Videocamera på mac?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-02-04 10:57

Hej.

Jeg har et videocamera "Sony DCR -PC9 e", har tidligere koblet det på,
men imovie klippede filmen i billeder, og jeg har ikke tid tid at sætte
mig ind i imovie. Mit problem er at der er en vigtig film jeg skal vise,
og søger et svar på:

Hvordan kobler jeg kameraet på, og viser filmen direkte på Mac skærm
fremfor det lille display på kameraet?

Mac: Alu PB, "12" , 1 GHz, 768 Mb RAM, superdrive.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : KC

Dato : 04-02-04 23:05

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> fremfor det lille display på kameraet?
>
> Mac: Alu PB, "12" , 1 GHz, 768 Mb RAM, superdrive.

Hej hej

På med cameraet igen - firewire - og brug iMovie som fremviser.
Altså tryk på play og du behøver så ikke at importere filmen hvis du har
den i forvejen. For en anden gang skyld vælger du i indstillinger om
iMovie skal klippe filmen hvor der har været pause.
Du kan se filmen i fuld skærmstørrelse om du vil.

mvh kell

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-02-04 13:04

KC <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> iMovie skal klippe filmen hvor der har været pause.
> Du kan se filmen i fuld skærmstørrelse om du vil.

Tak Kell, det lyder som om der ikke er de stor ben i det.Under
"normale" omstændigheder ville jeg osse selv prøve mig frem,
men nu skal det gå stærkt, så tak for det klare svar
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge