dato : 04-02-04 12:28

Autosynkronisering er ikke så smart, da filerne så bliver slettet på iPoden
hvis de ikke findes på computeren.
Og at trække filerne manuelt er heller ikke ret smart, da de bliver smidt
tilfældigt (?) i diverse undermapper på iPoden, så det er lidt af et
detektivarbejde at finde frem til fx de nyeste.
Men ellers tak for svaret
Mogens

"Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> skrev i en
meddelelse news:86oesf5e9x.fsf@gen-v.net...

Fra : Anna

Dato : 04-02-04 12:46

> [...]

> equalizer funktionen i iTunes kan jeg stort set ikke høre forskel. Er de
> bare ikke beedre, eller har jeg mon fået nogle der ikke dur?

Efter min mening er de rigtig dårlige! Kik på spec'ene, de er ikke
specielt gode.... Jeg har selv købt et par Sony MDR-EX71SL (White
Color) som lyder betydeligt bedre. Se fx.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3075517443&category=4
0138

Mvh
Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-02-04 19:05

On Wed, 4 Feb 2004 12:45:52 +0100, Anna wrote
(in article <1g8mtz1.1ymgmrr1q6qpu6N%notworking@mail.dk>):

Diskant-Anna?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jasper Ellermann

Dato : 04-02-04 14:14

Tjek:

http://www.versiontracker.com/php/search.php?str=ipod&plt%5B%5D=windows&tfBa
sis=&afterYear=&afterMonth=&afterDay=&beforeYear=&beforeMonth=&beforeDay=&ac
tion=search&by=releaseDate&dir=descending&pg=1&perPage=20

Der finder du alt du skal bruge, både free, share, og commercialware.

Jasper